آشنایی با ۵ ورزش از ورزش ‌های بدون توپ

13,231

با شنیدن واژه‌ی “ورزش” ممکن است تصویر رشته های ورزشی مثل فوتبال، بسکتبال، بیسبال و فوتبال آمریکایی در ذهن‌تان بیاید. ولی ورزش ‌های بدون توپ و ورزش‌های رقابتی و چالش‌برانگیز زیادی هستند که در آنها نیازی به پرتاب، گرفتن و ضربه به توپ نیست.

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای تلاش می‌کنند که توسط ورزش به برتری برسند، اهداف خود را محقق کنند و روحیه‌ و اخلاق ورزشی را یاد بگیرند که این‌ها به هیچ وجه شامل کار با توپ نمی‌شود و ورزش ‌های بدون توپ هستند.

شیرجه

شیرجه

شیرجه از تخته‌‌ شیرجه و از سکو، مستلزم تخصص، دقت و نظم است که در آن با پوزیشن‌های مختلف شیرجه مثل پوزیشن جمع، زاویه و فرشته، به درون استخر می‌پرند. شیرجه با حرکات پیچ، چرخش و پشتک، نیازمند مهارت در حرکات سخت و کنترل خوب روی بدن است و ورزشی محبوب برای تماشاگران به حساب می‌آید.

ژیمناستیک

ژیمناستیک

ژیمناستیک که ریشه در یونان باستان دارد، ورزشی سخت است که برای اجرای حرکات معمول آن روی زمین یا با استفاده از وسایلی مثل تخته‌ تعادلی و میله‌ها، قدرت بدنی بالایی جهت کشش، خم شدن و تعادل لازم است. انعطاف‌پذیری، زیبایی و ظرافت در حرکات بدن و چابکی، در اجرای دقیق تمرینات آن مشخص است.

دوچرخه ‌سواری جاده‌ای

دوچرخه ‌سواری جاده‌ای

ورزش دوچرخه‌سواری جاده‌ای با دوچرخه‌های بسیار سبک روی آسفالت، به ویژه در اروپا خیلی محبوب است. لَنس آرمسترانگ، دوچرخه‌سوار حرفه‌ای آمریکایی‌‌تبار، با هفت بار برنده شدن در مسابقات تور سه هفته‌ای دوچرخه‌سواری فرانسه، روح تازه‌ای به این ورزش برای آمریکایی‌ها بخشید. جهت آماده‌سازی بدن برای سختی مسابقات مداوم طولانی در جاده، انجام تمرینات متقاطع ضروری است. دوچرخه‌سواری جاده‌ای، تمرینی سنگین برای سیستم قلبی-عروقی محسوب می‌شود که می‌تواند شامل منظره‌هایی تماشایی نیز باشد.

اسکی سراشیبی

اسکی سراشیبی

برای اسکی سراشیبی، استفاده از نیروی جاذبه لازم است تا به وسیله‌ی تیغه‌های بلند و نازکی که به پاها بسته می‌شوند به سمت پایین کوه برفی حرکت کنیم.

قطب‌های فلزی سبک در هر یک از دست‌ها نگه داشته می‌شوند تا به مانور در حرکت کمک کنند. رقابت اسکی در حرکت از مسیرهای پرشیب‌تر، سریع‌تر، طولانی‌تر و چالش‌برانگیز‌تر، یا گُریز زدن‌ها، به سمت پایین کوه است. تلاش رقابت‌کننده‌ها بر این است که نقطه‌ی شروع تا پایان را در کم‌ترین زمان ممکن طی کنند.

دو و میدانی

دو و میدانی

قدمت مسابقات دو به بازی‌های المپیک باستان برمی‌گردد. دو و میدانی ورزشی به شدت رقابتی است که محبوبیت جهانی دارد. در این مسابقات می‌توانید به صورت فردی یا عضوی از یک تیم امدادی، دور یک مسیر بیضی شکل با میدان داخلی چمنی مسابقه دهید. گستره‌ی مسابقات دو، از دوی سرعت ۱۰۰ متر تا مسافت‌های طولانی ۱۰ هزار متری است.

شما چه ورزش بدون توپ دیگری را می شناشید؟

۸۸%
  • عالی
  • خوب
  • متوسط
  • ضعیف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.