استفاده از فنگ شویی در حمام و دستشویی

523

فنگ شویی یک دیدگاه قدیمی و آسیایی است که برای بیشتر کردن جریان انرژی در خانه استفاده می­­شود. یکی از این جریان­های انرژی مربوط به آب است که نشانه­ی ثروت، خرد و روابط اجتماعی است. به همین علت حمام و دستشویی جایی است که باید از لحاظ فنگ شویی به آن توجه کرد. حمام­های مدرن در تضاد با آنچه در زمان ایجاد فنگ شویی در چین باستان وجود داشت، است. درواقع در آن زمان حمام و دستشویی جایی نامطبوع شناخته می­شدند. اما امروزه حمام و دستشویی جایی برای استراحت، تمیز و جوان شدن است. درواقع حمام می­تواند جایی مجلل و شبیه به مکان­های اسپا و ماساژ باشد. فنگ شویی یک روش قدیمی است اما می­توان آن را مدرن کرد تا با زندگی امروزی هماهنگ باشد. در ادامه چند پیشنهاد برای ایجاد فنگ شویی در حمام و دستشویی را بررسی خواهیم کرد.

۹ فنگ شویی در حمام و دستشویی

  • صرفه جویی در مصرف آب

فنگ شویی به عنوان یک تکنیک سبز شناخته می­شود زیرا فلسفه آن ارتباط و متصل کردن خانه­ مان با طبیعت و محیط است. در مرحله­ اول صرفه جویی در آبی که در حمام مصرف می­شود، انرژی خوبی به فضا می­دهد.

انرژی که از استفاده آگاهانه و مراقبت شما از این فضا به وجود می­ آید در تمام جنبه­ های زندگیتان تاثیرگذار است. برای مثال در برخورد دیگران با شما تاثیر زیادی دارد. برای این کار می­توانید از دستگاه ­هایی که آب را دخیره می­کنند استفاده کنید، زمان کمتری را در حمام بگذرانید و مراقب باشید شیرهای آب چکه نکنند.

  • صندلی توالت فرنگی را ببندید

توالت فرنگی قابلیت این را دارد که آب را هدر بدهد. یکی از مواردی که می­توانید در فنگ شویی به آن توجه کنید بستن صندلی توالت فرنگی است. به علاوه انجام این کار باعث کاهش رطوبت در دستشویی می­شود که در نتیجه­ آن تولید کپک و قارچ نیز به حداقل می­رسد.

  • درب دستشویی را بسته نگه دارید

مانند مورد قبل، درب دستشویی نیز باید بسته بماند تا انرژی بد در دستشویی مانده و از طریق فاضلاب دفع شود. برای ایجاد فنگ شویی سعی کنید درب دستشویی را ببندید.

  • توالت را پنهان کنید

اگر برای شما امکان دارد بهتر است برای فنگ شویی بهتر توالت را از دید پنهان کنید. می­توانید این کار را با بستن در دستشویی و یا طراحی دستشویی به طوری که در معرض دید نباشد انجام دهید.

  • بر روی درب دستشویی از آینه استفاده کنید

در بسیاری از موارد اگر بتوانید بر روی قسمت بیرونی درب دستشویی آینه نصب کنید، به فنگ شویی بهتر کمک می­کنید. آینه باعث می­شود دستشویی مشخص نباشد و مشکلات فنگ شویی را حل می­کند.

بر روی درب دستشویی از آینه استفاده کنید

  • از گیاه استفاده کنید

جریان آب یکی از موارد مهم در دستشویی است. از آنجایی که بسیاری از افراد به گیاه علاقه دارند، می­توانید از گیاهان سبز در دستشویی استفاده کنید و فنگ شویی ایجاد کنید. گیاه انرژی آب را به انرژی زندگی تبدیل می­کند. آب، گیاه را رشد داده، آن را سیراب و قوی می­کند. علاوه بر آن با استفاده از گیاه، فضایی طبیعی و زیبا نیز ایجاد می­شود.

  • محصولاتی که استفاده می­کنید را مرتب کنید

ممکن است در دستشویی و حمام، محصولاتی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی و دارو را نگه دارید. بهتر است هر محصولی که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است و یا دیگر از آن استفاده نمی­کنید را دور بیاندازید. درواقع شما نباید از محصول تاریخ گذشته استفاده کنید و در فنگ شویی نیز محصولاتی که نگه داری می­کنید بر سلامتی و تندرستی شما تاثیر دارد. پس محصولاتی که از آنها استفاده نمی­کنید نیز بر انرژی شما تاثیر دارند.

  • حوله­ هایتان را عوض کنید

حوله می­تواند باعث ایجاد قارچ و باکتری شود. اگر ممکن است آنها را به طور کامل و تمیز بشویید اما ممکن است احتیاج داشته باشید آنها را عوض کنید. میتوانید از حوله ­های کهنه و قدیمی به عنوان دستمال برای تمیز کردن استفاده کنید. زمانی که تصمیم دارید حوله­ هایتان را عوض کنید سعی کنید از محصولات ارگانیک استفاده کنید. پوست شما بزرگترین عضو در بدنتان است و شما انرژی اشیا را با کشیدن آنها بر پوستتان دریافت می­کنید. در واقع فنگ شویی نیز تحت تاثیر کیفیت زندگی و انرژی محصولاتی است که استفاده می­کنید.

  • به طور مرتب محیط را تمیز کنید

به دلیل اینکه حمام و دستشویی جایی برای تمیز شدن است، بهتر است به طور مداوم محیط را بشویید. تا جایی که امکان دارد از مواد شوینده­ غیر سمی استفاده کنید. تهیه یک ماده شوینده­ خانگی بسیار راحت است. درباره حمام و دستشویی همانطور فکر کنید که درباره بدنتان فکر می­کنید. پس آن را تمیز نگه دارید و به آن توجه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.