۵ موردی که باید هنگام استخدام نیروی فروش به دنبال آن باشید

405

چه بخواهید در چند ماه آینده ده‌ها نیروی فروش استخدام کنید و چه این که یک شرکت نوپا هستید و به ۳ استخدامی اول خود نیاز دارید، ایجاد یک کسب‌وکار تقریبا همیشه مستلزم استخدام نیروی فروش برای افزایش فروش کسب و کار است.

اگرچه استخدام سخت‌ترین کاری است که به عنوان مدیران فروش باید انجام دهید، اما قطعا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

استخدام باید تا ۲۰% زمان برای یک مدیر سطح C طول بکشد. به منظور این‌که تا جای ممکن در روند استخدام نیروی فروش خود ماهر شوید، اولین گام در این فرآیند داشتن یک چارچوب ساختار یافته برای دنبال کردن است.

تصمیم بگیرید که چه کسی در فرایند مصاحبه‌ها شرکت خواهد کرد و یا این که آیا شما فردی را خواهید داشت که مصاحبه ها را برگزار کند؟

فرآیند معمول مصاحبه می‌تواند در سه ‌تا پنج مصاحبه به علاوه یک ارائه یا تمرین ساختگی باشد.

  • تعیین نقش هر مصاحبه‌کننده در روند استخدام

زمانی که صلاحیت استخدام خود را مشخص کردید، هر مصاحبه‌کننده باید نقشی داشته باشد و باید به سمت سوالات مربوط به صلاحیت خود پیش برود. سوالات مربوط به هر صلاحیت را لیست کنید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید مصاحبه کنندگان‌تان تمام صلاحیت‌ها را داشته باشند و یا فقط بر روی یکی از آن‌ها تمرکز کنند.

  • داشتن یک سیستم بازخورد مناسب برای ارزیابی داوطلبان

جمع‌آوری بازخورد مهم است. کارت‌های امتیازی هم می‌توانند به خوبی کار کنند. هیچ چیز به طور کامل یک لیست مزایا و معایب و یا دلیلی برای استخدام یا عدم استخدام برای ارائه بازخورد را نقض نمی‌کند. هر روشی را که انتخاب می‌کنید، دقت کنید که همه مصاحبه کنندگان بدانند که در بازخورد انتظار دیدن چه چیزی را دارید.

نکته: از یک الگوی کارت امتیازی مصاحبه برای اطمینان از این که هر بار در حال استخدام استعدادهای برتر هستید، استفاده کنید.

5 موردی که باید هنگام استخدام نیروی فروش به دنبال آن باشید

  • ۵ موردی که باید در زمان استخدام نیروی فروش به دنبالش باشید

برجسته‌ترین صلاحیت‌هایی که در زمان استخدام نیروی فروش در یک سازمان باید به دنبال آن‌ها بود عبارتند از:

کارایی، قابلیت کسب درآمد، روحیه، کنجکاوی، و فرهنگ

بیایید با جزئیات بیش‌تر به هر یک از این موارد بپردازیم:

  • کارایی

درک این که فروشنده در آخرین موقعیت خود در کجا قرار دارد، می‌تواند به بررسی این که آن‌ها چه نوع فروشنده ای خواهند بود و چطور به موفقیت خود نگاه می‌کنند، کمک کند. توجه داشته باشید که آن‌ها در چه نوع فروشی کار می‌کنند. در رابطه با بخش فروش، اندازه تیم فروش، و ترکیب تیم فروش و همچنین در مورد مدت زمان کار و نوع آموزشی که آن‌ها از آن لذت می‌برند صحبت کنید.

یک مهارتی که باید کشف کنید این است که این فرد چقدر رقابتی است. همه ما می‌دانیم که رقابت در فروش راه طولانی دارد، و کاوش در مورد علاقه به ورزش، رقابت‌های عمومی، و جوایز برای دانشگاه‌ها، ورزش‌ها، یا مهارت‌ها می‌تواند راهی برای ارزیابی این ویژگی باشد.

  • قابلیت کسب درآمد

داشتن یک پایه محکم از دانش فروش، روش های فروش و نحوه اجرای فرآیند فروش مهارت های اصلی یک نیروی فروش است. در حین آموزش و تمرین، ببینید که این فرد چگونه با یادگیری، تکامل میابد.

فروش ورزشی است که در آن رقبای شما همیشه بر روی حرفه خود کار می‌کنند. همیشه می توان چیزی مانند ایجاد تفاهم، مهارت‌های مذاکره، یا امتحان کردن تکنیک‌های جدید را بهبود بخشید. همه ما می‌توانیم به روش خودمان پیش برویم، اما شما باید کسی را در تیم خود بخواهید که هر روز بیدار شود و درباره بهبود و رشد خود، مهارت‌های خود، و قدرت تیم خود فکر کند.

  • روحیه

این سخت‌ترین مهارت برای انتخاب نامزدها است. روحیه یک ویژگی شخصیتی است که به طور ذاتی چه در فرد باشد و چه نباشد مهم است. برخی ممکن است آن را آتش مجازی درونی بنامند. فروش یک کار خسته‌کننده است و گاهی اوقات می‌تواند سخت باشد، اما علاقه و پشت‌کار به جلو رفتن است که باعث می‌شود فروشندگان به کار خود احترام بگذارند.

مهم است که توجه داشته باشید که عملکرد درونی متفاوت از عملکرد است. عملکرد مبتنی بر اعداد است، اما داشتن نمایش خاکستری در محرک و ذهنیت رسیدن به آن عدد و فراتر از آن است.

  • کنجکاوی

آن‌ها در فرآیند مصاحبه چقدر کنجکاو هستند؟ آیا آن‌ها سوالاتی دقیق‌تر از تنها در مورد نقش فروش می‌پرسند؟

برای استارتاپ، شما یکی را می‌خواهید که به هر جنبه این شرکت فکر کند. چگونه می توان محصول را بهبود بخشید؟ چگونه بازاریابی می‌تواند به افزایش فروش کمک کند؟ این شرکت در ۱۲ ماه آینده در مسیر فعلی خود کجا خواهد بود؟

مطمئن شوید که آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که کمی خارج از چارچوب فکر می‌کنند. آن‌ها چگونه به سمت تصمیم‌گیرنده یا خریدار حرکت می‌کنند؟ کسی که وارد می‌شود و فقط نگران نقش خود است، معمولا یک بازیکن تیم نیست و احتمالا روی چیزهای درست تمرکز نمی‌کند. کسی را پیدا کنید که سوالات بزرگ را بپرسد و به فردی نگاه کند که تمایل دارد در صورت نیاز مسائل را به دست خود بگیرد.

  • فرهنگ

فرهنگ باید همیشه در پس ذهن شما باشد. آیا سوالاتی که درباره رسالت، ارزش‌ها و اصول خود می‌پرسید، آماده هستند؟

داشتن مصاحبه کننده با عملکرد بالا به کارمندان احتمالی کمک می‌کند تا با فردی در نقش خود روبرو شوند. این مورد به کارمندان احتمالی کمک می‌کند تا ببینند که آیا ارتباط خوبی با شرکت از طریق تیم فروش آن دارند یا خیر.

  • نکات دیگری که باید در ذهن داشته باشید

  • افراد نامزد برای شغل خود را با دیگر نامزدها مقایسه نکنید؛ آن‌ها را با کاندیدای ایده‌آل خود مقایسه کنید.
  • دقت کنید. نوتیفیکشن ها را خاموشش کنید.
  • در مصاحبه های تلفنی نامزد نیروی فروش را در جریان بگذارید که در طول تماس تلفنی یادداشت‌برداری می‌کنید.
  • سوالات را باز نگه دارید تا به سوالات تک جوابی نرسد.
  • سوالات خود را پیش ببرید اما آن را روان نگه دارید. ایجاد رابطه یک مهارت فروش است؛ این کار را از اولین برخوردتان به بعد انجام دهید.
  • از سوالات فرضی برای نقش‌های فروش دوری کنید و سوالات موقعیتی بیشتری بپرسید.
ارسال نظر
۳۸%
  • عالی
  • خوب
  • متوسط
  • ضعیف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.