هر آنچه از اکستنشن مژه باید بدانید

411

اکستنشن مژه این روزها از خدمات زیبایی پرطرفدار به حساب می‌آید چرا که مژه‌هایی پرپشت و زیبا از مهم‌ترین قسمت‌ها در جذاب جلوه دادن چهره هر فرد به حساب می‌آیند. این امر مخصوصا برای افرادی که به صورت طبیعی دارای مژه‌های کم‌پشتی هستند اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

هر خانمی که به زیبایی خود اهمیت بدهد در هر زمان از روش‌های گوناگون به دنبال جذابیت بیش‌تر چشم و مژه و ابروی خود بوده است. در زمان‌های قبل‌تر تنها روش‌های طبیعی و خانگی برای پرپشت تر کردن مژه‌ها وجود داشته که در بیش‌تر مواقع هم روش‌های زمان‌بری بوده و هم کم‌تر به نتیجه دلخواه می‌رسیده‌اند.

به خاطر این سختی‌ها، خانم‌ها به آرایش چشم رو آوردند که از نظر زمانی بهتر بود و به سرعت نتیجه دلخواه خود را می‌گرفتند اما این روش نیز مشکلاتی را داشته و دارد؛ از جمله ضرر استفاده مداوم از مواد آرایشی برای چشم که در برخی مواقع حتی منجر به ریزش مژه‌ها نیز می‌شوند.

مطالب مرتبط:

همچنین برخی خانم‌ها از آرایش کردن و پاک کردن روزانه آن‌ها ابراز ناراحتی داشته و به دنبال روش‌های دائمی‌تری بودند.

به دنبال آن مژه‌های مصنوعی به بازار آمد که محدودیت‌های آرایش چشم را کم‌تر کرد و مدت زمان بیش‌تری قابل استفاده بودند اما تشخیص مصنوعی بودن این مژه‌ها در یک نگاه باعث شد که طرفداران زیادی به خود جذب نکند و به تدریج اکستنشن مژه وارد دنیای زیبایی شود.

در ادامه به معرفی کامل اکستنشن مژه، انواع آن، مراحل کار و نکاتی در رابطه با آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

  • اکستنشن مژه نوعی کاشت موقت مژه است و تفاوت‌هایی با کاشت دائم آن دارد از جمله این‌که در کاشت دائم مژه ماندگاری بالایی دارد و پس از کاشت به طور طبیعی رشد می‌کند ولی در اکستنشن خیر.

در روش اکستنشن تارهای مژه ساخته شده از موی انسان، موی حیوانات، ابریشم یا فیبر را به صورت تک به تک با چسبی مخصوص به این کار لابه لای مژه‌های طبیعی فرد می‌چسبانند.

مزیت این روش نسبت به چسباندن مژه مصنوعی همین تک به تک کار شدن مژه‌هاست که باعث می‌شود مژه‌ها پرپشت و طبیعی‌تر به نظر بیایند و دوام بیش‌تری هم دارند اما مژه مصنوعی تارهای به هم چسبیده شده را روی مژه‌های طبیعی می‌چسبانند که هم ظرافت کم‌تری دارد و هم می‌تواند باعث کنده شدن مژه‌های طبیعی فرد شود؛ البته اگر مژه‌ها را برای مدت کوتاهی لازم دارید مژه مصنوعی انتخاب بهتری است.

  • انواع اکستنشن مژه

۱- کلاسیک

در این روش روی هر تار مژه فرد تنها یک تار مژه اکستنشن می‌شود که علاوه بر پرشدن مژه بسیار طبیعی جلوه می‌کند چرا که از تارهایی در حجم مژه طبیعی فرد استفاده می‌شود و همین موجب می‌شود آسیب کم‌تری به مژه‌ها برسد.

۲- والیوم یا چند بعدی

در این روش به هر تار مژه طبیعی فرد حداقل دو تا سه تار اکستنشن می‌شود و حجم بیش‌تری از مژه را نمایان می‌کند.

۳- نامرئی

در روش نامرئی اکستنشن از زیر هر تار مژه فرد انجام می‌شود و در هر نوبت ترمیم، مژه‌های قبلی کاملا برداشته شده و قبل از انجام کار جدید به مژه‌های طبیعی استراحت داده می‌شود. برتری این روش نسبت به روش‌های دیگر این است که تارهای مصنوعی فشاری به مژه‌های شما وارد نمی‌کنند و شما با وجود زیبایی از سلامت مژه‌های طبیعی خود اطمینان دارید.

۴- ابریشمی

در اکستنشن ابریشمی تارهایی که برای کاشت شما استفاده می‌شود کاملا از جنس ابریشم است که باعث می‌شود نتیجه کار بسیار زیبا، براق و درخشان و با ظرافت بالا به چشم بیاید.

اکستنشن مژه

  • مراحل انجام کار و مراقبت های پس از آن

  • قبل از انجام کار مژه‌ها باید به خوبی شسته شوند تا مانعی برای چسبیدن چسب روی مژه‌ها وجود نداشته باشد
  • مدتی بگذرد تا مژه‌ها خوب خشک شوند
  • حتما فرد باید در وضعیت خوابیده قرار بگیرد
  • زیر مژه‌ها پارچه‌ای استریل گذاشته شود ( مژه‌ها حتما خشک باشند)
  • چشم‌ها جهت جلوگیری از ورود چسب و یا جسم نوک تیز کاملا بسته شود
  • حدود یک‌میلی‌متر سر هر تار مژه به چسب مخصوص آغشته شود. بلندترین تارها به وسیله موچین از انتهای خارجی پلک چسبانده می‌شود
  • به همین ترتیب مژه‌های متوسط در قسمت میانی و مژه‌های کوتاه در قسمت داخلی چشم چسبانده شود
  • در پایان کار به وسیله برس مخصوص مژه‌ها را برس کرده و چسب‌های اضافی را به آرامی جدا کنید.
  • پس از اتمام کار تا ۱۲ ساعت نباید به صورت فرد آب برسد تا چسب‌ها خشک شوند. پس از آن نیز در هنگام استحمام سر خود را پایین نگه دارید تا فشار مستقیم آب به مژه‌ها نرسد.
  • در مدتی که مژه‌های اکستنشن شده دارید شستشوی صورت و مخصوصا چشم‌ها و اطراف آن به وسیله ژل شستشو یا شامپو بچه باید با ملایمت انجام شود.
  • رو بالشتی خود را از جنس ابریشم و ساتن انتخاب کنید و هنگام استراحت تا می‌توانید به سمت صورت نخوابید و نیز مراقب باشید چشم‌ها را با دست نمالید.
  • دقت کنید که دوام این مژه‌ها خیلی زیاد نیست و در بهترین حالت که با موهای طبیعی کار شود حداکثر شش ماه و اگر با تارهای مصنوعی کار شود کم‌تر است و در این مدت با در نظر گرفتن سرعت رشد مژه طبیعی فرد هر دو الی سه هفته نیاز به ترمیم دارند؛ هرچه فاصله ترمیم بیش‌تر شود در نوبت بعدی نیاز به کاشت مجدد پیدا می‌شود.
  • پس از انجام اکستنشن مژه دیگر نیازی به کشیدن خط چشم پیدا نمی‌کنید زیرا که خط بالای مژه ها پس از انجام کار پرشده و خود حالتی از خط چشم را ایجاد می‌کند؛ از طرفی اگر خط چشم بکشید برای پاک کردن آن ممکن است تعدادی از مژه ها ریزش کند.
  • اصلا از ریمل استفاده نکنید زیرا باعث سنگین شدن و ریزش مژه می شود
  • اگر حتی مژه‌های اکستنشن شده  را خیلی می‌پسندید پس از چند مدتی آن‌ها را ترمیم نکنید و اجازه دهید مژه و چشم‌تان استراحت کند
  • اگر بیماری پوستی خاصی دارید حتما قبل از انجام اکستنشن با پزشک متخصص مشورت کنید

مراحل انجام اکستنشن مژه

  • عوارض احتمالی

اکستنشن مژه در کنار زیبایی و دوام خود می‌تواند همانند دیگر عوامل و اقدامات زیبایی عوارضی جدی به دنبال داشته باشد.

می‌دانید که استفاده از چسب نیاز به دقت و مهارت خاصی دارد و اگر داخل چشم شود باعث خارش و عفونت آن می‌شود.

همچنین اگر مژه‌های خود را به متخصص این کار نسپارید ممکن است مژه‌های کار شده به مژه‌های طبیعی چشم چسبیده و هردو باهم کنده شده و به ریشه آن آسیب جدی برساند. همچنین دقت کنید که برای انجام کار حتما از دستکش، پد و برس یک بار مصرف و موچین استریل شده استفاده شود. استریل نبودن تجهیزات یکی از عوامل ریزش زیاد مژه پس از انجام اکستنشن می‌باشد.

  • کلام آخر

سعی کنید قبل از تصمیم‌گیری برای انجام اکستنشن مژه هدف خود را تعیین کنید.

اگر شما برای مدتی محدود یا جهت برگزاری مراسمی نیاز به مژه‌های پرپشت و زیبا دارید بهتر است انتخاب‌های آسان‌تری مثل استفاده از مژه مصنوعی و یا آرایش کامل چشم را داشته باشید و زیربار عوارض و هزینه‌های بالای اکستنشن نروید؛ اما اگر برای مدت طولانی‌تری مژه‌های پرپشت می‌خواهید اکستنشن مژه راه حل مناسبی است.

در نهایت اگر مژه‌های شما در اثر بیماری خاص، اخلال موکنی و یا اختلالات ژنتیکی از دست رفته و یا زیبایی آن‌ها کاهش یافته به کاشت دائمی مژه نیز فکر کنید؛ چرا که مژه با وجود همه کوچکی و ناچیزی خود وظایف و کاربردهای بسیاری برای چشم‌ها دارد از جمله حفظ کردن چشم از ورود نور زیاد و اشعه‌های خطرناک، کمک به باز و بسته شدن پلک، مراقبت از چشم در برابر گرد و غبار و نیز جلوگیری از ورود رطوبت محیط به چشم.

 زیبا و تندرست باشید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.