آشنایی با انواع مونتاژکاری در منزل + درآمد تضمینی

111

به کنار هم قراردادن قطعات مختلف بر اساس یک نقشه یا طرح خاص مونتاژ کاری می گویند. مونتاژکاری شامل سه دسته بندی کلی دستی، نیمه خودکار و خودکار است. مونتاژکاری در منزل جزو دسته بندی دستی قرار می گیرد و شامل مونتاژ بُردهای الکترونیکی، اسباب بازی، فیلم، کابینت و … می شود.

یک شخص مونتاژکار به صورت کلی از کنار هم قراردادن قطعات، همه یا بخشی از یک وسیله را درست می کند. در ادامه ضمن معرفی انواع مونتاژ کاری در منزل، به تفاوت آن با مونتاژ خودکار و نیمه خودکار نیز می پردازیم. اگر به صورت تخصصی وارد دنیای مونتاژ شوید، می توانید درآمدهای بالایی را کسب نمایید. مثلا در مونتاژ بردهای الکترونیکی درآمدی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون خواهید داشت. از طریق شرکت هایی که سفارش ساخت برد الکترونیکی دریافت می کنند، می توانید زیر شاخه های این مشاغل مونتاژی الکترونیکی را پیدا کنید.

مونتاژکاری قطعات چوبی

انواع مونتاژکاری به زبان ساده

انواع مونتاژکاری به زبان ساده، شامل دسته بندی های زیر است:

  • مونتاژکاری خودکار

این نوع فعالیت عمدتا در کارخانه ها و به صورت کاملا اتوماتیک صورت می گیرد. اکثر مونتاژهای صنعتی جزو این دسته هستند. مثل: مونتاژکاری در صنعت هواپیماسازی، کشتی سازی، صنایع نظامی و …

  • مونتاژکاری نیمه خودکار

در نوع مونتاژ بخشی از فعالیت توسط دست (انسان) و بخشی دیگر توسط ماشین آلات رباتی انجام می شود. مثل مونتاژ خودرو، وسایل برقی، لوازم خانگی و …

  • مونتاژکاری دستی

در این نوع مونتاژ معمولا وسیله اصلی به صورت دستی و توسط انسان تولید می شود. مثل مونتاژ بُرد الکترونیکی، اسباب بازی، فیلم، کابینت و …

مونتاژکاری در منزل چیست؟

مونتاژکاری در منزل یکی از مشاغل نسبتاً راحت است که بسیاری از خانم های خانه دار، سالمندان یا حتی افرادی با توان حرکتی کم می توانند مشغول به انجام این کار در خانه شوند. این شغل را می توان به صورت پاره وقت نیز داشت.

انواع مونتاژکاری در منزل چیست؟

اکنون به شرح مونتاژهایی می پردازیم که در خانه انجام می شود.

  • مونتاژ فیلم

برای این نوع مونتاژ شما به ابزارهای تدوینی چون سیستم و گوشی نیاز دارید. تا بتوانید تغییرات لازم را روی فیلم پیاده سازی کنید. در ساخت فیلم های تبلیغاتی می توانید از ان استفاده کنید.

  • اسباب بازی

در این نوع مونتاژ کارفرما، قطعات را در اختیار شما قرار می دهد و شما باید وسیله نهایی را درست نمایید. کارهایی که شما باید انجام دهید، اتصال و نصب قطعات، تست و بررسی کامل اسباب بازی نهایی می باشد.

در این نوع مونتاژ به ازای کار پاره وقت درآمدی بین ۲ تا ۴ میلیون دریافت و اگر تمام وقت حدود ۸ ساعت آن را انجام دهید درامدی تا ۹ میلیون خواهید داشت. درآمدتان به توافق شما با کارفرما نیز بستگی دارد.

  • مونتاژ کاری کابینت

در این نوع مونتاژ، شما یک متخصص نصب کابینت هستید که مسئولیت وصل کردن این لوازم را در خانه مشتری دارید.

  • مونتاژ قطعات الکتریکی

در این نوع مونتاژ، شما قطعات الکترونیکی را روی بُردهای الکترونیکی پی بی سی (انواع دیگر بُرد) سوار می کنید. شما می توانید از مراکزی که معمولا سفارش ساخت برد الکترونیکی دارند، کارفرمایان این حوزه را پیدا کنید.

میزان درآمدتان در این نوع مونتاژ بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون خواهد بود و این درآمد به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مکان جغرافیایی
  • میزان تخصص و مهارتتان
  • کیفیت و سرعت عمل شما

مونتاژکاری بردهای الکترونیکی

  • مونتاژ قطعات چوبی

در این نوع مونتاژ شما می توانید اتصال تکه های انواع مجسمه های چوبی را به عهده بگیرید. مثلا چراغ خواب های چوبی در این دسته قرار می گیرند.

اصول مونتاژ کاری در منزل چیست؟

برای مونتاژکاری باید مانند هر شغل دیگری به برخی اصول پایبند بود. در واقع شما مسئول کنار هم قراردادن برخی قطعات برای ایجاد وسیله نهایی هستید، پس باید کار خود را به درستی انجام دهید.

  • دریافت نقشه ترکیبی برای مونتاژ قطعات
  • برنامه ریزی برای انجام کار تا آن را به موقع تحویل دهیم.
  • افزایش مهارت و سرعت عملتان برای افزایش سرعت کار

برای مونتاژ کاری در منزل به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

معمولاً تمام مهارت های لازم از طریق کارفرما به شما آموزش داده می شود. دقت کنید که هر کارفرما بر اساس متد کسب و کار خود شیوه مونتاژ متفاوتی دارد. خوب است شما با انواع تجهیزات دستی یا نیمه اتوماتیک نیز کار کرده باشید.

وظیفه مونتاژ کار چیست؟

مونتاژکار باید مطمئن شود که تمامی قطعاتی که به یکدیگر متصل کرده، به درستی کار می کنند و روی کارکرد محصول نهایی تاثیر مطلوبی می گذارند. این افراد در صورت بروز خطا باید اشتباهات را ثبت کنند و به کارفرما گزارش دهند تا در محصولات بعدی چنین خطایی به وجود نیاید.

مونتاژکاری در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

مونتاژکاری در منزل را به افرادی پیشنهاد می دهیم که به هر دلیلی مثل ناتوانی جسمی امکان خروج از منزل و فعالیت در بازار کار را ندارند. اگر هم به هر دلیلی تا شروع کسب و کار مد نظر خود شغل مناسبی ندارید، کافیست وارد این حوزه شوید تا از طریق آن درآمد خوبی به دست آورید. شغل مونتاژکاری همچنین برای خانم های خانه دار که به فکر تامین برخی از هزینه های زندگی بدون لطمه زدن به سبک زندگی خود هستند نیز پیشنهاد می شود.

مزایای مونتاژکاری در منزل

در صورتی که وارد این شاخه شغلی شوید، از مزیت های مختلف آن بهره مند می شوید که عبارتند از:

  • داشتن موقعیت شغلی مناسب بدون نیاز به خروج از منزل
  • حفظ تعادل بین سبک زندگی شخصی و کار و فعالیت
  • امکان فعالیت در ساعت های مختلف روز، هفته یا ماه
  • کاهش هزینه و زمان بابت رفت و آمد به محل کار
  • امکان مراقبت از کودکان و سالمندان در کنار انجام دادن کارها (شما حتی می تواند به نسبت راحتی کارها مونتاژ برخی از قطعات را بر عهده همین افراد بگذارید)
  • ایجاد استقلال مالی برای فرد

بازار کار انواع مونتاژکاری در منزل چگونه است؟

مونتاژکاری در صنایع مختلفی کاربرد دارد که برخی از انواع آن را می توانید در خانه انجام دهید. برای شروع این کسب و کار شاید نیاز به صرف هزینه های اندک بابت خرید تجهیزات داشته باشید. مثلاً برای فعالیت در ساخت قطعات الکتریکی نیاز به هویه، سیم لحیم و ابزار مشابه خواهید داشت. بعد از صرف هزینه برای تهیه قطعات به نسبت میزان پروژه های دریافتی و زمانی که برای انجام این کار می گذارید، درآمد شما در بازار کار مشخص خواهد شد.

بر اساس نوع کسب و کاری که در دنیای مونتاژ انتخاب می کنید، درآمد شما متفاوت است. مثلاً اگر در زمینه ساخت برد الکترونیکی فعالیت دارد، بر اساس میزان سفارش ساخت برد الکترونیکی درآمد شما مشخص می شود. قاعدتاً در ابتدای ورود به این فعالیت کاری نباید انتظار درآمدهای زیادی داشته باشید، اما وقتی توجه و اعتماد کارفرما را جلب کنید، به مرور تعداد پروژه ها بیشتر می شود و درآمد های بیشتری هم به دست می آورید.

انواع مونتاژکاری در منزل، شغلی پردرآمد و راحت

انواع مونتاژکاری در منزل مشاغلی پردرآمد و راحت هستند که در صورت افزایش حجم کاری درآمد شما را به میزان قابل توجه ای بالا می برند در صورت انتخاب این شغل کافیست به نکته های مطرح شده در مقاله توجه کنید و بر اساس آنها پیش بروید. شما می توانید از طریق مونتاژکاری برد الکترونیکی، اسباب بازی و … درامد خوبی کسب نمایید.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =