نکات و روش تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

1,676

سرخ کن بدون روغن برای عاشقان غذاهای سرخ شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چیپس تحول بزرگی به حساب می‌آید. چرا که کالری اضافه برای آنها به همراه ندارد. دستگاه سرخ کن بدون روغن برای سرخ کردن مواد غذایی بسیار سالم­تر است، چرا که به روغن بسیار کمی نیاز دارد و برخلاف روش های قدیمی که مواد غذایی را در روغن فراوان سرخ می­کردند، با گرم کردن هوای داخل دستگاه و چرخاندن آن در اطراف مواد غذایی آنها را سرخ می­کند. کارایی این دستگاه محدود به سرخ کردن نیست و با آن می­توان غذاهای متنوعی را آماده کرد، حتی انواع دسرها. ولی به خاطر داشته باشید که بعد از استفاده باید روغن و مواد غذایی باقیمانده­ درون آن را تمیز کنید. در این مطلب نکاتی را برای نگهداری و تمیز کردن سرخ کن بدون روغن ارائه می‌دهیم. موارد زیر را به صورت گام به گام بعد از استفاده از سرخ کن بدون روغن انجام دهید:

 لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

  • آب گرم و صابون
  • ماشین ظرفشویی
  • دستمال مخصوص ظروف یا میکروفایبر
  • اسفنج نرم
  • برس نرم و یا مسواک
  • لیمو

مراحل تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

مراحل تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

گام یک: سرخ کن بدون روغن را از برق جدا کرده و اجازه دهید خنک شود. سبد، سینی و قابلمه آن را خارج کنید. هنگام تمیز کردن سرخ کن بدون روغن به یاد داشته باشید که قسمت اصلی دستگاه را نباید در آب فرو کنید.

گام دو: اجزای جدا شده سرخ کن بدون روغن را با آب گرم و صابون بشویید. البته ابتدا اطلاعات دستگاه را بخوانید و اگر قطعات آن مناسب شستشو در ماشین ظرفشویی بود این کار را انجام دهید. داخل دستگاه را با یک دستمال میکروفایبر و یا حوله­ مرطوب و مقدار خیلی کمی مایع ظرفشویی پاک کنید. با یک دستمال خشک داخل آن را حسابی خشک کنید.

گام سه: اگر ماده­ی غذایی به قطعات دستگاه چسبیده بود، قسمت­های جدا شونده را برای ۱۰ دقیقه در محلول آب گرم و صابون قرار دهید. سپس آنها را با اسفنج نرم تمیز کنید. اگر دستگاه بوی غذاها را گرفته، از آبلیمو استفاده کنید. برای این کار پارچه‌ای را به آبلیمو آغشته کرده و یا از یک برش لیمو استفاده کنید و قطعات سرخ کن بدون روغن را با آن پاک کنید و ۳۰ دقیقه زمان بدهید، سپس دوباره آنها را بشویید.

گام چهار: قسمت خارجی دستگاه را بعد از هر چند بار استفاده با دستمال و اسفنج مرطوب پاک کنید. اگر لکی بود که با دستمال پاک نشد، از برس نرم و یا مسواک استفاده کنید. المنت داخلی دستگاه را نیز چک کنید و اگر روغن و غذایی به آن چسبیده بود، با دستمال مرطوب و یا مسواک آن را پاک کنید.

گام ‌پنج: تمام قطعات شسته شده و خود دستگاه را به دقت خشک کرده و سر جایشان قرار دهید. اگر از نمی­خواهید برای مدتی از دستگاه استفاده ‌کنید، دو شاخه­ آن را به برق نزنید.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.