بهترین فیلم ‌های سال ۲۰۲۱ (تا اکنون)

326

ممکن است که اوایل سال باشد، اما تا به الان چندین فیلم برای تماشای شما آماده شده است. وقتی نوبت به فیلم‌­ها می‌رسد، هنوز بحث فیلم‌­های ۲۰۲۰ است، بیشتر به این دلیل که مهلت‌های عقب افتاده فصل جوایز باعث می‌شود اکران‌­های اولیه سال ۲۰۲۱ جواز حضور در اسکارهای آینده را داشته باشند. در اینجا قصد داریم بهترین فیلم ‌های سال ۲۰۲۱ را تا به این تاریخ به شما معرفی کنیم.

 

۵ فیلم برتر سال ۲۰۲۱

۵. فیلم آکاسا، خانه من (Acasa, My Home)

خانواده Enache، که شامل پدر گیسا، مادر نیکولینا و ۹ فرزندشان است، در یک منطقه ضعیف در کنار تالاب‌­های واقع در اطراف بخارست زندگی خارج از شهر را تجربه می‌کنند. در آن‌جا با دست ماهی‌گیری می‌کنند، زباله‌­ها را می‌سوزانند و همچنین کودکان از خدمات اجتماعی محرومند.

روزنامه نگار و مستند ساز Radu Ciorniciuc از آکاسا: آن­ها مجبور می‌شوند که محل زندگی‌شان را برای گسترش حیات وحش واگذار کنند.

به دور از یک حماسه در مورد زندگی روستایی idyllic که توسط مدرنیته درگیر شده است، این فیلم با صبر و جدیت نشان می‌دهد که داستانی در مورد خود خواهی و با هم بودن، سازگاری و مسئولیت والدین در قبال فرزندانشان است.

در این فیلم پسر ارشد گیسا شروع به کینه توزی از پدرش به دلیل بزرگ کردن او به عنوان یک ولگرد بی‌سواد می‌کند. حتی وقتی او پا جای پای پدرش می‌گذارد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این‌جا هیچ پاسخ ساده‌ای وجود ندارد، فقط آرزوی یک زندگی شاد و از بین رفتن عصبانیت‌اش برای زمان تلف شده و آینده تاریک‌اش را دارد.

فیلم Acasa, My Home

 

۴. فیلم حفاری (The Dig)

فیلم حفاری در ژانر درام- تاریخی است. باستان شناسی وسیله‌ای است که گذشته را احیا می‌کند. این فیلم یک درام واقعی درباره کاوش مشهور Sutton Hoo در سال ۱۹۳۹ است که تعداد زیادی از یافته‌­های آنگوساکسون مربوط به قرن ۶ را در یک کشتی سالم کشف می‌کند.

کاوشگر محلی (باسیل براون) (رالف فاینس) با تلاش “ادیت پرتی” صاحب ساتن هو (کری مولیگان) به دنبال اسرار دفن شده در تپه‌های املاک خود می‌رود.

کارگردان سیمون استون با اقتباس از مویرا بافینی (بر اساس کتابی به همین نام)، یک تصویر زیبا از تلاش ما برای احیای گذشته را تهیه می‌کند.

هم‌زمان با گسترش فیلم او برای مقابله با تهدید قریب‌الوقوع جنگ جهانی دوم و نحوه تاثیرگذاری آن بر شرایط پسر عموی وابسته به راف، روی (جانی فیلین) و همسر (لیلی جیمز) یک محقق (بن چاپلین)، همچنین یک بررسی جدی از عدم تحمل زندگی و اهمیت گرامی داشتن هر لحظه از زندگی دارد.

تصاویر نفیس آن (که اغلب مدیون روزهای بهشت است) جذابیت قصه پردازی آن را افزایش می‌دهد، همچنین اجراهای عالی به رهبری فاینس، یکی از اجراهای کم سابقه و بی سر و صدا تا به امروز است.

فیلم The Dig

 

۳. دوشیزه مقدس (Saint Maud)

یکی دیگر از بهترین فیلم ‌های سال ۲۰۲۱ فیلم Saint Maud است.

همان‌طور که توسط اولین نمایشنامه نویسنده و کارگردان رز گلس نمایش داده شد، که مربوط به یک پرستار جوان بیمارستانی به نام مود (مورفید کلارک) است که فکر می‌کند با خدا صحبت می‌کند و یک روح را در بدن خود احساس می‌کند و باور دارد ماموریت او از طرف خدا نجات روح بیمار جدید، رقصنده معروف آماندا (جنیفر احله) است.

آن‌چه که به عنوان تلاشی نجیب برای اشتراک اعتقاد پرهیزکارانه و تامین آسایش بیماران به سرعت از حالت انحراف در می‌آید، همان‌طور که مود توسط یک شیدایی غیر قابل نفوذ در برابر عقل و همچنین شکست‌­های فانی خود خسته می‌شود.

یک نمایش ترسناک در مورد رابطه عبودیت و جنون، یک نوع هیجان و عصبانیت است که به عنوان یک انتقاد تند که به زودی فراموش نخواهد شد.

فیلم Saint Maud

 

۲. فیلم یک اشکال در ماتریکس  (A Glitch in the Matrix)

اگر واقعیت واقعا واقعی نبود چه؟ این سوالی است که توسط ” یک اشکال در ماتریکس “، آخرین مستند رودنی آسچر برای عبور از یک منطقه غیر واقعی در جستجوی پاسخ در مورد وجود انسان و ارتباطات آگاهانه و ناخودآگاه ما با رویاهای سلولروئیدی ارائه شده است.

مانند اتاق ۲۳۷ قبلی و کابوس، فیلم آسچر دارای تعدادی از صداهای خارج از خانه است که نظرات خود را در مورد این احتمال ابراز می‌کنند که همه ما در برنامه‌ای که از آن بی خبریم و یا توسط موجودات بالاتری که نمی‌توانیم بفهمیم بیان می‌کند.

 آسچر از طریق اسکایپ با این افراد گفتگو کرده، داستان‌­های آن­ها را با انیمیشن رایانه‌ای بازسازی می‌کند، فرضیه‌­های آن­ها را با کلیپ‌­های فیلم تکمیل می‌کند و هویت آن­ها را با استفاده از آواتارهای دیجیتال پنهان و یک پیوند یکپارچه از فرم و محتوا که در مورد مسائل مربوط به خود، حقیقت، بیگانگی و تنهایی است، ایجاد می‌کند.

نظریه شبیه سازی به عنوان یک خیال از بردگی و فرار روبرو می‌شود و تحقیق سرگرم کننده و انتقادی آسچر آن را به عنوان بازتاب انگیزه­‌های انسان برای یک توضیح غیر قابل توصیف مطرح می‌کند. این داستان از طریق داستان پدر کشی جاشوا کووک، توانایی این ایده الهام گرفته از ماتریکس را، برای هرج و مرج فاجعه بار آشکار کرده است.

فیلم A Glitch in the Matrix

 

۱. فیلم شناسایی چهره­‌ها (Identifying Features)

شخصیت­‌های کارگردان فرناندا ولادز، چه در کلوزآپ‌­های عذاب آور و چه در حذف یک بیگانه دیده می‌شوند.

در شناسایی چهره­‌ها، یک درام استادانه مکزیکی از غم و اندوه، احساس گناه و فرورفتن در تنهایی و فراموش شدن دیده می‌شود.

مادر مجرد مگدالنا (مرسدس هرناندز) که با پیدا کردن پسرش که هنگام تلاش برای عبور از مرزهای مکزیک و آمریکا ناپدید شده است، سفری تحقیقاتی را آغاز می‌کند.

کشور خطرناک، پناهگاه‌­های مهاجران، پمپ بنزین‌­های دور افتاده، خانه‌­های خالی و دشت‌های کاملا باز که غم و اندوه تنها ساکنان آن‌جا را بازتاب می‌کند.

او در مسیر خود با مرد جوانی به نام میگل (دیوید ایلسکاس) برخورد می‌کند. گرچه گفت و گو بین آنها کم است، اما هرناندز و ایلسکا که هنوز گرفتار دردسر نشده‌اند، در مورد رنج و وحشت مردمی که گرفتار جدایی و اشتیاق شده‌اند، صحبت می‌کنند.

فیلم Identifying Features

 

 

 

به نظر شما چه فیلم‌های دیگری را می‌توانیم به لیست بهترین فیلم ‌های سال ۲۰۲۱ اضافه کرد؟

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.