۱۱ مورد از تفریحات سفر به بمبئی

127

اگر نمیدانید در زمان بازدید از جذابترین شهر هند باید چه کارهایی انجام دهید و چه تفریحاتی داشته باشید، پس با ما همراه باشید تا ۱۱ مورداز تفرحات سفر به بمبئی را بشناسید. از لذت بخش ترین تفریحاتی که باید در بمبئی انجام داد شروع کنید.

بی‌دلیل نیست که این شهر را شهر عجایب نامیده‌اند. بمبئی مکانی بسیار سریع است، تجربه‌ای کامل که منتظر نخواهد ماند تا به آن عادت کنید. این شهر به مسافران کمک خواهد کرد تا در حین بازدید از شهر آرامش خاطر داشته باشند. ترکیب غرفه‌های کنار جاده و غذا خوری‌های زیبا، شما را قلقلک می‌دهند، در عین حال از ستارگان بالیوود تا رانندگان ریکشا همگی از جذاب‌ترین تفریحات در سفر به هند است.

بمبئی هندوستانِ حال همینطور که میبینید در گذشته هم بود در آینده هم همینطور میماند. بهترین شب‌های هند در بمبئی رقم می‌خورند. از ما گفتن: به هیچ عنوان در این شهر احساس خستگی نخواهید کرد.

تفریحات سفر به بمبئی

  1. شهرک سینمایی بمبئی (Mumbai Film City)

شهرک سیسنمایی بمبئی چیست؟ فرصتی است برای آشنایی با بزرگ‌ترین صنعت فیلم‌سازی جهان در تور گردشگری شهرک سینمایی بمبئی. هر ساله بیش از ۱۰۰ فیلم در این شهرک تولید می‌شود.

چرا برویم؟ بالیوود تنها یک صنعت نیست، بلکه بخشی از بافت زندگی روزمره در بمبئی است. از مجموعه‌ی تدوینگری جدیدترین فیلم بالیوود بازدید کرده و اگر می‌توانید خودتان را کنترل کرده و نرقصید.

  1. گردنه‌ رختشوران ماهالاکشمی (Mahalaxmi Dhobi Ghat)

گردنه‌ رختشوران ماهالاکشمی

اگر در این فکر هستید که رخت چرک‌هایتان برای شستشو به کجا ارسال شده، ممکن است متوجه شوید که رخت‌شوران زاغه‌نشین (دوبی‌ها) در گردنه‌ی رختشوران ماهالاکشمی ‏به آن سنگ می‌کوبند.

چرا برویم؟ تماشای مردمی که لباس‌های کثیف خود را می‌شویند، هرگز به این اندازه مسحور کننده نبوده است، با ساری‌هایی به رنگ شاد در کنار ملحفه‌های سفید در انتظار خشک شدن در آفتاب. محله‌ی “دوبی والاس” که در سال ۱۸۹۰ تاسیس شد، رکورد جهانی را برای تعداد زیادی از مردم که به طور همزمان لباس‌های خود را در یک مکان می‌شویند، در دست دارد.

  1. قایق‌ سواری در مجاورت دروازه‌ هند

شاهکار بزرگ جنوب بمبئی، دروازه هندوستان، به افتخار شاه جرج پنجم و ملکه مری ساخته شد. این بنای یادبود هندی- اسلامی منظره‌ای است که می‌توانید از قایق شخصی خودتان در دریای عرب مشاهده ‌کنید.

چرا برویم؟ از تفریحات سفر به بمبئی دروازه هندوستان خیلی بیشتر از یک سازه‌ی معماری زیبا برای بمبئی ارزش دارد. در واقع مکانی برای ملاقات، سکوی رقص، محل اجرای خیابانی و مکانی عالی برای سلفی گرفتن است. اگر می‌خواهید چشم‌انداز آرامتری نصیبتان شود، یک قایق خصوصی اجاره کرده و جمعیت را از دور تماشا کنید.

پیشنها عصر۵شنبه: با ۱۶ جاذبه گردشگری تایلند آشنا شوید.

  1. جزیره‌ الفانتا (Elephanta Island)

جزیره‌ الفانتا

جزیره الفانتا غارهای باستانی هندو و بودایی در میراث جهانی یونسکو.

چرا برویم؟ جزیره الفانتا با حکاکی‌های سنگی ظریفی که به قرن دوم باز می‌گردند، لرد شیوا را ارج می‌نهد. برجسته‌ترین حکاکی، ساداشوا (‏سه صورت شیوا) ‏است و ارتفاعش به بیش از ۷ متر می‌رسد. وسایل پیک‌نیک را جمع کنید و در باغ‌های اطراف استراحت کنید اما حواستان به میمون‌ها باشد، چون ممکن است بیایند و غذایتان را بدزدند.

پیشنها عصر ۵شنبه: ۹ مکان برتر میراث جهانی یونسکو در ایران

  1. فروشگاه کالچر (Kulture Shop)

فروشگاه کالچر

مجموعه‌ای هنری به نمایندگی از بیش از ۹۵ هنرمند از سراسر کشور. هر کدام از آن‌ها هندوستانی که می‌شناسند را به ارمغان می‌آورند و عاشق هنر گرافیکی سنتی (‏و مقرون‌به‌صرفه)‏ خود هستند.

چرا برویم؟ حومه ساحلی باندرا زمانی یک روستای ماهی‌گیری کسل کننده بود، اما اکنون محل زندگی خانواده سلطنتی بالیوود، نوشیدن قهوه و برخی از جالب‌ترین فروشگاه‌های بمبئی است. فروشگاه کالچر یک مورد خاص است. آثار گرافیکی برجسته‌ای که زندگی مدرن هندی را با تمام شکوه و جلال خود نشان می‌دهند، همه چیز را از آهن‌ربا گرفته تا محافظ لپ‌تاپ می‌آرایند.

      ۶. هتل تاج پالاس (The Taj Palace Hotel)

هتل تاج پالاس

The Taj Palace Hotel یک هتل مجلل و میراث فرهنگی که افراد مشهور و خانواده سلطنتی را میهمان خود کرده است. هتل تاج با ویژگی‌هایی که از معماری یونانی، رومی، اسلامی و گوتیک به عاریت گرفته، از طبقات مرمر ایتالیایی گرفته تا گنبد فلورانس، با شکوه و جلال احاطه شده ‌است.

چرا برویم؟ اگر می‌خواهید در بمبئی ولخرجی کنید، جای خوبی را انتخاب کرده‌اید. در یکی از اتاق‌های مجلل هتل اقامت کنید و از منظره زیبای دریای عرب لذت ببرید و یا در وعده های شام ذائقه‌ی خود را از ژاپن تا خاورمیانه امتحان کنید. اما اگر به دنبال یک خوشگذرانی واقعی هستید، در کنار دروازه هند با یک لیوان شامپاین در سالن دریایی از خود پذیرایی کنید.

  1. بازار عتیقه‌ فروشی اوشیوارا (Oshiwara Antique Market)

بازار عتیقه‌ فروشی اوشیوارا

بازار عتیقه فروشی اوشیوارا که در امتداد جاده شلوغ Swami Vivekanand واقع شده ‌است، مملو از مبلمان چوبی معتبر و نسخه‌هایی از گنجینه‌های به جا مانده از راج بریتانیا است که یکی دیگر از تفریحات سفر به بمبئی به شمار می آید.

چرا برویم؟ شما هیچ گردشگری در حومه غربی جوگیشوری پیدا نخواهید کرد، اما معاملات زیادی در این منطقه صورت خواهد گرفت. از صندلی‌های حکاکی شده با دست گرفته تا چراغ‌های آهنی چکش کاری شده، برای اینکه غنایمتان را به خانه ببرید به یک کانتینر نیاز خواهید داشت. فقط آماده باشید که ممکن است حین خرید از این فروشگاه‌های تنگ کمی کثیف شوید.

  1. تئاتر پریتوی (Prithvi Theatre)

تئاتر پریتوی

جامعه تئاتر بمبئی که در حومه شمالی جوهو واقع شده ‌است، برای خندیدن، گریه کردن و فرار به زبان‌های انگلیسی، هندی، گجرات و ماراتی در پریتو جمع شده‌اند.

چرا برویم؟ به جز بازیگران که بر روی سن می‌روند، شاعران، نوازندگان و مربیان هنری نیز در این مرکز فرهنگی دور هم جمع می‌شوند. تئاتر پریتوی برخلاف همتایان جنوبی خود در بمبئی، به نمایش تئاتر هندی اختصاص دارد و همه از آن استقبال می‌کنند. حتی اگر تمایلی به مشاهده تئاتر ندارید، برای نوشیدن یک فنجان چای به کافه بروید و یا کتاب‌های ارزنده‌ را در کتاب‌فروشی ورق بزنید.

  1. حوزه هنری کالا گودا (Kala Ghoda Arts Precinct)

حوزه هنری کالا گودا

یک حوزه هنرهای رنگی که بهترین موزه‌ها و گالری‌های بمبئی را در خود جای داده‌ است، از Regal Circle گرفته تا دانشگاه تاریخی بمبئی.

چرا برویم؟ گالری ملی هنر مدرن بمبئی، گالری هنر جهانگیر و خانه چهاتراپاتی شیواجی ماهاراج و سانتو سانگرواهیا (‏موزه سابق پرنس ویلز) ‏برخی از ارزشمندترین هنرها و صنایع مدرن و سنتی هند را در خود جای داده ‌اند. کوچه‌های نزدیک به این حوزه‌هنری را بگردید تا با آثار هنری طراحان مشهور، از جمله خیاطی‌های باشکوه لباس ازدواج در سابیاچی و طرح‌های نوآورانه چاپ بلوک در ماسابا آشنا شوید.

  1. Ashok Vada Pav

Ashok Vada Pav

بهترین مکان برای امتحان کردن غذای خیابانی محبوب بمبئی یعنی Vada pav

چرا برویم؟ سیب‌زمینی خرد شده را بردارید، ترکیبی از ادویه‌های مخصوص به آن اضافه کنید، آن را سرخ کنید تا به وادا تبدیل شود. حالا یک لقمه وادا را لای نان بگذارید، مقدار زیادی چتنی سبز به آن اضافه کنید، مقداری آرد گرام سرخ‌شده ترد و فلفل سبز بپاشید تا به وادا پاف تبدیل شود. بهترین وادا پاف بمبئی در خیابان پرابهادوی پیدا می‌شود.

  1. رستوران Bombay Canteen

رستوران Bombay Canteen

این رستوران و بار بزرگ مثل خانه‌های ییلاقی قدیمی به نظر می‌رسد – اما فکر خوردنِ غذای سنتی در این رستوران را از سر بیرون کنید. غذاهای هندی با سبک مدرن نامی آشنا در این رستوران مد روز است.

چرا برویم؟ طعم‌های موجود در Bombay Canteen غذاهای محلی هند را با اشاره به هر گوشه‌ از جهان مورد توجه قرار می‌دهد. تعادل کامل شیرینی، شوری، ترشی و تندی در هر غذایی به چشم می‌آید. بعد از غذا می‌توانید کوکتل‌های جدیدی بخورید که در کاسه‌های دست ساز سرو می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 9 =