نقد و بررسی فیلم Inception (تلقین)

568

فیلم Inception یک فیلم انگلیسی است که در ۱۶ جولای سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده و در آن لئوناردو دی کاپریو ، کن واتانابه و جوزف گوردون لویت به عنوان شخصیت­‌های اصلی حضور دارند. دیگر بازیگران محبوبی که در Inception حضور دارند ماریون کوتیلارد، الن پیج، تام هاردی، دلیپ رائو و کلین مورفی هستند. در این مطلب به نقد و بررسی فیلم Inception می‌پردازیم. با ماهمراه باشید…

 

خلاصه فیلم Inception

لئونادو دیکاپریو یک مامور ویژه است که چیزی را می‌دزدد که هیچ کس دیگری نمی‌تواند. او به ضمیر ناخودآگاه افراد نفوذ می‌کند و  رویاها و رازهای آن­ها را می‌دزدد که باعث می‌شود یکی از افراد تحت تعقیب در جهان قرار گیرد.

هدف جدید او این بار مدیر عامل شرکت بزرگی است. اما او این بار نقشه جدیدی در ذهن دارد. او در این راه از گروهی جدید و حرفه‌­ای برای رسیدن به هدف‌اش کمک می‌گیرد، اما همه چیز آن طور که باید پیش نمی‌رود…

خلاصه فیلم Inception

بررسی فیلم Inception

کریستوفر نولان ممکن است سرانجام به عنوان جذاب‌ترین و معمایی‌ترین فیلم‌ساز سینمای معاصر درآید. Memento، The Prestige، Dark Knight و اکنون Inception.

فعالیت‌­های نولان قطعا یکی از خلاقانه‌ترین اثرها در تجارت و هالیوود است. اگر فکر می‌کردید Memento ذهن شما را اذیت می‌کند، سعی کنید Inception  را درک کنید.

این اثر ذهن شما را شکنجه، عذاب،  قلقلک می‌دهد و ایجاد دلهره می‌کند. اگر واقعا فکر کرده‌اید که می‌توانید موضوع آن را به راحتی درک کنید، سخت در اشتباه‌اید.

معمولا این حس باعث می‌شود این اثر را دوباره نگاه کنید تا یک بار دیگر تصاویر آن را در ذهن خود بررسی کنید.

این فیلم دارای سطح واقعیت بسیار زیاد، اتفاقات بسیار زیاد و ایده‌ای نوآورانه است.

لئوناردو دیکاپریو به تازگی مهارت‌­های خود را در اسکیت سواری در داخل و خارج از فرورفتگی‌­های ذهنی با خوشبختی مهارنشدنی در جزیره شاتر ثابت کرده است.

یک‌بار دیگر او در حالی که افرادی خواب هستند، به ذهن آن­ها نفوذ می‌کند و رازها و ایده‌­هایی را که می‌خواهد می‌دزدد و در حالی که آنها هنوز خواب هستند، بیرون می‌آید.

اما او فقط از برداشتن رازها و ایده‌­ها راضی نیست و سعی می‌کند محدودیت‌­های علم را افزایش دهد.

او از خود درمورد این‌که چطور ایده‌ای را در ذهن افراد قرار دهد می‌پرسد و در نهایت با همسر زیبایش (ماریون کوتیلارد)، خانه خود را می‌سوزاند.

این آزمایش نتیجه معکوس داد و در پایان به عنوان یک تراژدی غمگین که نه تنها او را فراری می‌دهد، بلکه ذهن او را بهم می‌ریزد و یک واقعیت موازی ایجاد می‌کند که از رها کردن آن خودداری می‌کند. به طوری که وقتی الن پیج جوان در آخرین ماموریت خود به او ملحق می‌شود، می‌فهمد که به اشتراک گذاشتن رویاهای این قهرمان آشفته که تا قبل از بازی با ذهن دیگران باید با شیاطین خود بجنگد، خطرناک است.

فیلم Inception نه تنها یکی از اصلی‌ترین فیلم­‌های ماه­‌های اخیر است، بلکه موارد کاملا جذابی دارد. مانند ماتریکس، اکثر اقدامات در قلمرو رویاها اتفاق می‌افتد اما کاملا شبیه به زندگی واقعی به نظر می‌رسد و اتفاقاتی مانند: تعقیب، سقوط، انفجار، بازجویی، دل شکستگی، حسرت و ناامیدی اتفاق می‌افتد. لئوناردو دیکاپریو همچنین در فرم یک ستاره قرار دارد و پس از جزیره شاتر یک گل دیگر به ثمر می‌رساند.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.