چگونه بچه ‌ای خوش‌ اندام داشته باشید؟

567

این روزها صحبت‌­های زیادی در مورد بچه­‌هایی که تناسب اندام دارند، می­‌شود. افرادی که از کودکان مراقبت می‌­کنند (والدین، ​​پزشکان، معلمان و دیگران) باید بدانند که چگونه می‌توانند به تناسب اندام کودکان کمک کنند.

تناسب اندام کودکان نشان می‌­دهد که فرزند خوب غذا می‌­خورد، فعالیت بدنی زیادی انجام می­‌دهد و وزن مناسبی دارد.

اگر کودک بدن متناسبی داشته باشد، بدن او به خوبی کار خواهد کرد، احساس خوبی خواهد داشت و قادر خواهد بود همه کارهایی را که می­‌خواهد انجام دهید، مانند: دویدن با دوستان‌تان.

بخشی از موارد این موضوع، مانند: تهیه وعده­‌های غذایی سالم و پیاده‌­روی، به والدین بستگی دارد. اما خود بچه‌­ها نیز می‌­توانند مسئولیت سلامتی‌شان را بر عهده بگیرند.

اگر والدینی هستید که دوست دارید که کودک‌تان تناسب اندام داشته باشد وبه تناسب اندام کودکان خود اهمیت می‌دهید؛ در این‌جا ۵ قانون برای شما آورده‌­ایم. خوب است که بیش‌تر اوقات از این قوانین پیروی کنید، اما در نظر داشته باشید که بعضی روزها (مانند روز تولد کودک) ممکن است کیک و بستنی بخواهند.

  • ۵ قانون برای تناسب اندام کودکان

  • ۱) خوردن غذاهای متنوع

ممکن است فرزند شما به یک غذای خاص علاقه داشته باشد، اما بهترین راه، خوردن غذاهای متنوع است. در صورت مصرف غذاهای متنوع، احتمالا مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت خواهد کرد.

غذاهای جدید و غذاهای قدیمی­‌تر را که مدتی است امتحان نکرده­، برای او آماده کنید. بعضی از غذاها، مانند: سبزیجات سبز، هرچه پیرتر شوند احتمالا طعم بهتری خواهند داشت. حداقل برای ۵ وعده میوه و سبزی روزانه، ۲ نوع میوه و ۳ نوع سبزی میل کنید.

ترکیبات زیر، احتمالا برای کودک شما مفید خواهد بود:

هنگام صبحانه: نصف فنجان (حدود ۴ عدد بزرگ) توت فرنگی روی غلات

هنگام ناهار: ۶ هویج کوچک

برای میان وعده: یک سیب

هنگام شام: نصف فنجان کلم بروکلی (حدود ۲ نیزه بزرگ) و ۱ فنجان سالاد

خوردن غذاهای متنوع

  • ۲) نوشیدن آب و شیر

هنگامی که واقعا کودک تشنه هست، آب خنک، بهترین برطرف کننده تشنگی است.

دلیلی که بوفه مدرسه بسته­‌های شیر می­‌فروشد، این است که بچه­‌ها برای داشتن استخوان­‌های محکم به کلسیم احتیاج دارند.

اگر کودک ۴ تا ۸ سال دارید، روزانه دو و نیم فنجان شیر یا معادل آن را بنوشد. اگر ۹ سال به بالا هست، روزانه ۳ فنجان شیر یا معادل آن را، هدف روزانه خود قرار دهد. می‌­توانید شیر و برخی دیگر از مواد غذایی لبنی کلسیم‌­دار را با یکدیگر مخلوط کنید.

در اینجا یک ترکیب غذایی داریم:

  • ۲ فنجان (حدود نیم لیتر) شیر کم ­چرب یا بدون چربی
  • ۱ تکه پنیر چدار
  • نصف فنجان (ظرف کوچک) ماست

اگر هر از چند گاهی به جای شیر نوشیدنی دیگری خواست، نوشیدن آب اشکالی ندارد. اما سعی کنید تا بیش از یک وعده آب (۶ تا ۸ اونس) در روز مصرف کند. از نوشیدنی‌­های شیرین، مانند نوشابه‌­های گازدار و کوکتل‌­های آبمیوه خودداری کنید. آنها حاوی مقدار زیادی شکر هستند. شکر فقط کالری فرزند دلبند شما را بالا می‌­برد، اما مواد مغذی لازم را به بدن او نمی‌­رساند.

  • ۳) گوش دادن به ندای بدن کودک

سیر شدن چه حسی دارد؟ هنگام غذا خوردن، به احساس بدن و آرام بودن شکم کودک توجه کنید. گاهی اوقات، مردم بیش از حد غذا می­‌خورند، زیرا متوجه نمی‌­شوند که چه زمانی سیر می‌­شوند. زیاد غذا خوردن باعث احساس ناراحتی و افزایش وزن بیمارگونه می­‌شود.

  • ۴) محدود کردن زمان نشستن پای مانیتور و تلویزیون

ساعت تماشای صفحه نمایش، چیست؟

این ساعت، مدت زمانی است که کودک برای تماشای تلویزیون یا DVD، بازی‌­های ویدئویی (سیستم­‌های کنسول یا بازی­‌های دستی) و استفاده از تلفن هوشمند، تبلت یا کامپیوتر صرف می‌­کند.

هرچه زمان بیش‌تری را به این فعالیت‌­های نشسته اختصاص دهد، زمان کم‌تری برای کارهای فعال مانند: بسکتبال، دوچرخه سواری و شنا خواهد داشت. بدون احتساب زمان فعالیت‌­های آموزشی، سعی کنید بیش‌تر از ۲ ساعت در روز را به این موضوع اختصاص ندهید.

محدود کردن زمان نشستن پای مانیتور برای کودک

  • ۵) فعالیت کودک

وظیفه شما والدین این است که بفهمید در کودکی کدام فعالیت را بیشتر دوست دارد؟ همه آدم‌­ها، بیس بال یا فوتبال را دوست ندارند. شاید فعالیت مورد علاقه کودک شما، کاراته، والیبال یا رقص باشد.

والدین باید در انجام منظم فعالیت­‌های مورد علاقه­ کودک او را یاری کنند.

راهی برای فعال ماندن در طول روز بیابند. حتی ممکن است لیستی از کارهای جالب بنویسند،

بنابراین وقتی والدین به فرزند گفت وقت آن است که دیگر تلویزیون یا بازی­‌های رایانه­‌ای را متوقف کند، فرزند می‌تواند به سراغ لیست مورد علاقه‌اش برود!

اگر می­‌خواهید بچه‌­ای با تناسب اندام باشید، می­‌توانید کمک بزرگی به فرزندتان کنید. به عنوان مثال: می­‌توانید غذاهای سالم خانگی تهیه کنید و فعالیت‌­های بدنی را برای خانواده برنامه‌­ریزی کنید.

در مورد این ۵ قدم ارائه شده با کودک خود صحبت کنید. شاید بتوانید یک یا دو چیز را به آنها بیاموزید. اگر شما یک مادر و پدر خوش ­‌اندام هستید، چرا نباید یک فرزند خوش اندام داشته باشید پس به تناسب اندام کوکان خود اهمیت دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.