مقایسه تیگو ۷ پرو با دیگنیتی [کدام ارزش خرید را دارد؟]

1,010

پیش از مطالعه این مقاله می‌خواهیم تا به افراد نزدیک خود بنگرید. نکته‌ای که در بسیاری از آن‌ها مشاهده می‌شود این است که هیچ‌کدام از آن‌ها دوست ندارند تا با خرید اشتباه پول خود را هدر دهند. این خصلتی واضح در تمامی انسان‌ها است. اما برای این کار چه باید کرد؟ مسلماً تحقیق فراوان می‌تواند موجب شود تا انتخاب مناسب را داشته باشیم. از همین رو اگر به دنبال یک خودرو کراس‌اوور خوب هستید می‌توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله اینترنتی عصر پنجشنبه سعی کرده ایم با مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

معرفی خودرو تیگو ۷ پرو و دیگنیتی

این روزها بازار خودروهای تقریباً لوکس در ایران در دست خودروسازهای چینی است. تیگو ۷ پرو و دیگنیتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تیگو ۷ پرو محصول پرفروش‌ترین خودرو ساز چینی به نام چری است. این خودرو  نسخه به روز تر و بهبود یافته تیگو ۷ به حساب می آید  که در سال ۲۰۱۹ تولید شد. برخی افراد نیز آن را با نام تجاری فونیکس می شناسند. لازم به ذکر است که مونتاژ تیگو ۷ برعهده شرکت مدیران خودرو است. دیگنیتی نیز از سری خودروهای ساخته شده شرکت دانگ فنگ به حساب می آید.این خودرو ساخته شده در سال ۲۰۱۸ نیز توسط شرکت بهمن مونتاژ می شود.شرکت بهمن موتور البته نسخه دیگری از دیگنیتی با عنوان دیگنیتی پرستیژ را عرضه کرده که دارای امکانات بیشتری است. در مجموع هر دو خودرو ذکر شده از نوع ماشین های کراس اوور (CUV) محسوب می شوند. در واقع هم تیگو ۷ و هم دیگنیتی از نظر اندازه، خودرویی بین سدان‌های معمولی و شاسی بلند به حساب می‌آیند. حال که به طور کلی با هر دو خودرو آشنا شدیم بهتر است به مبحث اصلی یعنی مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی بپردازیم. اگر به ماشین های شاسی بلند علاقه دارید میتوانید مقایسه فونیکس و لاماری؟ را نیز بخوانید.

ماشین دیگنیتی

مقایسه فنی تیگو ۷ پرو و دیگنیتی

مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی را با مهم‌ترین قطعه هر خودرو یعنی پیشرانه آغاز می‌کنیم. پیشرانه یا موتور هر دو خودرو ۱.۵ لیتری  ۴ سیلندر توربو شارژ است. از نظر قدرت اسب بخار می توان برتری را برای تیگو ۷ پرو قائل شد. این خودرو دارای ۱۵۷ اسب بخار است. این در حالی است که حداکثر قدرت در دیگنیتی ۱۴۸ اسب بخار است. از همین رو اگر به دنبال تجربه سرعت بیشتر در یک خودرو هستید، تیگو ۷ پرو گزینه مناسبی است. تیگو ۷ پرو دارای ۹ دنده سرعتی از نوع cvt جدید است. از نظر گشتاور نیز برتری از آن تیگو ۷ پرو است. این خودرو دارای ۲۳۰ نیوتن متر است و از این جهت گشتاور آن نسبت به دیگنیتی با ۲۲۰ نیوتن‌متر بیشتر است. همین عامل باعث می شود که تیگو ۷ پرو از نظر شدت و مدت زمان شتاب گیری عملکرد بهتری داشته باشد. دیگنیتی نیز جعبه دنده ۶ سرعته cvt دارد. تمامی این موارد نشان می دهد که تیگو ۷ پرو از نظر فنی با فاصله کمی بهتر از دیگنیتی است. در جدول زیر می‌توانید مقایسه دو خودرو را مشاهده کنید.

ماشین تیگو 7 پرو

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو دیگنیتی
پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو شارژ
حداکثر قدرت ۱۵۷ اسب بخار ۱۴۸ اسب بخار
جعبه دنده ۹سرعته cvt جدید ۶سرعته cvt
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی ۱۴۹۸ سی سی
محور محرک دیفرانسیل‌جلو دیفرانسیل جلو
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ۲۲۰ نیوتن متر

مقایسه مصرف سوخت تیگو ۷ پرو و دیگنیتی

مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی از نظر مصرف سوخت به ما نشان می دهد که در این زمینه دیگنیتی خودرو بهتری است. زیرا مصرف سوخت پایین‌تری دارد. مصرف سوخت تیگو ۷ پرو ۸.۴  لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. اما در دیگنیتی این عدد پایین‌تر بوده و معادل ۷.۵ لیتر است. البته به لحاظ کسب مجوزهای لازم مربوط به استانداردهای آلایندگی می توان برتری را برای تیگو ۷ پرو قائل شد.

مشخصات مربوط به مصرف سوخت تیگو ۷ پرو دیگنیتی
مصرف سوخت ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک ۵۱ لیتر ۵۸ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد ندارد
استاندارد امنیت C-NCAP دارد ندارد

مقایسه امکانات رفاهی تیگو ۷ پرو و دیگنیتی

مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی به ما نشان می دهد که این دو خودرو شباهت بسیار زیادی از نظر امکانات رفاهی دارند. در واقع هر دو خودرو دارای امکاناتی مانند کروز کنترل، سانروف، پانوراما، صندلی برقی و … هستند. در جدول زیر تمامی امکانات به کار رفته در هر دو خودرو را می‌توانید ببینید.

امکانات رفاهی تیگو ۷ پرو دیگنیتی
دوربین ۳۶۰ درجه دارد دارد
اندازه صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچ ۱۰.۲۵ اینچ
AUX و USB دارد دارد
تعداد بلندگو ۶ ۶
رینگ ۱۸ اینچی دارد دارد
تهویه مطبوع دوگانه دارد دارد
شارژ بی سیم موبایل دارد دارد
سیستم ورود و راه اندازی بدون کلید (استارت-استاپ) دارد دارد
آینه های جانبی برقی دارد دارد
سانروف پانوراما دارد دارد
چراغ های روشنایی در روز (Day Light) دارد دارد
سیستم باز و بسته شدن خودکار صندوق عقب دارد دارد
دوربین ثبت کننده رانندگی دارد دارد
 فرمان برقی دارد دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد دارد
صندلی برقی دارد دارد
چراغ بدرقه دارد دارد
گرم کن آینه بقل دارد دارد
اتولایت دارد دارد
تثبیت کننده سرعت خودرو ( کروزکنترل) دارد دارد
خروجی ۱۲ ولت دارد دارد

مقایسه امکانات ایمنی تیگو ۷ پرو و دیگنیتی

همانند امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی به کار رفته در هر دو خودرو نیز با یکدیگر شباهت دارد. در واقع مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی بیانگر این نکته است که تنها یک تفاوت بین آن ها وجود دارد. تیگو ۷ پرو مجهز به سیستم ترمز BOS است. وقتی که راننده دست پاچه شده و به صورت همزمان ترمز و گاز را بگیرد این سیستم ترمز کمک می‌کند تا شتاب گیری در خودرو اتفاق نیفتد. این امر نیز با بستن دریچه گاز انجام می شود. چنین سیستمی در دیگنیتی مشاهده نمی‌شود.

امکانات ایمنی تیگو ۷ پرو دیگنیتی
تعداد کیسه هوا ( ایربگ) ۶ ۶
سیستم ترمز کنترل کشش (TCS) دارد دارد
سیستم ترمز کنترل حرکت در سربالایی HHC دارد دارد
سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC) دارد دارد
سیستم کمکی ترمز BAS، BA یا EBA دارد دارد
سیستم ترمز BOS دارد ندارد
سیستم کنترل پایداری خودرو دارد دارد
سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی (EBD) دارد دارد
ترمز ضدقفل (ABS) دارد دارد
سیستم توقف خودکار( اتوهلد) دارد دارد
ترمز پارک برقی (EPB) دارد دارد
سیستم ضد سرقت الکترونیکی دارد دارد
ایزوفیکس ( اتصال صندلی کودک) دارد دارد
سنسور فشار باد تایر دارد دارد
سنسور پارک عقب و جلو دارد دارد
چراغ های مه شکن جلو و عقب دارد دارد
سنسور باران دارد دارد

مقایسه تیگو ۷ پرو و دیگنیتی در زمینه‌های گوناگون به ما نشان می‌دهد که هر دو خودرو شباهت بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. از نظر فنی به سبب داشتن برتری در گشتاور و اسب بخار می توان تیگو ۷ پرو را خودرو بهتری دانست. البته اگر به دنبال خودرویی با مصرف سوخت پایین هستید باید به سراغ دیگنیتی بروید. امکانات رفاهی و ایمنی به کار رفته در هر دو خودرو نیز یکسان بوده و تنها یک سری تفاوت جزئی دیده می‌شود.

اگر تجربه استفاده از این ۲ خودرو را دارید برای کمک به دوستانی که قصد خرید این مدل خودروها را دارند کامنت بگذارید.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =