۲۰ کتاب از پرفروش ترین کتاب های جهان

426

همه­ ما شاهد کاهش فروش کتاب در دهه گذشته بوده‌­ایم که به دلیل نسخه‌­های آنلاین، دانلود و کتاب‌­های صوتی است. با این حال، هنوز هم کتاب­‌های زیادی هستند که تقاضا و فروش بالایی دارند که در این‌جا ۲۰ مورد از پرفروش ترین کتاب های جهان را بررسی می‌کنیم. از رمان‌های کلاسیک گرفته تا فرهنگ‌­های باستانی، کتاب‌­های ذکر شده در این لیست براساس کل فروش در سراسر جهان گردآوری شده است. بنابراین اگر برای مطالعه یک کتاب جدید به دنبال یک کتاب خوب هستید، در این‌جا لیست ۲۰ کتاب پرفروش تاریخ وجود دارد.

 

 

 

مطالب مرتبط:

هری پاتر و یادگاران مرگ

لیست پرفروش ترین کتاب های جهان را با کتاب “هری پاتر و یادگاران مرگ” شروع می‌کنیم که نسخه‌­های فروخته شده از این کتاب ۵۰ میلیون مورد است. یادگاران مرگ که توسط نویسنده انگلیسی جی کی رولینگ نوشته شده است، هفتمین قسمت از مجموعه­‌های هری پاتر است. این کتاب در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۰۷ توسط انتشارات بلومزبری در انگلستان و اسکولاستیک در ایالات متحده منتشر شد. پس از انتشار یادگاران مرگ در ۲۴ ساعت اول ۸.۳ میلیون نسخه در آمریکا و ۲.۶۵ در انگلیس فروخت که به این کتاب برای بیشترین رمان‌­های فروخته شده در ۲۴ ساعت اول انتشار، رکورد گینس اعطا شد.

هری پاتر و یادگاران مرگ

 

 

هری پاتر و محفل ققنوس

دومین کتاب هری پاتر و محفل ققنوس است که با فروش بیش از ۵۵ میلیون نسخه تا به امروز، تقریبا ۵ میلیون نسخه از سری قبلی خود پیشی گرفته است. این رمان پنجمین اثر از این مجموعه است. در ۲۴ ساعت اول اکران، محفل ققنوس بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشت.

هری پاتر و محفل ققنوس

 

 

هری پاتر و جام آتش

این کتاب نیز ۵۵ میلیون نسخه فروخت که در جایگاه هجدهمین کتاب از لیست پرفروش ترین کتاب های جهان جای دارد. “هری پاتر و جام آتش” چهارمین کتاب از این مجموعه آثار است که در ۸ ژوئیه ۲۰۰۰ منتشر شد. این اولین کتاب از این مجموعه بود که هم‌زمان در دو کشور ایالات متحده و انگلستان منتشر شد.

هری پاتر و جام آتش

 

 

ناطور دشت

این اثر از زمان انتشار در سال ۱۹۵۱، بیش از ۶۰ میلیون نسخه فروخته است. این رمان تقریبا به تمام زبان‌­های اصلی جهان ترجمه شده است و سالانه تقریبا یک میلیون نسخه می‌فروشد.

 

ناطور دشت

 

 

هری پاتر و تالار اسرار

این کتاب با فروش ۶۰ میلیون نسخه دومین جلد از مجموعه کتاب‌­های هری پاتر است که در سال ۱۹۹۸ در انگلستان و سپس در سال ۱۹۹۹ در آمریکا منتشر شد.

هری پاتر و تالار اسرار

 

 

کیمیاگر

این کتاب ۶۵ میلیون نسخه فروخته است. کیمیاگر اولین بار در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و توسط نویسنده پرتغالی، پائولو کوئلیو نوشته شد. در اصل به زبان پرتغالی نوشته شد اما خیلی زود به یکی از ترجمه شده‌ترین کتاب­‌ها در جهان تبدیل شد و در نهایت به یک کتاب پرفروش بین‌المللی تبدیل شد. کیمیاگر پانزدهمین کتاب پاز لیست پرفروش ترین کتاب های جهان است.

کیمیاگر

 

 

هری پاتر و شاهزاده دورگه

هری پاتر و شاهزاده دو رگه پنجمین کتاب هری پاتر در لیست ما و ششمین رمان از این مجموعه است. این رمان با فروش بیش از ۶۵ میلیون نسخه در سراسر جهان، نگاهی دارد به گذشته کینه توزی هری و لرد ولدمورت و آماده سازی هری برای نبرد نهایی خود علیه لرد ولدمورت.

هری پاتر و شاهزاده دورگه

 

 

بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب فکر کنید و ثروتمند شوید با فروش قابل توجه ۷۰ میلیون نسخه در سراسر جهان، توسط ناپلئون هیل در سال ۱۹۳۷ نوشته شده است که به عنوان یک کتاب توسعه شخصی و خودسازی شناخته می‌شود. این کتاب هنوز هم پرفروش ‌­ترین کتاب ناپلئون هیل است.

بیندیشید و ثروتمند شوید

 

 

راز داوینچی

نسخه‌­های فروخته شده این اثر، ۸۰ میلیون نسخه است. راز داوینچی یک رمان ترسناک و مرموز از دن براون است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این اثر دنباله‌­ای برای رمان “فرشتگان و شیاطین” براون است که شخصیت رابرت لنگدون را نیز شامل می‌شود. این کتاب همچنین در ۴۴ زبان ترجمه شده است. این کتاب چنان محبوب بود که کلمبیا پیکچرز در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت با اقتباس از این کتاب یک فیلم سینمایی را منتشر کند که دومین فیلم پردرآمد سال ۲۰۰۶ شد و حدود ۷۵۸ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

راز داوینچی

 

 

او: تاریخچه یک ماجراجویی

این اثر توسط رمان نویس انگلیسی رایدر هگارد نوشته شده است که ۸۳ میلیون نسخه فروش داشته است. این کتاب با الهام از تجربه‌های رایدر هگارد در آفریقای جنوبی و استعمار انگلیس ساخته شده است. این یک روایت اول شخص است که هوراس هالی و لئو وینسی را دنبال می‌کند که سفر آن­ها را به سمت یافتن شهری گمشده در داخل کشور آفریقا را دنبال می‌کند. این رمان به دلیل بررسی اقتدار زن و رفتار زنانه مشهور بود و به دلیل چگونگی نمایش زن بودن مورد ستایش و انتقاد قرار گرفت.

او: تاریخچه یک ماجراجویی

 

 

شیر، ساحره و کمد لباس

اثری که از ده رمان اول لیست پیشی گرفته است، شیر، ساحره و کمد لباس است. این کتاب که ۸۵ میلیون نسخه فروش داشت، یکی از مشهورترین کتاب‌های این لیست است که در ۱۹۵۰ منتشر شد و توسط رمان نویس کودکان، سی. اس. لیویس نوشته شد.

این رمان فانتزی به عنوان بخشی از تاریخچه نارنیا شناخته می‌شد و در اصل تا سال‌های اخیر اولین کتاب در تاریخچه بود که به کتاب دوم تغییر یافت. لوئیس این کتاب را برای ایزدبانوی خود، لوسی لوئیس نوشت و این کتاب در لیست ۱۰۰ کتاب بزرگسالان در تمام دوران، قرار گرفت.

شیر، ساحره و کمد لباس

 

 

هابیت

هابیت یک کتاب بسیار محبوب است که با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان، جایگاه خود را در میان پرفروش‌­ترین کتاب‌های تمام دوران به دست آورده است. مجموعه فیلم­‌های هابیت با اقتباس از این رمان ساخته شدند که اولین بار در سال ۲۰۱۲ اکران شد و به یکی از پردرآمد‌ترین مجموعه فیلم‌ها در تمام دوران تبدیل شد.

هابیت

 

 

رویای تالار سرخ

این کتاب که در رده هشتم لیست پرفروش ترین کتاب های جهان است، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است. این کتاب که یکی از چهار رمان کلاسیک بزرگ چینی محسوب می‌شود، در اواسط قرن هجدهم و در زمان سلسله چینگ نوشته شده است. این رمان در طول سال‌­ها مورد ستایش قرار گرفته و اغلب از آن به عنوان شاهکار ادبیات چین یاد می‌شود.

رویای تالار سرخ

 

 

سپس هیچکدام باقی نماندند

اثر بعدی دراین لیست کتابی است که بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه تاکنون فروخته است و هفتمین کتاب پرفروش در تمام دوران ها است. “وسپس هیچکدام نبودند” رمانی مرموز از نویسنده انگلیسی، آگاتا کریستی است.

سپس هیچکدام باقی نماندند

 

 

هری پاتر و سنگ جادو

آخرین کتاب هری پاتر که در لیست ما معرفی شده است، سنگ جادو است. رمان فانتزی نویسنده انگلیسی جی کی رولینگ، اولین رمان از سری هری پاتر است. بلومزبری اولین بار کتاب را در ۲۶ ژوئن سال ۱۹۹۷ در انگلستان منتشر کرد و سال بعد با عنوان هری پاتر و سنگ جادو در آمریکا منتشر شد.

هری پاتر و سنگ جادو

 

 

شازده کوچولو

در جایگاه پنجم “شازده کوچولو” است که توسط اشراف و نویسنده‌ی فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری نوشته شده است. این کتاب با فروش بیش از ۱۴۲ میلیون نسخه در سراسر جهان، اولین بار در ۱۹۴۳ توسط رینال و هیچکاک به زبان انگلیسی و فرانسوی در ایالات متحده منتشر شد.

شازده کوچولو

 

 

ارباب حلقه ­ها

ارباب حلقه‌­ها یک رمان فانتزی با شدت بالا است که توسط جی آر آر تالکین نوشته شده و دنباله اولین کتاب او، هابیت است. در ابتدا قرار بود این کتاب بخشی از یک مجموعه دو جلدی باشد اما به نظر ناشر ایده­‌ی خوبی نبود. در عوض ترجیح این کتاب را در سه جلد در طول یک سال منتشر کند.

ارباب حلقه ­ها

 

 

داستان دو شهر

این رمان تاریخی که ۲۰۰ میلیون نسخه فروش داشت، توسط چارلز دیکنز نوشته شده است. این کتاب در مورد هجده سال حبس پزشک فرانسوی، مانت است که در زندان باستیل پاریس بود که سرانجام آزاد شد تا با دخترش لوسی در لندن زندگی کند.

داستان دو شهر

 

 

شین هوا زیدیان

در رتبه دوم لیست پرفروش ترین کتاب های جهان ، شین هوا زیدیان قرار دارد که که ۴۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

شین هوا زیدیان

 

 

دون کیشوت

دون کیشوت با فروش چشم‌گیر ۵۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان، پرفروش ‌­ترین کتاب تاریخ است. رمان اسپانیایی نوشته میگل دو سروانتس، اولین بار در دو بخش در ۱۶۰۵ و ۱۶۱۵ منتشر شد و تاثیرگذارترین اثر ادبیات از دوران اسپانیایی و قانون ادبی در نظر گرفته می‌شود. همچنین به عنوان “اولین رمان مدرن” در نظر گرفته شده است و به عقیده بسیاری بهترین اثر ادبی نوشته شده است.

دون کیشوت

1 نظر
  1. معصومه ریاضی می گوید

    چقدر خوب که اینارو معرفی کردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.