کدام موسیقی‌ های متن بهترین امتیاز اسکار را از آن خود کرده‌ اند؟

326

کدام موسیقی‌ها بهترین موسیقی متن اسکار را از آن خود کرده‌اند و برنده اسکار موسیقی در ۵۰ سال گذشته شده‌اند؟

از ۵۰ سال گذشته – نیم دهه موسیقی متن فیلم خارق العاده و همه برندگانی اسکار موسیقی را بشناسید…

 

۱.Black Panther  (پلنگ سیاه) – لودویگ گورانسون

۲۰۱۹: امتیاز لودویگ گورانسون با الهام از آفریقا برای پلنگ سیاه که به دلیل اصالت و منحصر به فرد بودن در میان سایر فیلم‌­های مارول مورد ستایش قرار گرفت. که ماری پاپین و جزیره سگ‌­ها را شکست داد و با کسب بهترین نمره جایزه ۲۰۱۹ را برد.

موسیقی پلنگ سیاه

۲.The Shape Of Water  (شکل آب) – الکساندر دسپلات

۲۰۱۸: شکل آب دومین برنده اسکار دسپلات در طول سه سال بود که با ضرب آهنگ‌­های جان ویلیامز، جانی گرینوود، کارتر بورول و هانززیمر به عنوان بهترین امتیاز اصلی شد.

موسیقی شکل آب

۳.La La Land  (سرزمین لالا) – جاستین هوروتیز

۲۰۱۷: موسیقی متن سرزمین لالا و همچنین دریافت جایزه بهترین آهنگ اصلی برای `City of stars` (شهر ستاره‌­ها) جایزه اسکار بهترین امتیاز اصلی را برای او به ارمغان آورد.

موسیقی سرزمین لا لا

۴.The Hateful Eight  (هشت نفرت­‌انگیز) – انیو موریکونه

۲۰۱۶: این آهنگساز خارق‌­العاده ۹۰ ساله بهترین امتیاز اصلی خود را فقط ۳ سال پیش با هشت نفرت انگیز گرفت. او اثبات کرد که برای گرفتن یک اسکار هرگز دیر نیست.

موسیقی هشت نفرت انگیز

۵.Grand Budapest Hotel  (هتل بزرگ بوداپست) – الکساندر دسپلات

۲۰۱۵: امتیاز هتل بزرگ بوداپست اولین برد اسکار دسپلات بود، با وجود این‌که تقریبا از سال ۲۰۰۷ هر سال نامزد اسکار می‌شد.

موسیقی هتل بزرگ بوداپست

۶.Gravity  (جاذبه) – استیون پرایس

۲۰۱۴: آهنگساز استیون پرایس بهترین دستاورد موسیقی نوشته شده برای فیلم‌­های متحرک و جایزه اصلی را برای فیلم جاذبه، در طول اسکار دریافت کرد.

موسیقی جاذبه

۷.Life Of Pie  (زندگی پای) – مایکل دانا

۲۰۱۳: مایکل دانا آهنگ ساز کانادایی با برنده شدن در رقابتی سخت توانست اولین اسکار موسیقی متن خود را برای زندگی پای بگیرد.

موسیقی زندگی پای

۸.The Artist  (هنرمند) – لودوویچ بورس

۲۰۱۲: در فیلمی که صدا (یا کمبود آن) یکی از مهم‌ترین عناصر بود، موسیقی باید استثنایی باشد. خوشبختانه کار شخصیت پردازی لودوویچ بورس دقیقا همین بود و موفق شد جان ویلیامز را شکست دهد.

موسیقی هنرمند

۹.The Social Network  (شبکه اجتماعی) – آتیکوس راس

۲۰۱۱: نمره خیلی خوبی متناسب با شبکه‌­های اجتماعی درام گرفت مانند موسیقی هانززیمر برای فیلم تلقین و الکساندر دسپلت برای فیلم سخنرانی پادشاه.

موسیقی شبکه اجتماعی

۱۰.Classic Up  (کلاسیک آپ) – مایکل جیاکینو

۲۰۱۰: دیزنی در سال ۲۰۱۰ توانست با امتیاز خوب جیاکینو در انیمیشن کلاسیک آپ به گروه موسیقی متن‌­های اسکار برگردد و در رقابت با هانززیمر، جیمز هورنر و الکساندر دسپلت پیشی بگیرد و برنده جایزه شود.

موسیقی کلاسیک آپ

۱۱.Slumdog Millionaire  (میلیونر زاغه نشین) – ای. آر. رحمان

۲۰۰۹: اولین اسکار: نمره تحت تاثیر بالیوود با گرفتن گونگ برای بهترین موسیقی اصلی. میلیونر زاغه نشین دنی بویل موفق به کسب جوایز شد.

موسیقی میلیونر زاغه نشین

۱۲.Atonement  (کفاره) – داریو ماریانلی

۲۰۰۸: موسیقی ماریانلی برای نسخه فیلم رمان “کفاره” اثر ایان مک ایوان در یک سال نادر و بدون جان ویلیامز موفق به تحسین از همه مناطق شد.

موسیقی کفاره

۱۳. Babel (بابل) – گوستاوو سانتاولالا

۲۰۰۷: گوستاوو سانتاولالا ۲ بار پیاپی اسکار بهترین موسیقی اصلی را بدست آورد و این بار برای درام چند لایه بابل برد پیت بود.

موسیقی بابل

۱۴. Brokeback Mountain (کوه بروکبک) – گستاوو سانتاولالا

۲۰۰۶: درام آنگ لی در مورد روابط دو گاوچران در سال ۲۰۰۶ بسیار مورد تحسین قرار گرفت، به خصوص به‌دلیل موسیقی متن دلهره آور آن توسط گستاوو سانتاولالا.

موسیقی کوه بروکبک

۱۵. Finding Nererland (در جست و جوی ناکجا آباد) – جان ای. پی کاکزمارک

۲۰۰۵: یک تازه وارد اسکار، امتیاز جان ای. پی کاکزمارک برای این درام فانتزی با جانی دپ و کیت وینسلت در مورد جی ام باری آنقدر قوی بود که توانست هم جان ویلیامز و هم توماس نیومن را شکست دهد.

در موسیقی جست و جوی ناکجا آباد

۱۶. The Lord of The Rings: Return of The King (ارباب حلقه­‌ها: بازگشت پادشاه) – هوارد شور

۲۰۰۴: خب، دو از سه بد نیست…

اسکار هوارد شور برای امتیاز اصلی فقط یکی از یازده اسکاری بود که بازگشت پادشاه در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد و دومین بار پس از سه امتیاز برای این سریال است.

ارباب حلقه­‌ها: بازگشت پادشاه

۱۷. Frida (فریدا) – الیوت گلدنتال

۲۰۰۳: سلما هایک در بیوگرافی ۲۰۰۲ بعنوان فریدا کالو هنرمند شروع کرد، اما این الیوت گلدنتال آهنگساز بود که اسکار را برای موسیقی متن خود به ارمغان آورد.

فریدا

۱۸. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌­ها: یاران حلقه) – هوارد شور

۲۰۰۲: سنت سه گانه‌­های بزرگ فانتزی در سینما با انتقام در سال ۲۰۰۲ با اولین فیلم ارباب حلقه‌­ها بازگشت. داستان درست به همان اندازه ای نمادین بود و نمره ی سر به فلک کشیده‌ای داشت که هوارد شور توانست دوباره رقیب خود جان ویلیامز را از پیش رو بردارد.

ارباب حلقه‌­ها: یاران حلقه

۱۹.Grouching Tiger, Hidden Dragon  (ببر خمیده، اژدهای پنهان) – تان دان

۲۰۰۱: ببر خمیده، اژدهای پنهان با حماسه هنر­های رزمی و یک شبکه از صداهای سمفونیک غربی و سنتی شرقی است.

ببر خمیده، اژدهای پنهان

۲۰. The Red Violin (ویولن قرمز) – جان کوریگلیانو

۲۰۰۰: جان کوریگلیانو به بردن اسکار برای موسیقی متن درام ویولن قرمز ساموئل ال جکسون بسنده نکرد، او بخش‌­هایی از امتیاز را گرفت و آنها را به کنسرت ویولن خود تبدیل کرد.

ویولن قرمز

۲۱. Life Is Beautiful (زندگی زیباست) – نیکولا پیوانا

۱۹۹۹: فیلم ایتالیایی زندگی زیباست یک داستان موفقیت غافلگیر کننده در اسکار در سال ۱۹۹۹ بود، اما امتیاز نیکولا پیووانی همچنین توانست در رقابت با جان ویلیامز و هانززیمر پیشی بگیرد.

زندگی زیباست

۲۲. Titanic (تایتانیک) – جیمز هورنر

۱۹۹۸: جیمز هورنر اولین اسکار خود را با حماسه برنده شدن چند جایزه که در تایتانیک بود، دریافت کرد و ۱۱ جایزه عظیم را ازآن خود کرد. او در برابر جان ویلیامز، دنی الفمن، فیلیپ گلس و جری گلدسنمیت قرار گرفت. در همین حال، در گروه موزیکال یا کمدی، موسیقی آن دادلی برای فیلم The Full Monty یک اسکار را برای انگلیس برد.

تایتانیک

۲۳. The English Patient  (بیمار انگلیسی) – گابریل یارد

۱۹۹۷: بیمار انگلیسی دوباره نظرها را به سمت صنعت فیلم انگلیس جلب کرد و امتیاز گابریل یارد توانست اسکار امتیاز دراماتیک را بدست آورد.

بیمار انگلیسی

۲۴. il Postino  (ایل پستینو) – لوئیس باکالوف

۱۹۹۶: سلطنت چهارساله دیزنی باید به پایان می‌رسید که موسیقی متن  ایل پستینو لوئیس باکالوف بود که با بردن یک اسکار با امتیاز دراماتیک به این روند پایان داد. (امتیاز موسیقی یا کمدی توسط آلن منکن دوباره برای پوکاهونتاس برنده شد، بنابراین این همه خبر های  بد برای دیزنی نبود). نکته قابل توجه این است که جیمز هورنر برای کار در فیلم های آپولو۱۳ و شجاع دل دوبار در همین رده نامزد شد، اما برای شکست باکالوف کافی نبود.

ایل پستینو

۲۵. The Lion King  (شیرشاه) – هانززیمر

۱۹۹۵: هانززیمر با امتیازی که برای شیرشاه کسب کرد برای اولین بار برنده جایزه اسکار شد که چهارمین فیلم دیزنی بود که برای پنج سال جایزه بهترین امتیاز را ازآن خود کرد. یک سلطه قابل توجه در این رده.

شیرشاه

۲۶. Schindler`s List (فهرست شیندلر) – جان ویلیامز

۱۹۹۴: جان ویلیامز پنجمین وآخرین اسکار خود را با موضوع ویلون دلهره آورش به فیلم هولوکاست استیون اسپیلبرگ در لیست شیندلر منتقل کرد.

فهرست شیندلر

۲۷. Aladdin  (علاءالدین) – آلن منکن

۱۹۹۳: منکن با بردن یک اسکار دیگر با علاءالدین که یک اسکار دیگر پس از اسکار فیلم دیو و دلبر بود در اسکار هت تریک کرد. این پدیده یک روز هیجان انگیز از انیمیشن­‌های دیزنی و امتیازهای خارق‌العاده را رقم زد.

علاءالدین

۲۸. Beauty And the Beast  (دیو و دلبر) – آلن منکن

۱۹۹۲: آلن منکن اسکار دوم خود را با امتیاز دیو و دلبر گرفت. در آن زمان یکی از فیلم هایی بود که باعث علاقه‌مند شدن به فیلم­‌های دیزنی شد.

دیو و دلبر

۲۹. Dances With Wolves  (رقص با گرگ‌­ها) – جان بری

۱۹۹۱: سومین اسکار آهنگساز باند برای امتیاز اصلی بود.

رقص با گرگ‌­ها

۳۰. The Little Mermaid  (پری دریایی کوچک) – آلن منکن

۱۹۹۰: بازگشت دیزنی! از آنجا که انیمیشن پینوکیو در دهه ۴۰ دیزنی را در گروه بهترین امتیاز اصلی قرار داد، بنابراین اولین اسکار آلن منکن تازه وارد کمی دور از انتظار بود.

پری دریایی کوچک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.