۵ راه برای جلوگیری از پارس کردن سگ که باید بدانید!!!

81

پارس کردن یک بخش پر سر و صدا اما کاملا عادی در مورد سگ ها است. اگر سگ شما به طور مکرر یا برای مدت طولانی پارس می کند، این نه تنها برای شما و همسایگانتان آزار دهنده است بلکه می تواند نشانه مشکلات عمیق تری مانند بیماری باشد.

سگ ها از چه سنی شروع به پارس کردن می کنند؟

این موضوع بستگی به نژاد سگ دارد اما به طور معمول سگ ها از سن ۷ یا ۸ هفتگی صداهایی شبیه به جیغ زدن یا پارس کردن از خود تولید می کنند البته در برخی نژاد ها از ۱۴ هفتگی آغاز می شود.

 

آموزش پارس نکردن سگ

آموزش پارس نکردن سگ

نکته کلیدی که در رابطه با پارس کردن سگ وجود دارد این است که علت پارس کردن را پیدا کنید. اگر علت آن ابتلا به بیماری باشد قطعا نیاز به آموزش نیست و شاید از دردی رنج می برد که از این طریق آن را بیان می کند ولی اگر علت این نبود، شما باید به آموزش بپردازید و عواملی که منجر به ایجاد این رفتار می شود را حذف کنید. ما در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سگ خود را تربیت کنید تا پارس نکند:

 

پرهیز از خشونت

اگرچه پارس کردن مداوم، آزار دهنده است ولی دلیل بر آن نمی شود که با خشونت او را از این کار منع کنید و حتی می تواند منجر به ایجاد استرس و اضطراب در او شود. پس سعی کنید با صبر و حوصله برای او وقت بگذارید و در آرامش به او آموزش دهید.

سعی کنید او را با نگاه خود متوجه سازید که پارس کردن را متوقف کند. صبورانه به او نگاه کنید تا خودش متوجه کار اشتباه خود شود و از آن دست بکشد

 

حذف موارد ترس آور برای سگ خود

اگر سگ شما به دلیل ترسیدن، شروع به پارس کردن می کند، سعی کنید تا حد امکان از چیزهای ترسناک را از محیط اطراف او دور کنید. به عنوان مثال اگر سگ شما از پنجره بیرون می برد و هنگام دیدن عابران پیاده شروع به پارس کردن می کند، پنجره را بپوشانید تا امکان دید برایش وجود نداشته باشد.

اگر سگ شما ترس از تنهایی دارد، او را تنها نگذارید! سگ هایی که ترسیده باشند نیاز به کمک بیشتری خواهند داشت تا ترس خود را فراموش کنند.

 

آموزش استفاده از راه های جایگزین برای بیان خواسته ها

به سگ خود آموزش دهید که پارس کردن تنها راه بیان خواسته های او نیست! سگ ها توانایی انجام دو کار به طور همزمان را ندارند یعنی هم نمی توانند پارس کنند و هم زمین را بو کنند. هنگامی که زمان مصرف وعده غذایی سگ شما فرا رسید، برای او غذا را آماده کنید و روی زمین قرار دهید. کافی است فقط اسم سگ خود را صدا بزنید، او با استشمام مسیر بوی غذا بدون پارس کردن به سمت آن می آید.

انجام مداوم این کار به او نشان می دهد که بدون سر و صدا نیز می تواند به خواسته خود برسد.

 

بی حوصلگی و کلافگی علت پارس کردن

پارس کردن سگ

سگ ها نیاز به ورزش و سرگرمی در طول روز دارند اگر شرایط بازی برای آنها فراهم نشود، با پارس کردن اعتراض خود را نشان می دهند. برای او وسایل بازی تهیه کنید تا بتواند از طریق آن انرژی خود را تخلیه کند و فعالیت داشته باشد.

برای پارس کردن تشویقی ندهید

هنگامی که سگ شما شروع به پارس کردن می کند به او پاداش یا تشویقی ندهید در عوض برای ساکت ماندن او جایزه بدهید. این کار با چند بار تمرین به او آموزش داده می شود. برای مثال هنگامی که او برای غذا شروع به پارس کردن می کند، بی تفاوت باشید و زمانی که پارس کردن خود را متوقف کرد، غذای او را بدهید.

وقتی که سگتان با پارس کردن شما را به بازی دعوت می کند، او را نادیده بگیرید و اتاق را ترک کنید سپس مشغول به انجام کار دیگری شوید اما هنگامی که ساکت بود، یک اسباب بازی بردارید و شروع به بازی با او کنید. این موضوع به او نشان می دهد که اگر آرام باشد و پارس نکند از سمت شما پاداش دریافت خواهد کرد.

 

چقدر زمان برای آموزش دیدن سگ لازم است؟

مدت زمان آن قابل تعیین نیست و این موضوع بستگی به هوش و شخصیت سگ شما دارد همچنین آموزش اصولی از سمت شما نیز می تواند موثر باشد. در حالت کلی موضوعی که در اینجا بسیار پر اهمیت است استمرار در آموزش است. روزانه باید زمان کافی حدودا ۱۰ دقیقه برای آموزش پارس نکردن، اختصاص دهید و باید با صبر و حوصله آن را تکرار کنید.

 

نکته آخر

برای سگ های نگهبان، آموزش پارس نکردن از اهمیت کمتری نسبت به سگ های آپارتمانی برخوردار است زیرا در فضای آپارتمان این موضوع می تواند منجر به برهم زدن آرامش همسایگان شود. اکنون با توجه به آموزش های داده شده جهت جلوگیری از پارس کردن سگ، شما می توانید او را به درستی تربیت کنید.

 

  • این مطلب رپورتاژ آگهی است و مجله آنلاین عصر ۵شنبه صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی‌کند و در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

 

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + هفده =