گام‌های ساده برای نوسازی خانه شما

247

در خانه‌ای که ساکن هستید و یا بعد از استقرار در خانه جدیدتان، ممکن است این احساس را داشته باشید که فضای داخلی یا خارجی شما به ظاهری جدید و مدرن نیاز دارد و یا نیاز نیاز به نوسازی خانه دارید. به مرور زمان، ممکن است سلیقه شما دست‌خوش تغییر شود و متعجب خواهید شد که چطور خانه­ شما می­‌تواند مانند معجزه بر روحیه و سلامت ذهنی شما، عمل کند.

حتی اگر در حال حاظر با محدودیت‌­های مالی مواجه هستید، می‌­توانید با اصلاحات ارزان شروع کنید. این مقاله، در چندین مرحله بررسی خواهد کرد که چگونه قادر به تغییر خانه خود، بدون صرف چیزی اندازه خون‌­بهای پادشاه، خواهید بود.

اولین قدمی که می‌­توانید در راستای نوسازی خانه خود بردارید، این است که فارغ از بزرگ یا کوچک بودن کار، قادر باشید به اندازه کافی هزینه‌­ها را پوشش دهید.

هزینه‌­ای که می‌خواهید به بازسازی اختصاص دهید را، کنار بگذارید و تا جایی که می­‌توانید سعی بر افزایش بودجه خود داشته باشید. هزینه‌­های زیاد بازسازی یک خانه، شدیدا با آن چه که شما در ذهن دارید، در تضاد است؛ بنابراین یک صفحه بزرگ را باز کرده و شروع به نوشتن کنید.

اگر با بازپرداخت هزینه‌­های انجام شده، مثل تعویض بالشت‌­های کاناپه خود، بیگانه هستید، سریعا در اینترنت به جستجو بپردازید. قسمت دشوار مربوط به بودجه‌­بندی، مربوط به برآورد هزینه‌­های نیروی کار است. به عنوان مثال، برای روبرو شدن با زیرزمین مرطوب، به چه تعداد نیروی انسانی احتیاج دارید؟

برای کار کردن روی این موضوع و داشتن امنیت کافی، هزینه‌­ها باید در حدود بیست تا چهل درصد از کل بودجه شما را پوشش دهد.

  • یک سبک را انتخاب کنید

اگر نسبت به جایی از خانه که می­‌خواهید به نو­سازی آن بپردازید، احساس سردرگمی دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به نتیجه دلخواه نهایی فکر کنید.

با جستجو در چند مجله و یافتن سبک زنگی مورد علاقه، به راحتی قادر به انجام این کار خواهید بود. اگر با فرد دیگری زندگی می­‌کنید، باید در این مورد با هم صحبت کنید. زیرا این سبک‌­ها بسیار ذهنی بوده  و آنچه که در نظر شما شگفت‌انگیز جلوه می­‌کند، ممکن است افتضاح باشد.

به این که می­‌خواهید سبکی رنگی، مینیمالیسم و یا چیزی در بین این دو سبک داشته باشید، فکر کنید.

شما باید سعی کنید در مورد موضوعی که هر دویتان دوست دارید، به توافق برسید و به یاد داشته باشید که لازم نیست در کل خانه یک سبک ثابت داشته باشید. سبک شما می‌­تواند «التقاطی» باشد، بدین معنا که در صورت تمایل، می‌­توانید از همه «قوانین» سرپیچی کنید. دلیل یافتن سبک، این است که در این صورت، خرید وسایل مطابق با روحیه شما، راحت‌­تر به نظر خواهد رسید و در نهایت درگیر وسایلی که با یکدیگر جفت و جور نمی‌­شوند، نخواهید شد. ممکن است عکس­‌هایی را برای کارتان چاپ کنید. بنابراین، اگر دائما در فروشگاه لوازم خانگی به سر می­‌برید و وسایل را نگاه می‌­کنید، این که چه مضمونی در ذهن‌تان هست را، به خود یادآور شوید.

  • افزودن تعدادی گیاهان خانگی به خانه­‌تان

یک راه عالی برای احساس شادابی و نشاط در خانه، اضافه کردن چند گیاه خانگی است.

گیاهان خانگی یک تزئین عالی برای خانه شما به شمار می­‌روند و از آن‌جا که عنصری از طبیعت و سبزی را به خانه شما می‌فزایند، برای سلامت شما، بسیار مفید هستند. این موضوع از نظر کیفیت هوای موجود در خانه نیز بسیار با اهمیت است. زیرا گیاهان، اکسیژن آزاد می‌­کنند، که برای نفس کشیدن شما مفید است.

نکته قابل توجه در مورد گیاهان خانگی این است که بسته به نوع گیاهانی که نگهداری می‌­شوند، می­‌توانند کم یا زیاد شوند. اگر شما از جمله افراد بسیار فراموش‌کار هستید و می‌­ترسید که آبیاری گیاهان خود را فراموش کنید، باید به سراغ گیاهی بروید که به آبیاری منظم احتیاج نداشته باشد، مانند کاکتوس.

به دلیل آن که کاکتوس­‌ها گیاهانی کویری هستند، هوش‌مندانه سازگاز شده­‌اند و به آب زیادی احتیاج ندارند. در عوض، آن­ها می‌­توانند کاکتوس‌‌ها را به خوبی حفظ کنند.

اگر به دنبال گیاهان سبز و پربرگ بیش‌تری هستید، آن­ها نیز واقعا جذاب هستند، اما به مراقبت بیش‌تری احتیاج دارند. اگر وقت آبیاری گیاهان خود را، به سختی به یاد می‌­آورید، یادداشتی تهیه کنید و آن را در جایی از خانه قرار دهید، مانند یخچال، که به شما یادآوری می‌کند چه موقع به هر گیاه آب دهید.

همچنین می‌­توانید این کار را با تنظیم زنگ ساعت روی تلفن خود انجام دهید، که به عنوان یک یادآوری برای شما عمل کند. نکته‌­ای که باید در خاطر داشته باشید، این است که به هنگام تعطیلات، از دوست یا همسایه خود درخواست کنید که گیاهان شما را آبیاری کند. اگر با این کار احساس راحتی می­‌کنید، همه‌­چیز آماده است!

گیاهان خانگی

  • استخدام یک پیمانکار

بسیاری از اوقات، پس از نوسازی بک خانه متوجه خواهید شد که جنبه­‌هایی از کار وجود دارد که خودتان قادر به اداره آن هستید. این موارد شامل کفپوش، رنگ‌­آمیزی، برداشتن پنل دیواری، برداشتن و نصب توالت و همچنین کاشی­‌کاری است. مرتب کردن کارهای ساده توسط خودتان، می‌­تواند موجب صرفه­‌جویی مقداری از پول که بهتر است در جای دیگر خرج کنید بشود. باز هم در دفتر یادداشت خود، کارهایی که توان انجام آن­ها را دارید، کارهایی که احتمالا خودتان انجام دهید و همچنین کارهایی که مطمئن به اداره کردن‌شان نیستید را، تحت عنوان حرفه‌­ای لیست کنید.

پس از تعیین کاری که به متخصص نیاز دارد، جستجوی یک پیمانکار مناسب را شروع کنید. می‌­توانید از دوستان و خانواده خود بخواهید تا به شما شخصی را معرفی کنند. در موتور جستجوگر گوگل، جستجو کرده و لیست پیمان‌کاران را بر اساس صلاحیت و آنچه که مشتریان درباه آن­ها می‌­گویند، مرور کنید. پیمانکار ایده‌­آل باید در مورد کار خاصی که برای آن استخدام شده است تجربه زیادی داشته باشد و از همه مهم‌­تر، مجوز و بیمه انجام این کار را داشته باشد.

  • استدلال نهایی

در زندگی روزمره، همیشه تغییراتی در پیرامون ما رخ می­‌دهد. چه شغل جدیدی باشد، چه نقل مکان به خانه جدید و چه تغییر دوستان، «تغییر» ثابت است. در واقع اگر این احساس را دارید که، خانه شما دنجی قبل را ندارد و به دنبال ساختار جدیدی هستید، باور کنید یا نه، بدون صرف هزینه زیاد، قادر به انجام این کار خواهید بود. درباره بودجه تصمیم بگیرید. هرچقدر هم که بودجه­‌تان اندک باشد، اگر بدون پیمانکار قادر به انجام کار هستید، خودتان انجام دهید. راهنمایی‌های مفید، قادر به هدایت شما در کل این تجربه خواهند بود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.