چگونه از ساعت عکاسی حرفه ای بگیریم؟

101

عکاسی تبلیغاتی از ساعت یک هنر است که نیازمند توانایی‌ها و دیدار خلاقانه عکاس است. عکاسان تبلیغاتی با استفاده از توانایی‌ها و دیدار خلاقانه خود، موفق به طراحی و ثبت تصاویر جذاب و متفاوت از ساعت‌ها شده‌اند. این هنر، نقش مهمی در جذب مخاطبان و تأثیرگذاری در تصمیم خرید آن‌ها دارد در ادامه در مورد ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از ساعت خواهیم گفت.

نکات آموزشی عکاسی تبیلیغاتی از ساعت

  • تجهیزات مناسب

استفاده از تجهیزات مناسب در عکاسی تبلیغاتی از ساعت می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر باکیفیت و واضح‌تری از ساعت ثبت کنید. در این راستا، استفاده از دوربین‌های با کیفیت بالا و قابلیت تنظیمات مختلف، لنز‌های حرفه‌ای و مناسب، ماژول‌های روشنایی و تجهیزات دیگر می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتیجه را از عکاسی تبلیغاتی از محصولات بگیرید.

دوربین‌های با کیفیت بالا، مانند دوربین‌های DSLR، امکان استفاده از تنظیمات مختلف شامل تنظیم شاتر سرعت، دیافراگم و حساسیت ISO را فراهم می‌کنند. همچنین، استفاده از لنز‌های خوب و مناسب، به شما این امکان را می‌دهد که جزئیات کوچک ساعت را با وضوح بیشتری ثبت کنید.

علاوه‌بر دوربین و لنز، استفاده از ماژول‌های روشنایی و تجهیزات دیگر نیز می‌تواند به شما در بهبود کیفیت تصاویر کمک کند. به‌عنوان مثال: استفاده از فلاش‌های مناسب و نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر با رنگ‌های واقعی‌تر و تأثیرگذارتری را به‌دست آورید. در کلاس های آموزش عکاسی مبتدی تا پیشرفته در تهران نیز برای آموزش های بیشتر شرکت کنید.

  • تنظیمات نور

 بسیاری از عکاسان ساعت های لوکس را تنها با یک منبع نور عکس می‌گیرند. اگر شما هم از این روش راحت هستید، می‌توانید با استفاده از یک چراغ، نور مناسب را برای عکاسی از ساعت فراهم کنید.

در عکاسی از ساعت، زاویه نور بسیار اهمیت دارد. شما باید به دنبال ایجاد یک زاویه باریک از نور باشید تا جزئیات و خطوط ساعت به خوبی مشخص شوند. همچنین نورپردازی باید تا حد امکان دقیق و موزون باشد تا جزئیات ساعت به خوبی نمایان شود.

استفاده از یک چراغ به عنوان منبع نور، گزینه‌ای مناسب برای عکاسی از ساعت است. با این حال، می‌توانید با زوایا و فواصل مختلف بازی کرده و به دنبال بهترین نحوه نورپردازی برای ساعت خود باشید. استفاده از چراغ می‌تواند به بهتر نمایان کردن جزئیات در قسمت‌های براق ساعت کمک کند و در نتیجه عکس‌های با کیفیت‌تری از ساعت خود بگیرید.

هنگام استفاده از چراغ، می‌توانید جزئیات دقیق تر ساعت را به خوبی نمایان کنید. به عنوان یک عکاس صنعتی، باید به دقت به تمام جزئیات ساعت توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که همه آن‌ها به خوبی در عکس شما قابل مشاهده هستند.

در عکاسی صنعتی از ساعت، تولید کنندگان ساعت های لوکس تمرکز زیادی بر روی جزئیات کوچک دارند و شما هم باید در عکاسی از آنها به همین دقت و دقایق بپردازید. نور باید به گونه‌ای تنظیم شود که درجه بندی‌های براق ساعت را به خوبی نشان دهد و تمام جزئیات زیرین آن قابل مشاهده باشند.

  • نقش عقربه ها ی ساعت 

بسیاری از عکاسان مبتدی به این مورد توجه نمی‌کنند اما اگر می‌خواهید عکسی حرفه‌ای و جذاب از ساعت خود داشته باشید، بهتر است زمان را روی ۱۰:۱۰ تنظیم کنید. در این حالت، عقربه‌ها به شکل متقارنی روی صفحه ساعت قرار می‌گیرند و به نظر بیشتر جلب توجه می‌کنند.

همچنین، در هر عکس تجاری از یک “ساعت”، عقربه های ساعت تقریباً ۱۰ دقیقه و ۱۰ دقیقه هستند و عقربه ثانیه شمار در مثبت یا منفی ۳۳ ثانیه است. این باعث می‌شود صفحه ساعت از نظر بصری متقارن شود و فاصله بین عقربه ها به یک سوم تقسیم شود. در صورت داشتن ساعت‌های کرونوگراف، عقربه‌های اضافی اغلب به سمت بالا یا در جهتی هستند که صفحه را به بهترین نحو نمایان می‌کند.

برای عکسبرداری از ساعت، می‌توانید زمان را زودتر تنظیم کرده و سپس با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس، پیچ زمان را به جای خود برگردانید. در صورت عدم دسترسی به چنین نرم افزارهای ویرایش عکس، می‌توانید زمان را چند دقیقه زودتر تنظیم کنید و منتظر بمانید تا زمان مناسب برای عکسبرداری فرا رسد.

در نهایت، برای جلوگیری از حرکت در عکس، از سرعت شاتر پایین استفاده نمی‌کنیم. همچنین باید به این نکته توجه داشت که هر ساعت ممکن است دارای حالات و موقعیت‌های خاص خود باشد که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

  • انتخاب زاویه مناسب

 با انتخاب درست زاویه عکاسی، می‌توان تمام جزئیات ساعت را به وضوح نمایش داد و جذابیت بصری بالایی را به عکس اضافه کرد.برای عکاسی از ساعت، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. آیا قصد دارید تمام جزئیات صفحه ساعت را به تصویر بکشید یا قصد دارید بیشتر بر روی بند و قاب ساعت تمرکز کنید؟ این تصمیم به شما کمک می‌کند تا زاویه مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید.

اگر قصد دارید تمام جزئیات ساعت را به تصویر بکشید، زاویه‌ای را انتخاب کنید که صفحه، عقربه‌ها، نمادها و بافت بند ساعت به وضوح دیده شود. همچنین می‌توانید از زوایای مختلف عکاسی کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

اما اگر قصد دارید بر روی زیبایی بند و قاب ساعت تمرکز کنید، زاویه‌ای را انتخاب کنید که این قسمت‌ها به خوبی دیده شوند. می‌توانید با باز کردن دایره دیافراگم دوربین، عمق میدان عکس را کم کرده و بخش‌های مورد نظر را به خوبی مشخص کنید.

  • کنترل بازتاب‌های شیشه و بدنه ساعت

 ایجاد بازتاب مناسب و حذف رفلکس‌های اضافی تأثیر چشمگیری بر روی جذابیت و کیفیت نهایی عکس دارد.بازتاب‌ها و نور در عکاسی ساعت از اهمیت بسزایی برخوردارند. صفحه‌های براق و بازتاب‌پذیر ساعت‌ها نیازمند کنترل دقیق نور هستند تا از بازتاب‌های زیاد جلوگیری شود و جزئیات به خوبی نمایان شوند. همچنین، نورپردازی مناسب می‌تواند تأثیر زیبایی بر روی صفحه ساعت داشته باشد.

با استفاده از چادرهای عکاسی، می‌توانید بازتاب‌ها را به شکل مناسبی کنترل کنید. این روش برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور موارد استفاده دارد و به خوبی می‌تواند به بهبود عکس‌های ساعت کمک کند.

صفحات ساعت‌ها ممکن است به شکل محدب یا مسطح باشند و دارای پوشش‌های مختلف برای کاهش بازتاب باشند. این موارد نشان می‌دهند که نورپردازی و کنترل بازتاب‌ها نقش حیاتی در عکاسی ساعت دارد. تصمیم در مورد نحوه نمایش بازتاب در صفحه ساعت نقش مهمی در جذابیت و عمق تصویر دارد.

  • این مطلب رپورتاژ آگهی است و مجله آنلاین عصر ۵شنبه صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی‌کند و در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد
۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =