بهترین نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور در سال ۲۰۲۲

270

استفاده از رمز عبور منحصر به فرد و تغییر گاه­ به گاه آن­ها یک استراتژی مناسب برای محافظت از داده‌­های شما به صورت آنلاین است. استفاده مجدد از گذر واژه‌­ها و رمزهای عبور کار ایمنی نیست و بهتر است رمز عبور خود را به طور منظم تغییر دهید تا از حساب‌­های کاربری خود محافظت کنید. به یاد سپردن همه رمزهای عبور آسان نیست، بنابراین، نرم افزارهای مدیریت رمز عبور برای مدیریت آن­ها ایجاد شده‌­اند. نرم‌­افزارهای زیر بهترین­‌های مدیریت رمز عبور هستند که فارغ از پلتفرم خود می­‌توانید استفاده کنید.

 

Dashlane نرم‌­افزاری بصری و راحت است که با استفاده از شناسایی دو عاملی و توانایی تغییر آسان بسیاری از رمزهای عبور در چندین سایت، پشتیبانی می‌­شود. در هر به روزرسانی میزان حافظه مورد نیاز نرم‌­افزار کم‌تر می‌­شود و توانایی ذخیره امن یادداشت‌­ها را دارد. حتی در صورت بروز مشکل در حساب کاربری، گذر واژه‌­های رمزگذاری شده را با مخاطبان اضطراری به اشتراک می­‌گذارد.

این نرم‌­افزار امکان ذخیره محلی رمزها در کیف رمزگذاری شده یا همگام­‌سازی خودکار آن­ها در دستگاه‌­های شما را فراهم می‌­کند. کیف پول دیجیتال آن وسیله مناسبی برای خرید و رهگیری خرید در خرده‌­فروشی‌­های آنلاین مختلف است (حتی اگر حساب Dashline نداشته باشید).

Dashline در صورت نیاز به سرعت رسیدهای شما را پاک می‌­کند. در صورت داشتن حساب در یک سایت هک شده، این نرم­‌افزار بدون نیاز به هدایت از طریق رابط کاربری، به طور خودکار رمز ورود شما را بازنشانی می‌­کند. نسخه خانوادگی این نرم­‌افزار سالانه ۹۰ دلار هزینه دارد.

Dashlane

 

  • LastPass (ویندوز، مک، لینوکس، کروم)

LastPass یک نرم‌­افزار مدیریت رمز عبور فوق‌العاده است که نسخه رایگان و پولی آن ارائه می‌­شود.

پس از ایجاد یک رمز عبور اصلی، تمام اطلاعات ورود ذخیره شده (نام کاربری و گذر واژه­‌ها) از فایرفاکس، کروم، Edge، اوپرا و سافاری را در نرم­‌افزار وارد کنید.

سپس این نرم‌­افزار برای حفظ امنیت به شما در پاک کردن اطلاعات از رایانه کمک می‌­کند و دیگر نیازی به حفظ کردن گذر واژه فوق امن خود را ندارید.

متأسفانه، LastPass اعلام کرد که از تاریخ ۱۶/۳/۲۰۲۱، کاربران رایگان باید گذر واژه‌­های خود را در یکی از گزینه‌­های موبایل یا رایانه مشاهده کنند و بدون ارتقا به نسخه پولی فقط ۳ بار قادر به تغییر دسته­‌بندی آن­ها خواهند بود.

دیگر ویژگی‌­های رایگان LastPass شامل شناسایی دو عاملی، نظارت حساب اعتباری و حتی پر کردن خودکار گزینه‌­ها، برای ساده‌سازی تجربه خرید شما طراحی شده‌­اند.

این نرم­‌افزار همچنین اطلاعات رمز­گذاری شده شما را در سرورهای ابری خود ذخیره می‌­کند، یعنی می‌­توانید از LastPass در رایانه‌­هایی غیر از رایانه خود استفاده کنید و به راحتی رمز عبورها را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. برای ایجاد رمز عبور منحصر به فرد در این نرم‌­افزار از یک مولد رمز عبور استفاده می‌­شود.

بسته پولی نرم­‌افزار شامل گزینه­‌های شناسایی اضافی، پشتیبانی فنی عالی و قابلیت همگام سازی اطلاعات بین دستگاه­‌های دسکتاپ و موبایل شما است.

با تلاش و کوشش این شرکت، به روزرسانی‌­های پیوسته برای حفاظت از اطلاعات شما انجام می‌­شود. هزینه حساب کاربری پرمیوم سالانه ۲۶ دلار و حساب کاربری خانوادگی ۴۸ دلار است.

LastPass

 

  • ۱Password (ویندوز، مک، iOS، اندروید)

ویژگی‌­های موجود در این ابزار عالی مدیریت رمز عبور شامل یک مولد قابل اعتماد گذر واژه، ذخیره نام کاربری و رمز عبور، اشتراک گذاری امن و یک رابط کاربری بصری است.

این نرم‌­افزار حتی دارای سرویس نظارت داخلی است که برای آگاه­‌سازی شما از نقض قوانین وبسایت‌­ها طراحی شده است.

کیف پول دیجیتال نرم‌­افزار هرچیزی از جمله اطلاعات ورود و حساب اعتباری تا یادداشت­‌های مهم و گذر واژه‌­های شبکه را به صورت امن ذخیره می­‌کند.

توسعه دهندگان به قدری از امنیت این ابزار اطمینان دارند که برای هرکسی که بتواند آن را بشکند جایزه ۱۰۰ هزار دلاری ارائه می‌­دهند. برای ارزیابی عمیق‌­تر، تفاوت­‌های بین ۱Password و LastPass را بررسی کرده­‌ایم.

بزرگ‌ترین اشکال ۱Password، عدم وجود نسخه رایگان است. هزینه سالانه آن ۳ دلار در ماه است، گرچه می­‌توانید نسخه معمولی و خانوادگی آن را ۳۰ روز به صورت رایگان امتحان کنید.

این اشتراک به شما امکان می­‌دهد همه چیز را به صورت محلی و بین رایانه‌­ها از طریق دراپ باکس، iCloud یا روش مناسب دیگر همگام‌­سازی کنید. در این نرم‌­افزار طرح خانوادگی با پوشش حداکثر ۵ رایانه شخصی با پرداخت ماهیانه ۵ دلار تا یکسال گزینه مطلوبی است.

1Password

 

  • Keeper Security Password Manager (مک، ویندوز، لینوکس)

این نرم‌­افزار طیفی از خدمات برای کاربری شرکتی، تجاری، خانواده و شخصی را ارائه می‌­دهد.

Keeper Security یکی از مقیاس پذیرترین ابزارهای مدیریت رمز عبور موجود است که از شناسایی دو عاملی و ذخیره امن پرونده برای محافظت از اطلاعات شما استفاده می‌­کند.

همچنین قابلیت‌­های کاربردی بسیاری دارد که برای کاربران شخصی بسیار مفید است. از جمله این قابلیت‌­ها شامل تاریخچه نسخه است با استفاده از آن می­‌توان به رکوردهای قبلی سوابق را در صورت لزوم بازیابی کرد. این نرم‌­افزار دسترسی رمز عبور اضطراری را برای پنج مخاطب متفاوت فراهم می‌­کند.

Keeper Security انعطاف­‌پذیری بیشتری نسبت به بسیاری از دیگر ابزارهای مدیریت گذر واژه در مورد نوع اطلاعات قابل ذخیره دارد. قسمت­‌های سفارشی برنامه به شما امکان ذخیره اطلاعات گذرنامه، شماره گواهینامه و دیگر سوابق مهم را می‌­دهد.

Keeper Security Password Manager

  • Bitwarden (ویندوز، MacOS، لینوکس، iOS، اندروید، مرورگرها)

Bitwarden یک ابزار مدیریت پسورد رایگان و متن باز است که در سال ۲۰۱۶ راه‌­اندازی شد.

متن باز بودن نرم­‌افزار بدین معنی است که کد آن در GitHub موجود و در دسترس همه است. طبق گفته این شرکت، نرم­‌افزار از ممیزی محققان امنیتی مستقل و شرکت­‌های امنیتی ثالث برخوردار است.

شروع کار با Bitwarden آسان است. با ایجاد یک حساب کاربری رایگان شروع کرده و آدرس ایمیل و پسورد اصلی را وارد کنید، سپس ایمیل خود را تأیید نمایید. پس از آن می­‌توانید به صورت دستی سوابق ورود، حساب اعتباری، هویتی (گواهینامه، شماره تأمین اجتماعی و غیره) یا یک یادداشت امن ایجاد کنید. در صورت نیاز به یک گذر واژه جدید و خلاقانه، یک مولد گذر واژه کار شما را آسان می‌کند.

هزینه سالانه نسخه پرمیوم این نرم افزار ۱۰ دلار و برای خانواده ۶ کاربری، ۴۰ دلار با ۷ روز استفاده رایگان است.

در طرح سالانه، ۱ گیگابایت حافظه رمزگذاری شده برای الصاق پرونده، گزینه ورود دو مرحله‌­ای، مولد کد تأیید (TTOP (2Fa، گزارشات نقض داده و غیره را دریافت می­‌کنید. با پرداخت سالانه ۴ دلار می‌­توانید ۱ گیگابایت حافظه مازاد به حساب خود اضافه کنید.

Bitwarden را می­‌توانید مستقیما در رایانه شخصی خود دانلود یا از افزونه مرورگر برای کروم، فایرفاکس، اوپرا، مایکروسافت اج، سافاری و دیگر مرورگرها استفاده کنید. از مرورگر دلخواه خود برای دسترسی به والت Bitwarden استفاده کنید. همچنین به همه اطلاعات رمزگذاری شده در ابر دسترسی خواهید داشت.

در صورت نیاز به استفاده همزمان از چند صفحه شخصی یا محافظت شده، دسترسی سریع به همه گذر واژه‌­ها بسیار مهم است.

همچنین ساخت مداوم گذر واژه‌­های جدید برای محافظت در برابر هکرها ضروری است، اگرچه پیگیری همه آن­ها سخت است.

Bitwarden

 

 

جمع بندی

نرم‌افزارهای مدیریت گذر واژه ابزاری فوق‌العاده هستند زیرا در حین ذخیره سوابق همه پسوردهایی که می‌­سازید و استفاده می‌­کنید، از امنیت اطلاعات خصوصی شما نیز صیانت می‌­کنند.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.