۱۰ کار زیبا اما عجیب گربه ‌ها برای نشان دادن علاقه خود

638

گربه­‌ها موجودات عجیبی هستند اما در عین حال موجودات بسیار محبت‌آمیزی هستند! در اینجا ۱۰ رفتار عجیب و غریب گربه‌­ها زمانی که شما را دوست دارند انجام می دهند را بیان می‌کنیم.

هیچ چیز کاملا شبیه دنیای عجیب و غریب و خارق‌­العاده رفتار گربه‌سانان نیست. به عنوان سرپرستان گربه، ما بیشتر آنها را به دلیل نمایش عجیب و غریب محبت‌شان دوست داریم. اما چگونه می‌توان تشخیص داد که آنها نیز همین احساس را دارند؟ روش­‌های مختلفی وجود دارد که گربه‌­ها نشان می‌دهند برایشان مهم هستید و آنها در کنار شما احساس امنیت و دوست داشتن می‌کنند.

در این‌جا ۱۰ کار رایج، زیبا و عجیب که گربه­‌ها انجام می‌دهند و نشان می‌دهند که شما را دوست دارند آورده‌ایم.

 

 

  • ۱. زل زدن به ما

در حالی که اکثر ما این عقیده را نداریم که زل زدن یک علامت محبت باشد، گربه‌­ها این کار را می کنند!

ممکن است وقتی که به شما نگاه می‌کنند شما متوجه نشوید اما این برای گربه شما نشانه بارز عشق و اعتماد است. گربه‌­ها موجوداتی خجالتی هستند و این نمایش آشکار به شما نشان می‌دهد که در اطراف شما احساس راحتی زیادی می‌کنند.

 

 

  • ۲. به طور ملایم ما را گاز می‌گیرند

البته گاز گرفتن شدید و محکم خیلی دوست داشتنی نیست. اما وقتی گربه شما هنگام نوازش به آرامی دست‌تان را گاز می گیرد، این اغلب نشانه عشق و علاقه است. این گازها که گاهی اوقات ” گاز عشق ” نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که او شما را دوست دارد و نمی‌خواهد که شما دست‌تان را بردارید.

گاز گرفتن انسان توسط گربه

 

  • ۳. آن‌ها ما را می‌مالند

این احساس خوبی است که اغلب گربه­‌ها دوست دارند. وقتی گربه، شما را با پنجه‌های خود ورز می‌دهد (با فشار دادن روی پنجه‌­های جلویی، متناوب نگه داشتن چپ و راست) او واقعا به شما نشان می‌دهد که به شما احتیاج دارد. گرچه پنجه­‌های آن­ها می‌تواند این مسئله را کمی ناخوشایند کند اما گربه‌­ها عمدا این کار را با افرادی که دوست‌شان دارند آرام انجام می‌دهند. این حرکتی است که از زمان پرستاری به عنوان بچه گربه آغاز می‌شود، بنابراین این یک نشانه بسیار غریزی است.

 

 

  • ۴. آن­‌ها به آرامی به ما چشمک می‌زنند

وقتی که گربه‌ای به شما خیره می‌شود و چشمان‌اش را به آرامی پلک می‌زند، در حالی که به نظر می‌رسد تهدید آمیز باشد، او در واقع عشق و علاقه را برقرار می‌کند. حتی شما می‌توانید به آرامی به او چشمک بزنید تا در عوض عشق خود را ارائه دهید و به او بگویید که او در امنیت است.

 

 

  • ۵. آن‌ها دم خود را حلقه می‌کنند

شما می‌توانید از دم گربه و شکل آن چیزهای زیادی متوجه شوید. وقتی گربه‌ای با دمی صاف به سمت بالا و در انتها خمیده به شما نزدیک می شود، این نشان می‌دهد که احساس دوستانه­‌ترین حالت را دارد. این وضعیتی است که غالبا در گربه‌­هایی که دوستان گربه سان یا هر انسانی که نزدیک‌شان می‌شود، دیده می‌شود.

 

 

  • ۶. آن­‌ها دم خود را به دور ما می‌پیچند

صحبت از دم است… وقتی گربه دم خود را به دور ما می‌پیچد، این نشانه عشق است. در حالی که دم گربه به اطراف می‌چرخد، می‌تواند آزاردهنده باشد، اما خمیدگی ملایم یا بسته شدن روی پای شما به این معنی است که او رفتاری شبیه به انسان‌هایی که دست یکدیگر را گرفته‌اند و احساس راحتی می‌کنند دارد. این نشانه بزرگی از دوستی و اعتماد است.

 

 

  • ۷. هدیه گربه‌ها

اگر گربه شما شرایطی را برای آوردن یک دسته گل برای شما داشت، مطمئنا او این کار را می‌کرد. اما از آنجا که این امکان وجود ندارد، بهترین چیز برای هدیه دادن به شما ظاهرا یک لاشه است!

برای گربه، هدیه دادن طعمه خود نشانه قابل توجهی از محبت است. در طبیعت، غذا بسیار گران‌بها است و اغلب زمان زیادی برای شکار باید صرف شود. بنابراین برای دوست گربه‌ای شما این یک پیشنهاد است که او می‌گوید، ” نگران امشب نباشید، من شام آورده‌ام”.

ابراز محبت گربه به انسان

 

  • ۸. آن­‌ها در نزدیکی ما میومیو می‌کنند

اگر گربه شما دائما میومیو می‌کند، ممکن است گرسنه باشد یا بخواهد تنها بماند، اما لزوما این طور نیست. یک گربه پر حرف همچنین گربه‌ای دوست داشتنی است که توجه شما را می‌خواهد! به همین ترتیب وقتی گربه‌­ها غر می‌زنند و میومیو می‌کنند، معمولا نشانه رضایت و قدر دانی است.

 

 

  • ۹. آن‌­ها شکم خود را نشان می‌دهند

گربه­‌ها فقط شکم خود را در معرض افرادی قرار می‌دهند که به آن‌ها اعتماد دارند و لزوما به این معنی نیست که آن‌ها می‌خواهند شکم خود را مالش دهند.

اگر گربه شکم خود را به شما نشان می‌دهد، می‌توانید سعی کنید آن را به آرامی مالش دهید تا ببینید آیا او این کار را دوست دارد یا خیر، اما به هر حال این رفتار به شما نشان می‌دهد که او در کنار شما احساس امنیت و محبوبیت می‌کند.

 

 

  • ۱۰. آن‌­ها ما را لیس می‌زنند

لیسیدن گربه می‌تواند موارد مختلفی را نشان دهد.

او ممکن است به این دلیل شما را لیس بزند که می‌خواهد کمی مورد توجه قرار گیرد و شما او را نوازش کنید یا با او بازی کنید یا ممکن است این روش تمیز کردن او برای تمیز کردن شما نیز باشد.

لیسیدن، اغلب نشانه این است که گربه در کنار شما احساس آرامش می‌کند.

 

بدست آوردن درک بهتری از ارتباط های عجیب و غریب گربه‌­ها به شما کمک می‌کند تا در دیگر حیوانات خانگی نیز علامت اشتباهی را به عنوان ابراز عشق دریافت نکنید. گربه‌­ها به دلیل استقلال شدید بدنام هستند، اما آن­ها همچنین بسیار تمایل دارند که در برابر انسان‌ها آسیب پذیر باشند. برای یک موجود خصوصی و درنده، این نشانه مطمئنی از عشق است!
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.