هیلتی چیست و چه کاربردی دارد؟ بخریم یا اجاره کنیم؟

72

امروزه در صنعت ساخت و ساز از ابزار و تجهیزات زیادی استفاده می‌شود. هر کدام از این تجهیزات کاربردهای خاص خود را داشته و انجام کار را ساده‌تر می‌کنند. یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت ساخت و ساز، هیلتی یا چکش تخریب است.

دیوارهای بتنی بسیار محکم بوده و پتک‌های دستی، چکش‌ها و سایر ابزار آلات توانایی تخریب این دیوارها را ندارند. هیلتی با سیستم چرخشی خود و سوراخ کردن قادر است دیوارهای بتنی را تخریب کند. اما کاربرد هیلتی چیست، از کجا می‌توان این وسیله را تهیه کرد؟ هیلتی نو بخریم یا دست دوم؟ قیمت اجاره هیلتی چقدر است؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود تا پایان محتوا با ما همراه باشید.

هیلتی چیست؟

هیلتی یا چکش تخریب یکی از ابزار آلات کاربردی در ساخت و ساز است. چکش تخریب نخستین بار توسط کمپانی هیلتی ساخته شد، به همین دلیل آن را با نام هیلتی می‌شناسند. مته فولادی به کار رفته در این وسیله قادر است سطح بتنی، آجری و سطوح محکم را سوراخ کنید‌. کمپانی هیلتی این وسیله را در وزن‌های گوناگونی می‌سازد.

 قدرت تخریب چکش تخریب با وزن آن ارتباط مستقیمی دارد. هیلتی‌های سنگین­تر قدرت بیشتری برای تخریب سطوح محکم تر دارند. به طور کلی چکش‌های تخریب در وزن‌های ۷، ۱۰، ۱۶ و ۳۰ کیلوگرمی ساخته می‌شود. هیتلی‌ سبک مناسب برای سوراخ کردن سرامیک و کاشی مناسب هستند. برای تخریب دیوارهای بتنی و آجری باید از چکش تخریب ۳۰ کیلوگرمی استفاده شود.

هیلتی چه کاربردی دارد؟

در صنعت ساخت و ساز گاهی نیاز به تخریب دیوار، سوراخ کردن دیوار، تخریب‌های سبک، نصب در و پنجره، ایجاد شیار در کاشی، عبور لوله از درون دیوار و دیگر کارهای این چنینی را دارید. برخی از افراد گمان می‌کنند که انجام این کارها با استفاده از پتک و یا چکش امکان پذیر است. پتک نمی‌تواند دیوارهای بنتی و سنگین را تخریب کند؛ از طرفی کار کردن با پتک دستی و چکش انرژی و وقت زیادی از ما می‌گیرد. هیلتی با کوبش مکانیکی قادر است سطوح بسیار سخت و محکم رو سوراخ کند.

نحوه کار چکش تخریب (هیلتی) چگونه است؟

هیلتی دستگاهی برقی با سیستم چرخشی بوده که با استفاده از کوبش مکانیکی و ضربات سنگین، قادر است سخت ترین سطوح را تخریب کند. هیلتی مجهز به یک مته فولادی سرسخت با نوک تیز بوده که با چرخش خود سطوح مختلف را سوراخ می‌کند. چرخ دنده موجود در هیلتی نیروی گردشی موتور را به نیروی ضربه ای تولید می‌کند. نیروی ضربه ای تولید شده فرکانس بالایی داشته و سبب افزایش قدرت دستگاه در حین انجام فعالیت می‌شود.

انواع هیلتی

انواع هیلتی کدامند؟

کمپانی هیلتی به منظور کارایی بهتر و بیشتر چکش‎های تخریب، آنها را در انواع گوناگونی تولید می‌کنند. هیلتی در وزن‌های گوناگونی در بازار موجود است. وزن چکش تخریب، تعیین کننده میزان قدرت آن است. هر چه هیلتی سنگین‌تر باشد، موتورهای قوی‌تری داشته و توان بیشتری تولید می‌کند. به طور کلی هیتلی‌ها به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. هیلتی ۷ کیلوگرمی

هیلتی ۷ کیلوگرمی جزو چکش‌های تخریب سبک دسته بندی می‌شود‌. از این دستگاه برای انجام کارهای سبک همچون سوراخ کردن کاشی و سرامیک، تخریب دیوارهای آجری و سبک، شیار زنی روی دیوار و عبور لوله از درون دیوار استفاده می‌شود.

  1. هیلتی ۱۰ کیلوگرمی

این نوع چکش تخریب وزن متوسطی داشته و از آن در تخریب‌های نیمه سنگین استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این دستگاه شامل مواردی همچون تخریب دیوار سفالی، آجری و بلوکی، کندن چاه خاکی، سوراخ کردن دیوار جهت عبور لوله‎های حجم تاسیساتی و ایجاد شیار بر روی سطوح بتنی است.

  1. هیلتی ۱۶ کیلوگرمی

چکش تخریب ۱۶ کیلوگرمی مناسب برای کارهای تخریب سبک، نیمه سنگین و سنگین است. تخریب دیوارهای بتنی، آجری و بلوکی، کفسازی با سرامیک، تخریب کامپوزیت و … از کاربردهای این دستگاه است. هیلتی ۱۶ کیلوگرمی برای تخریب‌های بسیار سبک و ظریف مناسب نیست.

  1. هیلتی ۳۰ کیلوگرمی

یکی از بزرگترین و قوی‌ترین چکش‌های تخریب موجود در بازار، هیلتی ۳۰ کیلوگرمی است. این دستگاه قدرت بالایی برای تخریب سطوح سخت و محکم را دارد. به دلیل وزن بالا نمی‌توان از این نوع هیلتی در ارتفاعات بسیار بالا استفاده کرد. از هیلتی ۳۰ کیلوگرمی در تخریب فونداسیون‌ها، دیوار و سقف‌های بتنی سخت، خراب کردن آسفالت و تخریب کامپوزیت استفاده می‌شود.

اجاره هیلتی یا خرید آن؟

یکی از نگرانی‌های اغلب افراد هنگام تهیه هیلتی، قیمت بالای آن است. با این حال چکش تخریب یکی از ابزارهای بسیار ضروری و کاربردی در ساختمان‌سازی است. با توجه به شرایط اقتصادی ناپایدار، قیمت این وسیله ثابت نبوده و روز به روز در حال تغییر است. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها استفاده از هیلتی دست دوم به جای نو است.

اگر هزینه کافی برای خرید هیلتی ندارید، می‌توانید آن را از شرکت‌های معتبر اجاره کنید. یکی از نگرانی‌های همه افراد هنگام اجازه هیلتی، سالم بودن آن است‌. اینکه چکش تخریب بتواند عملکردی مشابه با هیلتی کار نکرده داشته باشد. بدون شک قیمت اجاره هیلتی از هزینه تهیه آن بسیار پایین تر است. خرید این دستگاه برای افرادی که قصد تعمیر و ساخت و ساز خانه خود را دارند، به صرفه نیست.

بهترین مرکز اجاره دهنده هیلتی دست دوم

شرکت ابزار رنت یکی از برترین و بزرگترین مجموعه‌های اجاره دهنده هیلتی است. این شرکت در سال ۱۳۹۰ با افزایش مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم فعالیت خود را آغاز کرد. تمامی هیلتی‌های موجود در ابزار رنت از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار بوده و عملکرد آنها همانند چکش تخریب نو است. بنابراین توصیه می‌شود به جای پرداخت هزینه بالا، هیلتی‌های دست دوم را از این مجموعه اجاره کنید. ابزار رنت انواع مختلف هیلتی را با مناسب‌ترین هزینه و در حداقل زمان ممکن در اختیار مشتریان خود در تهران و حومه آن قرار می‌دهد.

هیلتی یکی از تجهیزات ساختمان‌سازی بوده که عملیات تخریب و سوراخ کردن سطوح را بسیار ساده می‌کند. این وسیله انواع مختلفی داشته که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. وزن هیلتی معرف میزان قدرت آن در تخریب است‌. هیلتی‌های سبک قدرت تخریب بالایی دارند چرا که در ساخت آنها از موتورهای قوی استفاده شده است.

 هیلتی جزو تجهیزات گران قیمت ساختمان‌سازی بوده اما حضور آن در پروژه‌های ساختمانی بسیار ضروری است‌. به دلیل قیمت بالای هیلتی شرکت‌های زیادی در زمینه اجاره این وسیله مشغول به فعالیت شدند. ابزاررنت یکی از معتبرترین مراکز اجاره دهنده هیلتی در برترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت است. شما می‌توانید انواع مختلف هیلتی را حتی در روزهای تعطیل از این مجموعه اجاره کنید.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 6 =