بهترین نرم افزار آنتی ویروس رایگان سال ۲۰۲۱

354

برای سال‌­ها اگر بهترین نرم‌­ افزار آنتی ویروس را می‌­خواستید باید برای حفاظت و امنیت واقعی هزینه پرداخت می‌­کردید. مسلما هر نرم افزار آنتی ویروس رایگان فاقد برخی ویژگی‌های مهم مانند: محافظت در برابر تقلب یا مسدود کردن لینک است. گرچه برخی نرم‌ افزار‌های آنتی ویروس هزینه‌­بر هستند، گزینه‌­های رایگان زیادی با ویژگی‌­های فوق‌العاده هم وجود دارد.

برای استفاده از ویژگی‌­های نرم افزار آنتی ویروس رایگان مانند مسدودکننده بدافزار که رایگان هستند نیازی به پرداخت پول نیست. می­‌توانید این نرم‌­افزارها را دانلود و بلافاصله استفاده کنید.

 

 

  • نسخه رایگان آنتی ویروس Bitdefender
  • آنتی ویروس رایگان AVG
  • آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm
  • ضد بدافزار رایگان Malwarebytes
  • آنتی ویروس رایگان Avast

 

 

  • نسخه رایگان آنتی ویروس Bitdefender

این نرم ‌­افزار از طراحی مینی‌مالیستی بهره­ می‌­برد که تعمیر و نگه­داری آن را کم می­‌کند. گرچه این نرم ‌­افزار از هیچ نوع پیکربندی برخوردار نیست، با استفاده از تشخیص بر پایه ابر، دستگاه شما را در پس­‌زمینه به طور خودکار اسکن می‌­کند و در صورت مشاهده نرم‌ افزار مخرب اسکن عمیق­‌تری انجام می‌­دهد. همچنین محافظ ویروس URLهای مخرب را مسدود کرده و از “شناسایی مبتنی بر رفتار” برای محافظت در برابر تهدیدات بالقوه استفاده می‌­کند. ویژگی‌­های جدید شامل ابزارهای ضد تقلب و فیشینگ است که از فیلترهای پیشرفته‌­تری برای اخطار به شما در برابر هرگونه سایت سرقت هویت استفاده می‌­کند.

علاوه بر امکانات عالی حذف و مسدود کردن بدافزار، این برنامه سبک یک ابزار ضد روت­کیت و ضد فیشینگ بسیار بهتر است که این کار را با شناسایی و مسدود کردن سایت­‌های متقلب از طریق اسکن مبتنی بر HTTP انجام می­‌دهد.

 

 

  • آنتی ویروس رایگان AVG

AVG دو دلیل عمد برای فروش دارد. اول این که دارای دسترسی بسیار گسترده است. این نرم ­‌افزار نه تنها به جستجوی ویروس­‌ها و بدافزارها می‌­پردازد، بلکه به مسدود کردن لینک‌­ها و جلوگیری از دانلودهای مشکوک کمک می­‌کند و مانع از استفاده پیوست‌­های ایمیل مشکوک می­‌شود. این امر باعث شده است که این نرم ‌­افزار انتخاب مقرون به صرفه­ برای خانواده یا کاربران قدیمی باشد.

مزیت دوم، پیوستگی AVG با پلت­فرم‌­های گوگل است که به خوبی در اندروید و کروم کار می‌­کند. نسخه رایگان نرم­‌ افزار مشکلات عملکردی را اسکن می­‌کند تا در صورت امکان سرعت رایانه شما را افزایش دهد. همچنین بهترین گزینه برای کاربرانی است که انتظاری جز قابلیت آنتی­ ویروس نرم ‌­افزار ندارند.

 

 

  • آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm

ZoneAlarm اسکن آنتی­‌ویروس و فایروال را فراهم می‌­کند، همچنین یک گام فراتر می­‌گذارد تا ۲ معضل امنیتی فزاینده یعنی سرقت هویت و از دست رفتن اطلاعات را حل کند. ابزارهای نظارت کردیت (credit) روزانه از سرقت هویت جلوگیری کرده و “متخصص آموزش کردیت” به شما در رفع مشکلات و هشدارها کمک می‌­کند.

این نرم‌­افزار همچنین خدمات پشتیبان‌­گیری ابری برای پشتیبانی کردن از اطلاعات شما و رمزگذاری آن برای محافظت آنلاین را ارائه می‌دهد. اگر هنوز سرویسی ندارید که به محافظت از هویت و اطلاعات شما کمک کند، این گزینه برای شما مناسب است.

هنگام نصب توجه داشته باشید که ZoneAlarm سعی می‌­کند تا Yahoo را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض شما تنظیم کند. در صورتی که این گزینه را نمی‌­خواهید، تیک کادر مربوطه را بردارید.

 

بهترین نرم افزار آنتی ویروس

 

  • ضد بدافزار رایگان Malwarebytes

این نرم ­‌افزار یکی از بهترین و جامع­‌ترین نرم ‌­افزارهای حذف ویروس موجود است که اغلب آن را در زمره اولین منابع برای آژانس‌­های فناوری و گروه­‌های پشتیبانی مشابه قرار می‌­دهد. این نرم ‌­افزار گزینه‌­ها را در چهار ماژول دسته­‌بندی می­‌کند. ضد بدافزار، با اسکن خودکار رایانه را در برابر بد افزار محافظت کرده و آن را حذف می­‌کند. ضد باج‌­افزار از فایل‌­ها در برابر حملات باج­‌افزار حفاظت می­‌کند. آنتی اکسپلویت (کد مخرب) از هرگونه ضعف شناخته شده در سیستم یا برنامه‌­ها و محافظ وبسایت­‌های مخرب در برابر سایت­‌های جعلی یا مخرب از شما محافظت می‌­کند.

Malwarebytes علاوه بر عملکرد اسکن ضد بدافزار قدرتمند، از فناوری کاملیون برای اجرای برنامه روی سیستم‌­های آلوده شده استفاده می­‌کند که در غیر این صورت بدافزار ممکن است مانع از عملکرد برنامه شود. تنها نکته قابل توجه در مورد نسخه رایگان این نرم ‌­افزار این است که بیشتر عملکرد اصلاحی و ممانعت کننده دارد نه عملکرد محافظتی. ابزار اسکن هرچیزی را که زمانی آلوده شده است را پیدا می‌­کند ولی برای جلوگیری از آن کار زیادی نمی‌­کند. برای این کار به نسخه پولی یا یک نرم ‌­افزار دیگر نیاز خواهید داشت. با این وجود، به عنوان یک لایه دفاعی ثانویه، نسخه رایگان این نرم­‌ افزار ضروری است.

Malwarebytes همچنین دارای یک افزونه رایگان برای مرورگر کروم است که عمده امکانات محافظت از وب را همانند نسخه پولی فراهم می­‌کند.

 

 

  • آنتی ویروس رایگان Avast

از نظر محافظت ضروری، Avast یکی از بهترین نرم افزار آنتی ویروس موجود است که بالاترین امتیازها را در جدیدترین تست حفاظت AV دریافت کرده است. جدیدترین بسته آنتی ویروس رایگان Avast بسیار عالی است.

جدا از محافظت معمول در برابر ویروس و بدافزار (شامل ضد روت­کیت و ابزار ضد جاسوسی)، این نرم ‌­افزار دارای گزینه‌­های قابل تنظیم زیادی است که می­‌توانید هنگام نصب تغییر دهید. از جمله این گزینه­‌ها محافظت از دستگاه‌­های اندروید توسط Avast Mobile Security است. نسخه سال ۲۰۲۱ نرم­‌ افزار Avast برای اطمینان از احساس امنیت شما در استفاده از برنامه تلاش بیشتری را مبادرت می‌­ورزد. هنگام نصب یک متن رک و راست دریافت می‌­کنید که نشان می‌­دهد Avast چگونه از اطلاعات خصوصی شما استفاده می‌­کند.

نرم­‌ افزار با آغاز کردن اسکن قبل از باز شدن فایل ناشناخته و جلوگیری از آن، در برابر حملات بالقوه بدافزار محافظت می‌­کند. Avast در محافظت از رایانه شما وقتی آنلاین هستید، مسدود کردن از URLهای مخرب و توقف دانلودهای خودکار و نیز نظارت بر فعالیت برنامه‌­ها در برابر هرگونه مورد مشکوک خوب است. این نرم­‌ افزار همچنین دارای حالت “مزاحم نشوید” است که هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن هشدارها و پنجره‌­های بازشو را کاملا ساکت می‌­کند.

گزارش اخیر درباره Avast نشان داد که این نرم‌­ افزار داده‌­های مرور وب مشتریان خود (از جمله جستجوهای گوگل، مراجعه به صفحات لینکدین و بازدید از سایت‌­های پورن) را جمع­‌آوری و این داده‌­ها را از طریق شرکت مالک خود (Jumpshot) می‌­فروشد. اکنون Avast انکار نمی‌­کند که داده‌­های کاربر را جمع­‌آوری و می­‌فروشد. با این حال، طبق گفته CNET، Avast ادعا کرده است که اطلاعات شناسایی شخصی از جمله نام، آدرس ایمیل یا جزئیات مخاطبان را جمع‌­آوری نمی­‌کند و به کاربران اجازه می‌­دهد تا از به اشتراک گذاشتن این داده‌­ها صرف نظر کنند.

چون این نرم‌­افزار رایگان است، برخی از گزینه‌­های انحصاری بسته پولی از جمله اسکن و به روز رسانی خودکار را نخواهید داشت. کسانی که مایل به چنین ارتقایی هستند باید یک طرح انتخاب کنند که هزینه آن سالانه حدود ۴۰ دلار برای یک رایانه ویندوز یا مک است. با این وجود، نسخه رایگان نیز می‌تواند از شما محافظت کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.