بررسی مدل ‌های آیفون iPhone 12، ۱۲ Mini، Pro و ۱۲ Pro Max

346

مدل­‌های جدید گوشی آیفون نمرات بالایی را برای دوربین، نمایشگرها و عملکرد دریافت کرده­‌اند.

اگر به دنبال دلایل هوشمندانه برای تعویض گوشی خود هستید، مدل‌­های جدید اپل، iPhone 12، ۱۲ Mini، ۱۲ Pro و ۱۲ Pro Max امکانات زیادی برای ارائه دارند. در این مطلب به بررسی تخصصی آیفون ۱۲ و مدلهای آن می‌پردازیم.

آن­ها کاملا در بالای رتبه‌­بندی‌­های بسیار تنگاتنگ گوشی‌­های هوشمند ما قرار نمی‌­گیرند، ولی آزمایش‌­کنندگان گزارش مشتریان می­‌گویند آن­ها به طور کلی عالی بوده و به دلیل بهبود دوربین، نمایشگرهای OLED و عملکرد سریع نمره‌­های بالایی دریافت می­‌کنند.

و همان‌طور که احتمالا شنیده‌­اید این سری اولین مدل‌­های اپل هستند که شامل سخت‌­افزار موردنیاز برای ۵G، قدم بعدی در اتصال بی‌سیم هستند که اکنون در گوشی­‌های تولید شده توسط سامسونگ، OnePlus و LG متداول است.

اپل تغییرات بزرگی در فرآیند شارژ آیفون نیز ایجاد کرده است. شارژر MagSafe جدید که به طور جداگانه به قیمت ۴۰ دلار به فروش می‌رسد، مقدار توانی را که می‌­توانید به طور بی­‌سیم به گوشی انتقال دهید دوبرابر می‌­کند که این­‌کار موجب تسریع فرآیند شارژ بی­‌سیم می‌­شود.

ولی برای استفاده کامل از این امکانات باید گوشی خود را به یک آداپتور برق ۲۰ واتی (موسوم به پلاگ) متصل کنید که قیمت آن در فروشگاه اپل ۲۰ دلار است.

در واقع حتی اگر نخواهید از شارژ بی‌­سیم استفاده کنید، برای شارژ گوشی خود به یک پلاگ نیاز دارید. برخلاف سال‌­های گذشته، در جعبه مدل­‌های جدید گوشی اپل هدفون با سیم­ ندارد.

به عقیده متخصصان با بررسی تخصصی آیفون ۱۲ و مدل­‌های آیفون ۱۲ به این نتیجه رسیدند که در یک مورد نقص دارند.

به دلیل این‌­که آداپتور دیواری در جعبه موجود نبود، ما زمان شارژ شدن را با یک آداپتور ۵ واتی که به مدت زیادی برای گوشی­‌ها استاندارد بوده و با روند متداول شارژ در آزمایشگاه برای تست یک مدل بدون شارژر منطبق است، اندازه‌­گیری کردیم. نتایج چشم‌گیر نبود.

هر چهار مدل در مقایسه با آداپتور دیواری ۲۰ واتی سرعت­ شارژ به مراتب کم‌تری دارند. و هنگام ترکیب با عمر معمولی باتری، آیفون ۱۲، ۱۲ Mini و ۱۲ Pro نمرات کم‌تر از متوسط برای باتری و شارژ دریافت کردند که در نهایت به این دلیل جایگاه‌­های بالا در رتبه‌­بندی‌­های گوشی هوشمند ما را از دست دادند.

iPhone 12 Pro Max که در آزمایش ما ۴۱ ساعت کار کرد تنها استثنا بود که امتیاز آن هم به دلیل سرعت کم شارژ شدن کاهش یافت.

ولی در نهایت خبرهای خوبی برای کیف پول شما وجود دارد. بسیاری از ویژگی‌­های جدید موجود در iPhone 12 Pro و ۱۲ Pro Max در آیفون ۱۲ و ۱۲ Mini نیز وجود دارد.

برای مثال یک سال قبل باید یک ۱۱ Pro یا ۱۱ Pro Max می‌­خریدید تا صفحه نمایشی با تکنولوژی OLED داشته باشید. ولی اپل صفحه‌های OLED سوپرشارپ را بر روی iPhone 12 و ۱۲ Mini نصب کرده است.

گوشی‌­های جدید ظاهر و حس زیبایی دارند. در مدل‌­های Pro در یک قاب فولادی ضدزنگ زیبا ولی مستعد لک قرار گرفته است. آیفون ۱۲ و ۱۲ Mini در آلومینیوم ساده‌­تری محصور شده‌­اند. به یاد مدل­‌های خیلی قدیمی لبه­‌های صاف جایگزین لبه‌­های گرد موجود در آیفون‌های اخیر شده‌­اند.

  • تنوع در قیمت

برای تنوع، امسال گزینه‌­های قیمتی گسترده‌­تری بیش‌تر بر اساس اندازه دارید. برای یک iPhone 12 Mini با ۶۴ گیگابایت حافظه باید ۷۰۰ دلار بپردازید. قیمت iPhone 12 کمی بزرگ‌تر ۸۰۰ دلار است.

۱۲ Pro که با ۱۲۸ گیگابایت آغاز می‌­شود، که اولین افزایش حافظه اپل از زمان آیفون ۸ محسوب می‌­شود، ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد، که با قیمت iPhone 11 Pro سال قبل برابر است. و iPhone 12 Pro Max برای شما ۱۱۰۰ دلار خرج دارد (بدون هزینه آداپتور برق).

جزئیات بررسی تخصصی آیفون ۱۲ و مدل های دیگر آن

  • بررسی واقعی بودن ۵G

به گفته کارشناسان ارتباطات، سرعت ۵G در اوج عملکرد پنج برابر سریع‌تر از اتصال ۴G است که در نهایت به شما اجازه می‌­دهد یک فیلم طولانی را فقط در پنج ثانیه دانلود کنید.

طرفداران این فناوری می‌­گویند که ۵G همچنین می­‌تواند زمینه را برای زمان پاسخ فوری لازم برای انجام جراحی رباتیک ایمن فراهم کرده و به خودروها کمک کند تا برای بهبود ایمنی و کارایی با دیگر وسایل نقلیه و زیرساخت‌­های جاده‌­ای ارتباط برقرار کنند. البته این کاربردهای پیشرفته همچنان غیر قابل دسترس هستند.

وقتی این تکنولوژی برای اولین‌­بار راه‌­اندازی شد فقط چند گوشی سازگار با این فناوری موجود بود که عمدتا مدل‌­های فوق­‌العاده سامسونگ و LG بودند. اما با گسترش شبکه­‌های ۵G توسط شرکت­‌های مخابراتی، سخت­‌افزار موردنیاز برای دسترسی ۵G به گوشی‌های بیش‌تری راه یافت.

در حال حاضر این دسترسی و سرعت­‌های بهینه این تکنولوژی همچنان به محل زندگی شما و شرکت مخابراتی مورد استفاده‌­تان بستگی دارد. البته همه این موارد سریع تغییر می‌­کنند و این فرصت خوبی است که به خرید یک گوشی ۵G فکر کنید، به خصوص اگر قصد دارید بیش‌تر از ۱۰۰۰ دلار خرج کنید.

این آیفون‌­های جدید، حداقل مدل­‌های فروخته شده در آمریکا همه شامل سخت‌­افزار موردنیاز برای دریافت همه سیگنال­‌های ۵G هستند. این شامل سیگنال­‌های ۵G باند کوتاه و متوسط کندتر ولی قابل­‌اعتمادتر و نیز امواج میلیمتری سریع است که غالبا دیوارها و موانع دیگر آن­ها را متوقف می‌­کنند.

  • دوربین­‌هایی با امتیاز بالا

دوربین­‌های گوشی­‌های هوشمند اپل همیشه در آزمایش‌­های ما عملکرد خوبی داشته‌­اند و دوربین‌­های موجود در این گوشی‌­ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

۱۲ Pro Max بالاترین امتیاز کلی را در رتبه‌­بندی ما برای تنظیمات دوربین دریافت کرد و ۱۲ Pro با اختلاف جزئی بعد از آن قرار گرفت. آیفون ۱۲ و ۱۲ Mini که به جای سه دوربین فقط دو دوربین در پشت گوشی دارند رتبه ششم را کسب کردند.

دوربین­‌های عقب هر چهار گوشی در ضبط فیلم عالی عمل کردند و رتبه‌­های اولی را در رده­‌بندی بهترین کیفیت ویدئو به دست آوردند.

از نظر ویژگی وعده مهم اپل این بوده که دوربین‌­های مدل­‌های جدید نتایج بهتری در شرایط کم­‌نور حاصل خواهند کرد. آن­ها حس‌گرهای بزرگ‌تری دارند که با وارد کردن نور بیش‌تر از نظر تئوری تصویری را که در غیر این‌­صورت تاریک و مبهم می‌­بود، روشن­‌تر می‌­کنند.

  • یک پردازش‌گر جدید ساخته شده برای ۵G

اپل می‌­گوید که تراشه A14 Bionic گوشی‌­های جدید که با در نظر داشتن ۵G طراحی شده است در حال حاضر سریع‌­ترین تراشه شرکت است و آزمایش­‌های ما این گفته را تائید می‌­کند. هر چهار گوشی رتبه­‌های عالی از نظر عملکرد کسب کردند.

ما تست­‌های بنچمارک استاندارد را نیز با تاکید بر پردازش‌گر­های اصلی و گرافیکی بر روی iPhone 12 و ۱۲ Pro اجرا کردیم. به منظور مقایسه همان تست‌­ها را بر روی iPhone 11 و ۱۱ Pro انجام دادیم.

آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ ۲۵% بهبود داشت و ۱۲ Pro 30% بهتر از ۱۱ Pro (و ۳ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۲) بود.

  • نمایشگر عالی

نمایش‌گر OLED موجود در آیفون ۱۱ رتبه عالی را از آزمایش­‌کنندگان ما دریافت کرد. و حال هر چهار مدل آیفون ۱۲ صفحه نمایش‌­های قابل مقایسه‌­ای دارند.

نمایشگر عالی آیفون ۱۲

به گفته کلودیو سیاچی که مسئول تست تلویزیون برای CR است، تغییر از نمایش‌گر LCD آیفون ۱۱ به OLED پیشرفت بزرگی برای آیفون ۱۲ است.

یک OLED خوب سطوح مشکی بسیار عمیق و زوایای نمایش نامحدودی را فراهم می‌­کند. سیاچی می‌­گوید از نظر عملکرد آیفون ۱۲ تقریبا با Pro 12 که گران‌­تر است برابر است، فقط مقداری تفاوت در روشنایی وجود دارد. آیفون ۱۲ هنگام نمایش محتوای معمولی می‌تواند به ۶۲۵ نیت برسد، درحالی­‌که ۱۲ Pro دقیقا مثل مدل ۱۱ Pro می­تواند تا ۸۰۰ نیت افزایش یابد. این یک مسئله مهم است زیرا هنگام استفاده در بیرون از خانه در یک روز آفتابی دیدن یک صفحه نمایش روشن‌­تر آسان­‌تر است.

  • با بررسی تخصصی آیفون ۱۲ آیا سری iphone 12 را بخریم یا نه؟

همان­‌طور که قبلا اشاره کردیم ۲۰ دلار هزینه برای یک آداپتور دیواری و عمر معمولی باتری دلایل اصلی قرار نگرفتن گوشی­‌های جدید اپل در لیست ۱۰ گوشی برتر هستند.

در واقع هر چهار مدل امتیاز کمی کم‌تر از iPhone 11 Pro Max کسب کردند، با این وجود این برای آیفون ۱۲، ۱۲ Mini و ۱۲ Pro عجیب نیست زیرا بدنه بسیار بزرگ ۱۱ Pro Max فضای فراوانی برای یک باتری بزرگ‌تر فراهم می‌­کند.

در حالی­‌که iPhone 12 Pro Max با اندازه مشابه برای ۴۱ ساعت فوق­‌العاده در تست عمر باتری و ۳۰ دقیقه بیش‌تر از ۱۱ Pro Max دوام آورد، امتیاز آن به دلیل سرعت کندتر شارژ به اندازه‌­ای کاهش یافت که این گوشی را پایین‌­تر از نسخه سال قبل آن در رتبه‌­بندی تنگاتنگ ما قرار داد.

ولی هر ۴ گوشی عالی هستند.

با ویژگی‌­های شارژ بی‌­سیم و ۵G، آیفون ۱۲، ۱۲ Pro و ۱۲ Pro Max می‌­توانند از پیشینیان خود نیز سبقت بگیرند.

با این­‌که این دلیل برای هزینه کردن کافی نیست، ولی اگر برای یک گوشی جدید آماده هستید، چه بهتر که بر روی گوشی سرمایه‌گذاری کنید که برای خدمت به شما در چند سال آینده ساخته شده است. همه این مدل‌­ها به این وعده عمل می­‌کنند.

ارسال نظر
۲۵%
  • عالی
  • خوب
  • متوسط
  • ضعیف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.