دلیل موفقیت برند محصولات زیبایی سلبریتی ‌ها در سال ۲۰۲۱ چیست؟

623

در نوامبر سال ۲۰۱۵ کایلی جنر از سه بسته محصولات لب رونمایی کرد. این بسته‌ها شامل خط لب و رژلب مایع در رنگ‌های صورتی خنثی، بژ و قهوه‌­ای تیره بود که به سرعت به فروش رسید.

جنر اولین برند محصولات زیبایی سلبریتی ‌ها نبود.

در سال ۲۰۰۹ مدل استرالیایی، میرندا کِر، برند کُرا ارگانیک را افتتاح کرد در حالی که بازیگر، درو بریمور، برند آرایشی فلاور را در سال ۲۰۱۳ راه‌­اندازی کرد.

مطالب مرتبط:

اما جنر اولین کسی بود که از قدرت نفوذ و تاثیرگذاری خود در شبکه‌­های اجتماعی استفاده کرد. تقریبا ۶ سال بعد بسته‌­های لب به تمام محصولات آرایشی و پوستی رسید و در سال ۲۰۱۹ جنر ۵۱ درصد از کسب و کار خود را به فروش رساند. ( نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار)

امروزه برند کایلی – همانند برند ریحانا که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد- در همه جا وجود دارد و به طور کلی همه­‌ی سلبریتی‌­ها وارد یک دسته­ تولید برند زیبایی شده‌­اند؛ مانند برند هاوس لابراتوری از لیدی گاگا، رِر بیوتی از سلنا گومز، وست از کیم کارداشیان، هیومنریس از فارل ویلیامز، فلورانس بای میلز از بابی براون، جِی لو بیوتی از جنیفر لوپز و بسیاری دیگر.

کاردی بی، طیف وسیعی از برندهای آرایشی آینده را به تمسخر گرفته است در حالی که یوتیوبر معروف، جیمز چارلز، هیلی بیبر، گیون استفانی و آریانا گرانده اعلام کرده‌­اند که نشان تجاری برندهای آرایشی خود را ثبت کرده‌اند.

 

 

قبلا این‌گونه بود که افراد مشهور، چهره برندهای زیبایی بودند، در کمپین‌­ها ایفای نقش می‌­کردند، محصولات را در مصاحبه‌­ها معرفی و تایید می‌­کردند و روی فرش­‌های قرمز آرایش می‌­کردند.

اما چهره بودن برای آنها کافی نبود. سلبریتی‌­ها مالکیت می‌خواستند در واقع خواهان چهره­ صنعت و تجارتِ مربوط به خودشان بودند و این موضوع با پیشرفت صنعت زیبایی در سال­‌های اخیر- این صنعت در سال ۲۰۱۹ به مقدار ۵۳۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شده- تعجب برانگیز نیست.

گابریل بک­وث، مشاور زیبایی در شرکت تحقیقات بازار یورومانیتور، می‌­گوید: “سلبریتی‌­ها نسبت به درآمد زیاد و با سرعتی که با استفاده از صفحه‌های شبکه­‌های اجتماعی­‌شان و تاثیرگذاری بر طرفدارها می‌توانند داشته باشند، آگاه هستند.”

اما برای هرکسی که داستان­‌های موفقیت برندهای زیبایی را دنبال می‌­کند روشن است که فقط شهرت و طرفدارها کافی نیستند. زمانی که بازارِ این محصولات و برندها شلوغ شود برندها باید از اعتبار خود برای به دست آوردن اعتماد مردم استفاده کنند.

 

 

برند محصولات زیبایی سلبتریتی ها

  • قدرت اعتبار

امروزه افرادی که از محصولات آرایشی استفاده می‌­کنند نسبت به این که چه موادی را بر روی پوست خود می­‌گذارند آگاه نیستند و علم کافی ندارند؛ به همین علت فارل ویلیامز با متخصص پوست خود، دکتر النا جونز، برای تولید برندش، هیومنریس، همکاری کرد.

همچنین هالزی پیش از رونمایی از برند خود، ابوت فیس، به هدف ایجاد اعتبار در توییتر نوشت: “بسیاری از شما می‌دانید من هر روز خودم شخصا آرایش‌ام را انجام می‌دهم.”

و یا بازیگر مشهور، میلی بابی براون، زمانی که یک ویدیو آموزش آرایش به اشتراک گذاشت اما از هیچ یکی از محصولات خودش استفاده نکرد با انتقادهای زیادی رو به رو شد. او چند روز بعد عذرخواهی کرد و گفت: “من همچنان در حال یادگیری هستم تا بهترین نوع آرایش را با شما به اشتراک بگذارم، من متخصص نیستم.”

تعجب‌­ها زمانی بیشتر برانگیخته شد که اخیرا جنیفر لوپز اعلام کرد پوست صاف و جوانش به علت سال‌­ها استفاده از روغن زیتون است -علی­رغم این‌که خودش درحال فروش محصولات پوستی بود (یک سرم پوستی از برند او ۱۱۸ دلار به فروش می­‌رسید)- اما دنبال کنندگان او ادعا کردند که پوست جنیفر نتیجه بوتاکس است؛ جنیفر جواب داد: “برای بار ۵۰۰ میلیونم می‌گویم من تا به حال هیچ نوع بوتاکس و عمل جراحی بر روی پوستم نداشتم! “

از طرفی دیگر، ویکتوریا بکهام از اعتبار خودش برای همکاری با دکتر آگوستین بیکر، برای رونمایی از محصولاتی پوستی، استفاده کرد.

سارا کریل مدیرعامل و موسس برند ویکتوریا بیوتی گفت: ” ما فکر می‌­کنیم برند سلبریتی‌­ها بی­‌اعتبار است. سلبریتی‌­ها دیگر نمی‌­توانند چیزی به نام خود بزنند و جامعه را متوجه آنچه اتفاق می‌­افتد نکنند، کسانی که در این موضوع شرکت می‌کنند (خریداران) دوام نخواهند داشت، مصرف کنندگان باهوش هستند.”

کریل که مدت‌ها مدیر اجرایی زیبایی بود، بکهام را در استی لاندر ملاقات کرد.

طراح معروف، ویکتوریا بکهام، با او یک مجموعه لوازم آرایشی راه­‌اندازی کرد و در نتیجه علاقه و توجه او را جلب کرد. در حالی که او می‌گوید: “شکی نیست که گروه سابق اسپایس گرلز یک سلبریتی‌ا­ست. اما آنها برند ویکتوریا بکهام را به عنوان یک برند سلبریتی به رسمیت نشناختند بلکه به آن یک استارت آپ مستقل گفتند. داشتن ویکتوریا به عنوان شریک به برند نوری می‌­دهد که ما در غیر این صورت نداشتیم اما ما باید همچنان برای به دست آوردن اعتباری که هر برند باید داشته باشد، تلاش کنیم.”

 

 

  • اهمیت کیفیت نسبت به تاثیرگذاری

افراد مشهور تاثیر غیرقابل انکاری در افراد دنبال کننده‌­ی خود دارند.

اما اگر می‌­خواهند مصرف کنندگان را راضی به خرید محصول خود کنند، داشتن اعتبار و از همه مهم‌تر کیفیت استاندارد، غیرقابل بحث است.

تحلیل­گر ارشد و مشاور استراتژیک در آزمایشگاه فیوچر، ویکتوریا بوکانان، می‌­گوید:” مردم این محصولات را فقط برای صورت نمی‌­خرند بلکه از محصول انتظار دارند بیشتر از محصولات دیگری که استفاده کرده‌­اند تاثیرگذاری داشته باشد.”
ماریون، دختر ۱۷ ساله و مصرف کننده محصولات ژن­زد از تورنتو می­‌گوید:” فکر می‌کنم کیفیت بعضی از محصولات سلبریتی­‌ها بد است زیرا که آنها فکر می‌کنند مردم به هرحال آنها را می‌­خرند. اما کیفیت محصولات باید مهم‌­تر از سلبریتی و یا تبلیغات باشد.”

در حالی که یک سلبریتی ممکن است مصرف کنندگان را از برند آگاه کند (به خصوص زمانی که فردی از طرفداران آنها باشد، توجه زیادی برای آگاه کردن او نشان می­‌دهند.) کم اتفاق می­‌افتد افراد فقط به دلیل نام مشهور آن سلبریتی، محصول را بخرند.

به طور کلی مصرف کنندگان محتاط عمل می‌­کنند به خصوص اگر محصول، به هدف مراقبت از پوست باشد. آنها اول تحقیق کرده و به متخصص خود گوش می‌­دهند.

مثل تمام ترند و مدها، برندهای سلبریتی نیز مانند حبابی است که به زودی می‌­ترکد.

رکود قابل توجه عطرهای سلبریتی در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد و مصرف کنندگان می‌توانند سریعا باعث از بین رفتن یک برند شوند.

هیچ چیز برای همیشه باقی نمی‌­ماند به طوری که در حال حاضر یک تمایل تدریجی به سمت محصولات مو را می‌­بینیم مانند: برند پترن از ترسی الیس رز، آنومالی از پریانکا چوپرا، محصولات سکچوال ورنس  و کارا دله­وینگنه و دکتر جانسون.

زمانی که آن لحظه فرا برسد، برندهایی که پابرجا بمانند همان‌هایی خواهند بود که اعتبار و اصالت خود را تثبیت کرده‌­اند و با اخلاق و هویت شخصی­‌شان کار می‌­کنند و از همه مهم‌­تر کیفیت را ثابت می‌­کنند. هر چقدر که صدای شبکه‌­های اجتماعی بلند باشد در پایان فقط نتایج صحبت می‌­کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.