۱۰ روشی که سگ شما می‌گوید: “دوستت دارم”

1,902

قطعا شما می‌دانید که سگ خود را دوست دارید، اما آیا او شما را دوست دارد و می‌توانید احساسات سگ را به خود ببینید؟ در این‌جا ۱۰ نشانه قطعی وجود دارد که اگر سگ شما می‌توانست حرف بزند، می‌گفت ” دوستت دارم “.

سگ‌­ها به شدت وفادار، دوست داشتنی و باهوش هستند که گاهی اوقات نیز کمی احمقانه رفتار می‌کنند ولی به هر حال ما آدم‌ها آن­ها را دوست داریم.

اما آیا آن­ها نیز ما را دوست دارند؟ در یک جواب کوتاه پاسخ بله است.

مانند انسان‌­ها، سگ‌­ها نیز احساسات خود را به طرز ظریف و آشکاری از راه‌های مختلفی بیان می‌کنند. گرچه گاهی اوقات رمزگشایی رفتار آن­ها کمی دشوار است.

آیا آن­ها می‌گویند: “شما را دوست دارم” یا فقط می‌خواهند یک لقمه از مواد غذایی شما را بدست آورند؟ در زیر ۱۰ نشانه از حرکات سگ‌ها را بررسی می‌کنیم که به شما نشان می‌دهد سگ شما چه احساسی نسبت به شما دارد.

 

 

  • ۱. رقص کلاسیک ” من از دیدن شما خیلی خوشحالم “

اگر سگ شما هنگام رسیدن به خانه از خوشحالی بپرد، این کاملا مشخص است که او از دیدن شما خوشحال است. اگر او دست و صورت شما را لیس بزند، سرگرمی مورد علاقه خود را برای شما به ارمغان می‌آورد یا زمانی که شما از محل کار به خانه می‌رسید، اگر او با هیجان به سمت شما بیاید به راحتی می‌توان گفت که او شما را دوست دارد. در واقع، تمام دنیای او اطراف شماست!

 

 

  • ۲. درخواست تماس جسمی

نبوغ زیادی لازم نیست که به این نتیجه برسید که سگ‌­ها توجه و محبت را دوست دارند. اگر چه ممکن است همه آن­ها بغل کردن را دوست نداشته باشند، اما برخی از سگ‌ها از بغل کردن دوست انسانی خود خوشحال می‌شوند. نوازش‌های ملایم و پیاده روی محبت آمیز از نشانه‌­های پیوند قوی است.

 

 

  • ۳. تماس چشمی طولانی

مدت زمانی که سگ شما با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند، به شما این خبر را می‌دهد که شما را دوست دارد و احساس امنیت می‌کند.

بر اساس گفته دکتر جوانا وودوت، “MRCNS از We`re All About Pets ” تماس چشمی در واقع به ایجاد پیوند عمیق‌تری نیز کمک می‌کند. وقتی به هم نگاه می‌کنید، هر دوی شما اکسی توسین – هورمون عشق- همان هرمونی که مغز ما در هنگام پیوند با کودکش آزاد می‌کند، آزاد خواهید کرد. البته این باید طبیعی باشد. تماس چشمی اجباری می‌تواند بسیار نامناسب باشد.

 

 

  • ۴. خوابیدن در اتاق خواب شما

اگر اجازه دهید سگ‌تان روی تخت‌تان بخوابد، تمام غر زدن‌­های شبانه‌اش کاملا دوست داشتنی است، درست است؟

اگر اجازه ندهید سگ‌تان روی تخت باشد و او باز هم دوست دارد شب‌­ها در اتاق شما بخوابد، پس او واقعا شما را دوست دارد. این‌که بخواهد هنگام خواب نزدیک شما بخوابد، نشانه مطمئنی از وفاداری، محافظت و عشق است.

 

 

  • ۵. حمل کفش و جوراب در اطراف

سگ­‌هایی که صاحبان‌شان را دوست دارند، بوی عطر آن­ها را تشخیص می‌دهند و به آن­ها وابسته‌اند طوری که به سراغ سبد لباس‌­ها یا لنگه کفش او می‌روند.

سرقت کفش و جوراب رفتاری ایده‌آل نیست، زیرا اغلب منجر به جویدن و خراب شدن بسیاری از وسایل می‌شود. بهتر است برای راحتی، چیزی از وسایل خود را به سگ‌تان بدهید. در غیر این صورت فک او را با برخی استخوان‌های جالب توجه یا اسباب بازی‌­های جذاب سرگرم کنید.

سگ های خانگی

 

  • ۶. بازیگوشی و درگیری

کشتی، جنگیدن، بازیگوشی یا هر چه که شما آن را بنامید. این یک روش عالی برای ایجاد رابطه با سگ شماست و در این بین کمی  از انرژی او تخلیه می‌شود. سگ­‌ها همچنین می‌خواهند از طریق درگیری با شما محبت خود را نشان دهند.

در حقیقت، این نشانه بزرگ دیگری در رابطه با اعتماد و راحتی است. توله سگ شما حتی ممکن است هنگامی که با شما بازی می‌کند و از آن لذت می‌برد یک خنده نفس گیر بکند.

 

 

  • ۷. لبخند

دانشمندان کشف کرده‌اند که سگ­‌ها در هنگام ابراز احساسات خود از همان ماهیچه‌­های انسان استفاده می‌کنند یعنی در حقیقت لبخند می‌زنند! سگ‌ها معولا فقط برای هم‌بازیان، صاحبان و دوستان خود لبخند می‌زنند. بنابراین وقتی لبخند آن را دیدید، خود را خوش شانس و دوست داشتنی بدانید.

 

 

  • ۸. تکان دادن زیاد دم

دم سگ که تکان می‌خورد یعنی سگ شما بسیار خوشحال است! تکان دادن دم همچنین می‌تواند چند معنی نیز داشته باشد، اما اگر رابطه خوبی با توله سگ خود داشته باشید، کاملا مسلم است که تکان دادن دم او نشانه لذت بردن از دیدن شماست.

 

 

  • ۹. دنبال کردن شما در اطراف

سگ‌­ها ذاتا و به صورت طبیعی اجتماعی هستند و به دنبال آن خواهند بود که در نزدیکی کسانی که آن­ها را دوست دارند و به آن­ها اعتماد دارند، بمانند.

غرایزی که به اجداد اولیه سگ ما اجازه می‌دادند با در کنار هم ماندن در طبیعت در امان بمانند که امروزه نیز در DNA سگ ما وجود دارد.

توله سگ‌­ها مراقبان خود را در اطراف دنبال می‌کنند که در نهایت راهی برای نشان دادن وفاداری و محافظت و در نتیجه عشق است.

سگ های خانگی

 

  • ۱۰. تمیز کردن و لیسیدن شما

طبیعی است که سگ­‌ها صورت انسانی را که به عنوان رهبر خود می‌بینند، لیس بزنند.

بوسه سگ بر صورت نشانه واقعی پرستش است!

سگ‌ها موجودات اجتماعی هستند و لیسیدن و تمیز کردن یکدیگر نشانه صمیمیت و مراقبت از یکدیگر است.

همچنین بعضی سگ­‌ها با ملایمت دماغ خود را به دست یا پای شما می‌مالند تا از شما بخواهند با آن‌ها تعامل داشته باشید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.