۴ ورزش از ورزش های ماجراجویانه و هیجانی

1,065

در حالی که برخی از افراد با کارت بازی یا خرید سرگرم می شوند، افراد دیگری هستند که با ورزش های ماجراجویانه مانند: پریدن از صخره­ ها، بالا رفتن از کوه ­های یخی و در هم شکستن امواج خروشان سرگرم می شوند. این افراد با ورزش ­های خطرناک و شدید به امید زنده ماندن و فتح، با خطرناک­ترین ویژگیهای طبیعت خود را به چالش می کشند.

مطالب مرتبط :

عبارات ورزش های ماجراجویانه یا ورزش­ های شدید در بین رشته های ورزشی، برای طبقه بندی فعالیت­های خاص که دارای سطح بالایی از خطر هستند استفاده می شوند. این فعالیت ها اغلب شامل سرعت، سطح بالایی از تمرین بدنی و تجهیزات خاص یا بدلکاری­های دیدنی و جذاب است. این ورزش­ های ماجراجویانه می توانند رقابتی یا غیر رقابتی باشند و غالبا شرکت کنندگان منفرد را درگیر می کنند تا تیم ها. خطرات زیاد مرتبط با این فعالیت­ها، شرکت کنندگان را در معرض خطر آسیب و یا مرگ در صورت تصادف یا اشتباه قرار می دهد. همچنین این ورزش­ها با ترکیب خطر، سرعت و ارتفاع، از جمله تفریح­های جذاب هستند که اوج هیجان همراه است.

انوع ورزش های ماجراجویانه

اگر از آدرنالین بالا یا ماجراهای مهیج لذت می برید، ورزش های ماجراجویانه می توانند همان چیزی باشند که می خواهید. چه بالا رفتن از کوه، پرش از روی پل یا غواصی برای دیدن کوسه­ ها، در همه آن­ها یک ماجراجویی وجود دارد. در اینجا برخی از ورزش های ماجراجویانه که می توانند هیجان بسیاری برای شما به ارمغان بیاورند را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • قایق رانی

قایق رانی

قایق رانی ورزش پیمایش در رودخانه ­ها در یک قایق بادی است. معمولا چند نفر در یک قایق هستند و هر کدام از آن­ها برای کمک به پیمایش از یک پارو استفاده می کنند. این ورزش براساس ترتیب دشواری که دارد در شش سطح دسته بندی می شود که شما را به سمت تجربه ­ای که متناسب با سطح شماست هدایت می کند. قایق رانی­ های سطح یک کوچک هستند، با موج­های کوچک و بدون موانع که به راهنما نیاز ندارید. اما قایق رانی سطح شش شامل امواج شدید با آبشارهایی است که می تواند کشنده باشد.

  • صخره نوردی

صخره نوردی

اگر از ارتفاع نمی ترسید، صخره نوردی می تواند یک ورزش ماجراجویی برای شما باشد. سبک­های صخره نوردی شامل: آزاد، کمک، انفرادی، یخ و کوه است. قبل از عزیمت برای کوه نوردی، به تجهیزات مناسب، از جمله وسیله­ هایی که طناب و گیره شما را به هم متصل می کند، نیاز خواهید داشت. این وسایل برای نگه داشتن شما در هنگام بالا رفتن مورد نیاز است. همچنین دستگاه ­های رله­ ای که کوهنوردان در مواقع مختلف برای اتصالات طناب استفاده می کنند، حیاتی است. کفش­ های کوهنوردی ساخته شده از لاستیک ولکانیزه، دستکش و کلاه ایمنی نیز از تجهیزات ضروری ایمنی هستند. صخره نوردی را می توانید در مکان­های مختلفی در کشور انجام دهید.

  • بانجی جامپینگ (پرش از ارتفاع)

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ پرش از ارتفاع با یک طناب الاستیکی کشش مانند از سازه­ های بلند مانند: پل ها، ساختمان­ها و برج های بلند است. با اتصال سیم به سازه، بانجی جامپپینگ به شما احساس سقوط آزاد می دهد. بالاترین سازه در جهان برای بانجی جامپینگ برج ماکائو در چین است. همچنین برای بانجی جامپرها در ایالات متحده، یک مکان محبوب به اسم بانجی امریکا است که در جنگل ملی آنجلس در لس آنجلس، کالیفرنیا واقع شده است.

  • غواصی در اعماق دریا

 

غواصی در اعماق دریا

قبل از غواصی در اعماق دریا تجهیزات و گواهی نامه­ های ویژه مورد نیاز است. همچنین به دلیل فشارهایی که در اعماق دریا بر بدن وارد می شود و دیگر خطرات، غواصان باید کلاس هایی را که توسط یک سازمان غواصی ارائه می شود، شرکت کنند. غواصان ابتدا در جلسات این کلاس ها شرکت می کنند و سپس در آب­های آزاد و محدود تمرین می کنند. آن­ها یاد می گیرند که از تجهیزات غواصی استفاده کنند و در اعماق مختلف با خیال راحت غواصی کنند.

بیشتر مبتدیان به عمق­ های کمتر از ۱۳۰ فوت محدود می شوند. تجهیزات اولیه شامل ماسک، مخزن هوا، لباس، دستکش و دمپایی مخصوص است.

 

 

با چند نوع از ورزش های هیجان انگیز آشنا شدید. آیا شماهم به این نوع ورزش ها علاقمند هستید؟ شما چه ورزش های دیگری را می شناسید که به این لیست اضافه کنید؟
۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.