بهترین ‌های ترند رنگ موی سال ۲۰۲۱

414

آشنایی با ترند رنگ موی سال ۲۰۲۱ میلادی و ۱۴۰۰ شمسی از موضوعات مهمی است که در روزهای پایانی سال با آن روبه رو هستیم؛ همان طور که می‌دانید سال گذشته با تمام سختی‌هایی که شرایط حضور کووید-۱۹ برای همه افراد در پی داشته سال کسالت باری بوده و می‌توانیم با ایجاد تغییراتی در خودمان سال نو را با ظاهری جدید آغاز کنیم تا از حال و هوای سال قبل خارج شویم؛ پس وقت آن رسیده که با یکی از ساده‌ترین کارها یعنی رنگ مویی جدید تغییر را آغاز کرده و به دیگر عرصه‌های زندگی برسانیم.

همانند هرسال، امسال نیز تعدادی رنگ مو ترند و وارد دنیای مد و زیبایی شده و از آن‌جا که رنگ مو از آن دسته مواردی است که بیش‌تر خانم ها تمایل دارند برای انتخاب آن طبق مد روز پیش بروند.

مطالب مرتبط:

ما در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از جدیدترین و ترند رنگ موی سال ۲۰۲۱ را در اختیارتان قراردهیم تا شما عزیزان بتوانید از میان آن ها رنگ موی دلخواه خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید…

در حالی که سال ۲۰۲۰ سال انتخاب طبیعی‌ترین رنگ‌ها در آرایش مو و صورت بود و از نظر زیبایی شناسی، زیباترین افراد آن‌هایی بودند که رنگ مویی روشن، ملایم با کم‌ترین ترکیب را داشتند؛ مثل بلوند صدفی، مرواریدی و قهوه‌ای روشن، که موجب می‌شوند چهره هرچه طبیعی‌تر به نظر رسد، سال ۲۰۲۱ به سمت رنگ‌هایی چشم‌گیر برای شروع یک زندگی جذاب و بازگشتن به روال عادی با انرژی لازم است؛ قابل ذکر است که رنگ موی سال ۲۰۲۱ به دو گروه متفاوت رنگ‌های جنجالی و ملایم تقسیم می‌شوند.

رنگ مویی فانتزی و رویایی برای آن‌هایی که به دنبال رنگ‌هایی روشن برپایه رنگ سفید هستند؛ البته دقت داشته باشید موهایتان به قدری تیره نباشد که رنگ‌های پاستیلی را نپذیرد. برای ساخت این رنگ از پایه بلوند روشن آغاز کنید و اگر موهای تیره‌ای دارید از رنگ پاستیلی بیش‌تری استفاده کنید.

رنگ موی بالیاژ پاستیلی

 

 

  • رنگ موی قرمز مسی

Rouge سایه‌ای جدید از رنگ قرمز می‌باشد که پس از سریال موفق Queen’s Gambit که در اواخرسال ۲۰۲۰ پخش شد و با استقبال خوبی مواجه شد طرفداران خاص خود را پیدا کرده و ترند رنگ موی سال ۲۰۲۱ شده است. این رنگ مو انتخابی جسورانه است که می‌تواند ظاهر شما را بسیار متفاوت جلوه دهد اما لازم است به رنگ پوست خود دقت داشته باشید زیرا که این رنگ مناسب پوست‌های روشن می‌باشد؛ برای ساخت آن نیز باید از ترکیب براق قرمز بلوطی و مسی کمک بگیرید.

رنگ موی قرمز مسی

 

  • رنگ موی شنی

انتخابی گرم برای استقبال از سال نو در فصلی سرد است.

رنگ شنی نه طلایی روشن است نه تیره؛ درست مانند ماسه‌های درخشان ساحل با تلالو نور خورشید در طول روز؛ بنابراین اگر شما پوستی روشن یا گندم‌گون دارید بهتر است از ترکیب گرم آن بهره ببرید و اگر پوست تیره‌ای دارید سعی کنید از ترکیب آن با رنگ‌های طبیعی استفاده کنید تا برای پوست شما بیش از حد براق یا کسل کننده به نظر نرسد.

رنگ موی شنی

 

  • رنگ موی ماهاگونی، رنگی پرهیجان و سنگین

رنگ موی ماهاگونی رنگی بر پایه قرمز بوده اما متین‌تر و با جلب توجه کم‌تر که همین ویژگی آن را تبدیل به یکی از بهترین انواع ترند موی سال ۲۰۲۱ کرده است.

این رنگ شباهت زیادی با رنگ موی شرابی دارد، دارای فرمولی ساده بوده و ویژگی جالب توجه آن، دامنه و طیفی وسیع از قرمز تا قهوه‌ایست که همه آن ها نسبتا به همدیگر نزدیک و مشابه می‌باشند و نیز با تغییر توناژ می‌تواند رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، شرابی، بنفش و ارغوانی را از آن به دست آورد که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند.

بنابراین شما می‌توانید طبق سلیقه خود به انتخاب در این طیف بپردازید. خانم‌های جوان با رنگ موی مشکی و تیره در انتخاب این رنگ تردید نکنند زیرا که جلوه آن روی موهای تیره فوق‌العاده است.

برای انجام این رنگ مو پایه دکلره را به ۶ برسانید و سپس ترکیب مورد نظرتان را روی مو اجرا کنید.

نکته خوش حال‌کننده این که اگر شما جزو افرادی هستید که نمی‌خواهید رنگ‌های شیمیایی به موهایتان ضرری وارد کند یا به آن‌ها حساسیتی دارید می‌توانید  این رنگ را مانند رنگ موهای دارچینی و خرمایی بدون استفاده از مواد شیمیایی و مضر و تنها با ترکیب چند ماده گیاهی از فرمول زیر به دست آورید:

۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه، ۵ قاشق غذاخوری حنا، مقداری دم کرده بابونه و مقداری سرکه را خوب مخلوط کنید و چند ساعت روی موها گذاشته و سپس آب‌کشی نمایید.

رنگ موی ماهاگونی

 

  • رنگ موی شکلاتی

شکلاتی از آن دسته رنگ موهایی‌است که دارای خانواده بزرگی بوده و با وجود سنتی بودنش همچنان محبوب است و می‌توان با لایت‌های مختلف از آن رنگ مویی فوق‌العاده زیبا ساخت.

اکنون رنگ شکلاتی با لایت فندقی و عسلی ترند رنگ موی سال ۲۰۲۱ محسوب شده و در ردیف شیک‌ترین رنگ موهایی است که خانم‌ها به انتخاب آن می‌پردازند و نه تنها برای خانم‌های جوان که برای خانم‌های میانسال نیز از انتخاب‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. تنها تفاوت آن است که رنگ‌های شکلاتی سوخته برای خانم‌های جوان مناسب‌تر است.معمولا شکلاتی نیازی به دکلره نداشته و می‌توان هر توناژی از رنگ را مستقیما روی موها اجرا کرد.

معمولا شکلاتی نیازی به دکلره نداشته و می‌توان هر توناژی از رنگ را مستقیما روی موها اجرا کرد.

رنگ موی شکلاتی

  • رنگ موی یخی

از آن دسته رنگ موهای جذاب و خاصی می‌باشد که همیشه طرفداران خاص خودش را داشته و دارد و به این زودی‌ها از مد خارج نمی‌شود.

همان‌طور که می‌دانید توناژ تیره ترآن که مایل به نقره‌ای و خاکستری می‌باشد از رنگ موهای ترند سال ۲۰۲۰ نیز محسوب می‌شد؛ امسال توناژهای روشن‌تر آن ترند شده که برای ساخت این رنگ از روش بالیاژ استفاده می‌کنیم و سپس با پوششی از رنگ بلوند زیرسازی رنگ را تکمیل کرده و با سلیقه شخصی رگه های هایلایت آبی یا هر رنگ دلخواه خود را روی آن به کار می‌بریم.

این رنگ مخصوصا مناسب افرادی است که دارای تارموهای سفید هستند که به خوبی می تواند آن‌ها را پوشانده و موهایی زیبا و یکدست همراه با سادگی را برایتان بسازد.

البته این رنگ را باید با احتیاط بسیار انتخاب کرد چرا که با هررنگ پوستی سازگار نمی‌باشد و به دلیل سرد بودن این رنگ لازم است که میکاپ گرمی همراه آن انجام شود.

رنگ موی یخی

 

  • رنگ موی دارچینی

از آن دسته رنگ‌هایی‌ است که چهره شما را بسیار شاداب و با اعتماد به نفس جلوه می‌دهد و برای اکثر افراد با رنگ پوست‌های گوناگون می‌تواند به کار رود؛ به همین دلایل این رنگ مو در بین بازیگران زن هالیوودی زیاد به چشم می‌خورد.

یکی از مزیت‌های اصلی این رنگ، قابل استفاده بودن طولانی مدت آن است؛ یعنی هرچه بگذرد و از رنگ موها کاسته شود باز در درجه‌های پایین‌تر نیز زیبایی خاص خود را دارد.

این رنگ از آن دسته رنگ هایی‌است که نیاز به دکلره ندارد اما اگر می‌خواهید با گذشت زمان رنگ دارچینی موی شما به قرمزی نزند حتما اول دکلره کرده سپس رنگ را اجرا کنید.

همچنین مانند خرمایی و ماهاگونی از معدود رنگ هایی است برای افرادی که ازمواد شیمیایی برای موهای خود استفاده نمی‌کنند و تمایل دارند در خانه رنگ موی طبیعی بسازند.

برای این ترکیب نیاز به ۲ قاشق غذاخوری پودردارچین، ۱ استکان عسل، مقداری آبلیمو، ۱ استکان مرطوب کننده و اکسیدان می‌باشد.

رنگ موی دارچینی

  • نکات پایانی

دقت داشته باشید که برای انتخاب رنگ مو فقط در پی ترند بودن آن رنگ مو نباشید.

عوامل بسیاری در انتخاب رنگ موی مناسب هر فرد از میان طیف وسیع رنگ موها وجود دارد که در جذاب جلوه دادن چهره آن فرد باید در نظر گرفته شوند مثل:

  • تیره یا روشن بودن رنگ پوست، رنگ چشم ها، ضخامت و رنگ طبیعی موها، رنگ های سرد یا گرم مورد علاقه شما در انتخاب لباس، سن، آرایش صورت و ناخن و … که باید در ترکیب با رنگ مویتان هارمونی خوبی را بسازند. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد از آرایشگر خود نیز کمک گرفته ورنگ مویتان را انتخاب کنید.
  • اگر جزو افرادی هستید که تا به حال موهای خود را رنگ نکرده اند سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که ۱تا۲ درجه از رنگ طبیعی موهای‌تان روشن‌تر باشد نه بیش‌تر.
  • رنگ کردن مو برای بار نخست بهتر است چهره شما را زیاد از حالت طبیعی خود دور نکند.
  • همچنین قبل از رنگ کردن، موی خود را با ماسک مرطوب کنید؛ رنگ کردن موی خشک باعث جذب زیاد مواد شیمیایی و آسیب به بافت مو می‌شود. پس از قرار دادن رنگ بر روی مو به دستورالعمل مدت زمانی که رنگ می‌تواند روی مو بماند دقت داشته باشید و مراقب باشید بیش از حد مجاز نماند.
  • نکته آخر این‌که حتما در مدتی که موهای شما رنگ دارد از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسک مو برای تغذیه ریشه و ساقه مو استفاده کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.