راهنمای سفر به جزیره بالی اندونزی

360

با کمک این راهنمای جامع، برنامه سفر به بالی اندونزی را بچینید.

موج‌­سواری، تراس‌­هایی با منظره سرسبز برنج و آداب و رسوم با شکوه همه در جزیره کوچک و آتشفشانی بالی، به چشم می­‌خورند. اگرچه جزیره خدایان مقصدی گردشگری در اندونزی به شمار می‌­رود، اما همچنان فرهنگ غنی و معنوی خود را در برگزاری مراسم مذهبی، جشنواره‌­ها و رقص­‌های کلاسیک، حفظ کرده است. راهنمای سفر ما در بالی را بخوانید تا به همه چیزهایی که قبل از رفتن باید بدانید، آگاه شوید.

تا قرن چهاردهم، بالی جامعه‌­ای کم و بیش مستقل از بودایی‌­ها و هندوها به شمار می‌­رفت که توسط ماجاپاهیت‌­های هندو استعمار شده است. علی­رغم مسلمان شدن همسایگان، اهالی بالی، همچنان هندو مانده‌­اند.

در سال ۱۸۴۹، هلندی­‌ها علاقه خود را به بالی نشان دادند و تا ژانویه ۱۹۰۹ کنترل کل جزیره را به دست گرفتند. پس از اشغال کوتاه‌مدت ژاپن در جنگ جهانی دوم و همچنین چهار سال پس از اعلام استقلال اندونزی در سال ۱۹۴۵، بالی به یک استان خودمختار در این جمهوری تبدیل شد. همچنان تنش­‌ها با جاوا ادامه دارد. بالی‌­ها در مورد کارآفرینان ثروتمند جاکارتا نگران هستند و می‌­ترسند که کنترل وطن‌شان را از دست بدهند.

هنگامی که افراط‌­گرایان مسلمان جاوا در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۲، دو کلوپ شبانه کوتا را بمباران کرده و بیش از ۲۰۰ نفر را به هلاکت رساندند، اقتصاد وابسته به جهانگردی بالی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و تنش‌­ها زیاد شد. حمله دوم، در اکتبر ۲۰۰۵، درست در زمان بازسازی جزیره شروع شد. اما به دلیل رهبری هندوهای بالی، بسیاری از درگیری‌­ها  مجازات‌های مذهبی، به وقوع نپیوست.

از آن زمان به بعد، تعداد گردشگران افزایش یافته است و از سال ۲۰۱۰ میلادی، علاقه چینی‌­ها، روس‌­ها و ساکنین سایر کشورهای آسیایی برای سفر به بالی، رشد چشم‌گیری داشته است. در نتیجه همه این‌­ها منجر به ایجاد هیاهو در ساختمان‌­های شهر و ترافیک سنگین در جنوب بالی و اطاف اوبود شده است. اگر به دنبال جایی با ازدحام کم‌تر می‌­گردید، به سمت شمال و غرب بروید. برای فرار از گرمای زیاد، می­‌توانید به کوهستان سفر کنید. بالی، ترکیبی از سواحل زیبا، حومه سرسبز، میراث فرهنگی غنی و مغازه‌­های خودمختار است.

بهترین زمان سفر به بالی

  • بهترین زمان سفر به بالی

مجمع‌­الجزایر اندونزی، استوایی است. در نتیجه غالب هوای بالی در طول سال گرم است. با وجود این، سال به فصل‌­های مرطوب و خشک تقسیم می­‌شود، اگرچه تشخیص این تفاوت و تغییرات آب و هوایی اغلب دشوار به نظر می‌­رسد، اما از ماه نوامبر تا آوریل، ماه‌های مرطوب سال محسوب شده و از ماه می تا اکتبر، ماه‌­ها خشک سال به شمار می‌­روند.

در انتهای فصل بارانی که میزان بارش کم شده است، بالی بروید و به کشف جنگل­‌ها و شالیزارهای برنج سرسبز بپردازید. همچنین در روز نایپی، سال جدید بالی که در اواخرماه مارس و یا اوایل آوریل آغاز می‌­شود، یک تجربه محلی عالی محسوب می­‌شود. اما این روز، زمان خوبی برای سفر به بالی نیست. زیرا همه چیز خاموش است!

سفر به بالی در زمان اوج خودش یعنی اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر، وقتی که قیمت‌­ها افزایش می‌­یابد و اتاق‌­ها تا هفته‌­ها به طور کامل رزرو می‌­شوند، فکر خوبی نیست. در کریسمس و سال نو نیز، بالی بسیار شلوغ است. همچنین همه­‌چیز بسیار گران است. با این وجود بهترین زمان برای مهمانی‌­های پر سر و صدا به شمار می­‌رود.

نهایتا، بهترین زمان سفر، به خواسته شما از سفر بستگی دارد. زمان ایده‌­آل برای غواصی، اواخر آوریل و اوایل ماه اکتبر است. ژوئن و ژوئیه برای موج­‌سواری مناسب است. ماه می، بهترین زمان برای گشت و گذار در سواحل جنوبی اولوواتو، سمینیاک و کانگگو می‌­باشد. اگرچه ممکن است دمای هوا به ۳۰ درجه سانتیگراد نیز برسد.

مسافرانی که به حفظ سلامت‌شان اهمیت می‌­دهند، ممکن است مایل باشند تا در ماه آوریل برای جشنواره روح بالی، بزرگ‌ترین جشنواره یوگا، هنر و موسیقی در آسیا، از اوبود دیدن کنند، در حالی که افراد جویای فرهنگ، از ماه ژوئن تا اواسط ژوئیه برای جشنواره هنری بالی به جزیره می‌­روند. اگرچه ماه اوت شلوغ­‌ترین ماه در این جزیره به شمار می‌­رود، اما مهمانی‌­های ساحلی و جشنواره‌­ها به طور گسترده‌­ای برگزار می‌­شوند. برای فرار از ازدحام جمعیت، می­‌توانید به سمت شمال و یا سواحل غربی بروید.

  • بهترین کارهایی که می‌­توان در بالی انجام داد

  • شنا

غواصان سراسر جهان، به دلیل چشم‌­انداز بکر زیر آب به بالی سفر می‌­کنند. از بهترین مکان‌­های غواصی این جزیره می‌­توان به کشتی شکسته معروف لیبرتی و نوسا پنیدا اشاره کرد که در آب‌­های آن ماهی­‌های خورشیدی غول پیکر زندگی می‌­کنند. در جزایر کوچک گیلی، دیوارها، بلندی‌­ها و دره چشم‌گیر تیپیکونگ محیط خوبی را برای غواصی غواصان باتجربه ارائه می‌­کند.

  • موج‌­سواری

بالی، از بهترین مقاصد موج­‌سواری در اندونزی به شمار می‌­رود. بالی با داشتن انواع مختلفی از امواج است. شبه جزیره بوکیت، درست در جنوب کوتا، معروف­‌ترین موج‌­های اولوواتو و پادانگ پادانگ را داراست.

موج‌­سواری جزیره بالی اندونزی

  • بازدید از معابد

معابد بالی، هیچ چیز از زیبایی کم ندارند. حدود ۱۰۰۰۰ معبد در این جزیره کوچک قرار دارند. Uluwatu ، Tanah Lot  و  Besakih از بهترین این جزیره‌­ها برای بازدید هستند.

  • پیاده‌­روی

اگر برای ماجراجویی به بالی سفر می­‌کنید، چیزی هیجان‌انگیزتر از پیاده‌­روی در کوه­‌های آتشفشانی وجود ندارد. محبوب‌­ترینشان، Gunung Batur و دریاچه دهانه نقره‌­ای فیروزه­‌ای در مسیر هستند.

  • جشنواره­‌ها

این جزیره به واسطه جشنواره­‌های پویا و آئین‌­های غریب‌اش زنده است. از آئین‌­های جالب توجه، می­‌توان به Galungun Bali، جشن ۱۰ روزه پیروزی خیر بر شر، نایپی و آئین پاکسازی مردم جزیره، اشاره کرد.

جشنواره­‌ها جزیره بالی اندونزی

  • دوچرخه‌­سواری

حومه سرسبز اطراف اوبود، محل مناسبی برای اکتشافات سات. برای گذشتن از شالیزارهای سبز زمردین، یک دوچرخه اجاره کرده و از دهکده‌­های محلی تولید صنایع دستی که سالهاست فعالیت می‌­کنند، بازدید کنید.

  • رفتینگ رودخانه

در یک مسیر رفت و برگشتی در آب‌­های سفید رودخانه آیونگ به رفتینگ بپردازید. یا می‌­توانید با قایق، به جاهای آرام­‌تر بروید.

  • اجرای رقص

به تماشای یک رقص کلاسیک بسیار لطیف بروید. اجرایی که هر بخش آن با دقت طراحی شده است. حتی حرکات چشم و ابرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • از کنگو دیدن کنید

کنگو، همسایه کم‌تر توسعه‌­یافته کوتا و سمینیاک است که سواحل بکر بیشتری دارد. در مرکز کشور، مسیرهای باریک مملو از مغازه‌های صنعتگران و استودیوهای یوگایی است که توسط مزارع برنج و ویلاهای مجلل احاطه شده‌­اند.

  • ریلکس کردن در ساحل

بالی، مترادف زندگی آرام در ساحل است. یکی از بهترین سواحل را می‌­توان در اطراف جزیره نوسا لمبونگان یافت.

  • غواصی

شهرهای ساحلی شرقی آمِد و پادانگ بی با سواحل پودری حاشیه ساحل، از غنی­‌ترین مکان‌­ها برای  زندگی دریایی است. با استفاده از ماسک مخصوص، در زیر آب‌­های گرمسیری رنگارنگ و در کنار صخره‌­های مرجانی لرزان زیر آب غواصی کنید.

غواصی در جزیره بالی اندونزی

  • کارناوال کوتا

هر سال اکتبر، کوتا که یک جشن رنگارنگ و پرموسیقی است با رژه‌­های رنگارنگ، مسابقات موج سواری، اسکیت­سواری و برنامه‌­های محلی گوناگون برگزار می­‌شود.

  • در اوبود، یوگا تمرین کنید

اوبود از مهم‌ترین جوامع یوگای جنوب شرقی آسیا می­‌باشد که افراد زیادی را برای یادگیری و آموزش، به بالی فرا می­‌خواند. بیش از دوازده مدرسه در این منطقه وجود دارد و صدها مربی در اختیار این مدارس هستند تا دانش خود را به فراگیران منتقل کنند.

۹۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.