مزایای استفاده از عسل برای کاهش وزن

315

عسل یکی از نعمت‌های طبیعی است که دارای مزایای فراوانی است و نام بردن همه آنها در این مقاله امکان‌پذیر نیست. از عسل استفاده‌های فراوانی می‌شود. در واقع استفاده از عسل به حداقل ۸۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. به دلیل طعم خاصش، استفاده دارویی، مغذی بودن، مرطوب کنندگی، ضد باکتری و ضد التهابی بودنش شناخته شده است. از میل کردن آن همراه با نان تست تا استفاده از آن هنگام سوختگی جزئی، برایمان مفید است.

یکی دیگر از کاربردهای عسل که مورد توجه قرار گرفته استفاده از این ماده برای بهبود تناسب اندام است. کسانی که از عسل برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، به این ماده جادویی قسم می خورند زیرا به نتایج دلخواه خود رسیده‌اند.

عسل چگونه به کاهش وزن کمک می‌ کند؟

عسل حاوی قند است. اما در مقایسه با قند تصفیه‌شده، شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید دیگری نیز هست. اما قند تصفیه شده “بدون ارزش غذایی” محسوب می شود، به این معنی که خوردن آن هیچ فایده ای ندارد. بنابراین، هنگامی که بیش از حد قند می خورید، به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، وزنتان افزایش می یابد.

از طرف دیگر، عسل اثری متعادل دارد زیرا منبع خوبی از مواد مغذی است و به کاهش وزن افراد کمک می‌کند. در مطالعه‌ای که انجام شد، ورزشکارانی که از غذاهای غنی از فروکتوز مانند عسل استفاده می کردند، چربی بیشتری سوزانده و سطح استقامت آنها نیز افزایش می یافت. عسل برای تولید گلوکز خون به عنوان سوخت عمل می‌کند. این گلوکز سطح قند مغز را بالا نگه می دارد و آن را مجبور به ترشح هورمون‌های چربی سوزی می‌کند. کاهش وزن برای بسیاری از ما به دلیل مصرف زیاد قند و غذای فرآوری شده بسیار دشوار است. وقتی عسل مصرف می‌کنیم، بدن شروع به سوزاندن چربی بیشتر می‌کند. اگر عسل را با شکر جایگزین کنید یک قدم جلوتر هستید و به این ترتیب سیگنال مغزی که شما را مجبور به مصرف بیشتر مواد شیرین می‌کند، دوباره متعادل می‌شود.

چگونه از عسل برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

بسیاری از مردم یک قاشق چای‌خوری شکر را به فنجان چای یا قهوه روزانه خود اضافه می‌کنند بدون اینکه از اثرات طولانی مدت آن خبر داشته باشند. استفاده از عسل برای کاهش سریع وزن یکی از بهترین راه‌های حفظ سلامت، تناسب اندام است.

از عسل می‌توان به عنوان جایگزین شکر در دسرها یا جایگزین شربت ها و شیرین کننده های مختلف استفاده کرد. یکی از بهترین روش های مصرف عسل برای کاهش وزن ، خوردن یک قاشق چای خوری عسل قبل از خواب است. انجام این کار به بدن کمک می کند تا در ساعات اولیه خواب چربی بیشتری بسوزاند. عسل همچنین قدرت کور کردن اشتها را دارد. تمایل به پرخوری در طول روز یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است. در حالی که شخص نباید گرسنگی بکشد، در مورد اندازه غذا باید محتاط بود. مزیت استفاده از عسل برای کاهش وزن این است که به کاهش اشتها در طول روز کمک می‌کند. با این مزیت شما از خوردن میان وعده‌های غیر ضروری اجتناب کنید.

ارزش غذایی عسل چقدر است؟

عسل یک عامل شیرین‌کننده طبیعی است که جایگزین بسیار خوبی برای شکر با کالری بالا است. یک قاشق غذاخوری عسل حاوی ۶۴ کالری و ۱۷ گرم قند، از جمله فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکارز است اما هیچ فیبر، چربی یا پروتئینی ندارد.

یکی از مزایای اصلی جایگزینی شکر با عسل این است که دومی دارای مقدار GI پایین‌تر است، به این معنی که سطح قند خون را به سرعت شکر افزایش نمی‌دهد. البته عسل شیرین‌تر از شکر است، به این معنی که حتی مقدار کمی از آن هم برای رفع هوس شیرینی کافی است.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها از جمله ترکیبات آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها است. ارزش غذایی عسل که سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و همچنین سلامت چشم را بهبود بخشد. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از عسل به منظور کاهش وزن می تواند به حفظ سطح فشار خون و کنترل کلسترول کمک کند.

لیمو و عسل برای کاهش وزن

۳ روش استفاده از عسل برای کاهش وزن

  1. دارچین و عسل برای کاهش وزن

همانطور که می‌دانید دارچین یک ادویه است که به خاطر فواید سلامتی‌اش، سالهاست استفاده می‌شود. این ادویه از پوست دارچین گرفته می‌شود و در غذاها و نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل تناسب اندام، استفاده از دارچین و عسل برای کاهش وزن است.

در فنجان چای سبز روزانه خود، یک قاشق چای خوری عسل همراه با نصف قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید. خواص متابولیسمی این دو ماده به شما کمک می‌کند تا در طول روز انرژی داشته باشید. این مخلوط همچنین به شما در حفظ اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند.

  1. لیمو و عسل برای کاهش وزن

یک روش عالی استفاده از عسل برای کاهش وزن این است که نصف قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب گرم و آب نصف لیمو مصرف کنید. نوشیدن این مخلوط در اول صبح به شما کمک می‌کند تا بدن سم‌زدایی شده و به اندام ها انرژی می‌دهد. همچنین در طول روز احساس نفخ کمتر و فعالیت بیشتری خواهید داشت. برای مشاهده اثرات بیشتر این ترکیب، می‌توانید این مواد را به بطری آب خود اضافه کرده و در طول روز از این نوشیدنی میل کنید.

این مخلوط همچنین به عنوان یک ترکیب خوشمزه و با طراوت به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

  1. سیر و عسل برای کاهش وزن

ترکیب سیر و عسل برای کاهش وزن راهی عالی برای حفظ سلامت و تناسب اندام است. مصرف سیر خام با یک قاشق چای خوری عسل در صبح، به سم زدایی و بهبود هضم کمک می کند. این ترکیب همچنین برای تقویت ایمنی مفید است و به کاهش استرس ، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول کمک می کند.

کلام آخر

با تمام این مزایای باورنکردنی، گنجاندن این ماده شیرین و مغذی در رژیم غذایی روزانه، در طولانی مدت برای سلامت کلی شما معجزه می‌کند.

 

 

شما چه فواید دیگری از عسل می شناسید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − سه =