۵ نکته برای دکوراسیون منزل در دوران کرونا

255

به‌دلیل خانه‌­نشینی ناشی از ویروس کرونا، بسیاری از ما مجبوریم در خانه بمانیم و به همین دلیل، از نظم روزمره زندگی‌مان دور شده‌ایم. بزرگ‌ترین مشکل در هنگام خانه ماندن، نحوه استفاده از زمان است. بهتر است که همیشه و تا جای ممکن، از وقت خود در انجام کارها به خوبی استفاده کنیم.

یکی از موارد خوب در وضعیت خانه‌­نشینی، رعایت بهداشت و تزئین خانه است؛ به طوری که نه تنها در برابر میکروب ایمن باشیم، بلکه خانه ما نیز زیبا به نظر خواهد رسید. اما ممکن است این سوال در ذهن شما باشد که چگونه خانه خود را با وسایل محدود تزئین کنید. بنابراین ما در این مقاله، به نکات اساسی برای تزئین خانه شما پرداخته‌­ایم.

موارد زیر چند نکته است که شما می­‌توانید برای تزئین خانه خود در زمان خانه‌­نشینی استفاده کنید:

  • اتاق خود را با باغبانی تزئین کنید

برای باغبانی، همیشه به یک باغ بزرگ و یا به یک بالکن بزرگ احتیاج ندارید. می­‌توانید از گلدان، ماهی‌تابه، پوسته نارگیل، سینی تخم مرغ و سایر مواردی که به آسانی در خانه یافت می‌­شوند، برای رشد بذرهایی مثل فلفل قرمز، برگ کاری، لوبیا، گوجه فرنگی و گیاهانی چون آویشن، ریحان، پونه کوهی و … استفاده کنید.

شما خانه خود را تزئین می‌­کنید که زیباتر به نظر برسد اما پرورش برخی از سبزیجات تازه، می‌­تواند برای دوران خانه­‌نشینی حیاتی باشد.

  • ایجاد یک دفترکار خانگی پربار

می­‌توانید مبلمان منزل خود را طوری تنظیم کنید که برای کار از راه دور مناسب باشد. در این وضعیت خانه­‌نشینی، دفتر کار خانگی بسیار ضروری است؛ زیرا بیش‌تر شرکت‌­ها، به کارمندان خود اجازه می‌­دهند تا از خانه کار کنند. شما می‌­توانید اتاق خود را ارتقاء دهید و برای این کار، باید ابزارهایی در خانه خود داشته باشید. یکی از این ابزارهای مورد نیاز، مته‌­ای کوچک است.

  • یک کار بزرگ نقاشی انجام دهید

ممکن است دیوار داخلی یا خارجی اتاق شما، به یک پوشش نیاز داشته باشد و این خانه نشینی بهترین زمان برای انجام رنگ‌­آمیزی جدید و انجام کارهای مربوط به نگهداری است. با این حال، همیشه توصیه می­‌شود که کار نقاشی را به متخصصان ماهر بسپارید.

اما در زمان خانه‌­نشینی، می­‌توانید در مورد پالت رنگ، تصمیم بگیرید، برای بودجه نقاشی، تدبیری بیندیشید و یا از اینترنت در مورد تزئین خانه خود ایده بگیرید. هنگامی که برای تمام التزامات نقاشی خانه‌­تان آماده شدید، می­‌توانید بلافاصله کار نقاشی خانه خود را شروع کنید.

نقاشی روی دیوار

  • بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از ارکان اصلی هر خانه‌­ای است و داشتن پشت­‌پرده‌­ای زیبا و کابینت‌­های خیره­‌کننده در آشپزخانه کافی نیست. مهم‌­ترین چیز این است که شما باید آن را به درستی حفظ کنید. بنابراین، اگر قصد تغییر شکل آشپزخانه را دارید، چیزی بهتر از این دوره خانه‌نشینی نخواهد بود. از دوران خانه‌ نشینی، می­‌توانید برای تحقیق و نکته‌­برداری برخی ایده‌­های با اهمیت راجع به کارآیی بیش‌تر آشپزخانه برای فعالیت و زندگی آسان، استفاده کنید. همچنین، باید بودجه‌­ای را تنظیم کنید و نیز آشپزخانه خود را با مبلمان ارگونومی، طراحی کنید.

  • بازسازی حمام

ممکن است حمام شما نیاز به نوسازی داشته باشد و این خانه‌­نشینی، بهترین زمان برای انجام این کار است. قبل از شروع بازسازی، باید برنامه­ مناسبی برای داشتن پایه‌­هایی قابل اطمینان، داشته باشید. جدای از این مساله، قبل از اتخاذ تصمیم نهایی، باید راجع به این که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید، از خود سوال کنید؛ تا بتوانید بر اساس دوست داشتن و نداشتن، حمام خود را نوسازی کنید. شما باید از قبل، با پالت رنگ و نوع کاشی‌­هایی که می‌­خواهید در حمام استفاده کنید، آشنا باشید.

شما باید همیشه خانه­‌تان را از خطر هرگونه بیماری حفظ کنید و در شرایط همه­‌گیری، پاکیزه نگه داشتن محیط اطراف، ضروری است. تزئین و نظافت خانه در زمان خانه‌­نشینی به شما کمک می‌­کند تا از ویروس کرونا، دور بمانید. از این رو تزئین خانه‌­تان کار ایده‌­آلی است که می‌­توانید در این دوره خانه‌­نشینی انجام دهید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.