ورزش‌ های غیرتماسی چه ورزش هایی هستند؟

1,750

ورزش می‌تواند راهی عالی برای رسیدن به تناسب اندام، کاهش فشار و پاسخگوی روحیه‌ رقابتی باشد. قد، وزن و اندام شما به هر صورتی که باشد، ورزشی مناسب برایتان وجود دارد. برخی از رشته های ورزشی مانند: فوتبال و راگبی، شامل برخوردهای فیزیکی هستند. از آن‎‌جایی که برخوردهای فیزیکی می‌توانند منجر به آسیب دیدگی شوند، شاید بهتر باشد بروید سراغ ورزش‌های غیرتماسی، به ویژه اگر هدف‌تان از ورزش صرفا سرگرمی یا حفظ تناسب اندام و سلامتی است.

 

 

مطالب مرتبط:

ورزش ‌های راکتی

ورزش ‌های راکتی

 

همه‌ ورزش‌های راکتی بیشتر غیرتماسی هستند. بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز (پینگ-پُنگ)، راکتبال و اسکواش مثال‌های خوبی از این دست هستند. اگر بازی‌های دونفره انجام می‌دهید یا بازی‌هایی مانند اسکواش و راکتبال که با پارتنر خود در یک سمت و کنار هم هستید، هرگونه تماس محدود به برخورد تصادفی با پارتنر محسوب می‌شود. ورزش‌های راکتی که در آنها دویدن، پرش و لانج وجود دارد، می‌توانند تمرین‌هایی مفرح و پرانرژی برای کل بدن باشند.

 

 

نمونه ای از ورزش‌ های غیر تماسی در المپیک

بسیاری از ورزش‌ها در بازی‌های المپیک از جمله دوی مسافت‌های طولانی، دو سرعت، پرش طولی و پرش از ارتفاع، پرتاب دیسک و پرتاب نیزه و رویدادهای ورزشی چندگانه مانند ورزش‌های دهگانه و هفت‌گانه، زیر چتر دو و میدانی قرار می‌گیرند. تمام رویدادهای ورزشی المپیک غیرتماسی هستند. برخوردهای تصادفی در مسابقات دو ممکن است منجر به محرومیت از بازی شوند. امکانات مورد نیاز برای ژیمناستیک شامل چوب موازنه، خرک، زمین، حلقه و میله‌ مرتفع می‌شود. مانند دو و میدانی، ژیمناستیک نیز ورزشی کاملا غیرتماسی است، به جز ژیمناستیک آکروباتیک که در آن ژیمناست‌ها اجرای دونفره دارند و یکی دیگری را بلند یا حمایت می‌کند.

 

 

ورزش ‌های گروهی

بسیاری از ورزش‌های گروهی دارای برخورد هستند، از این رو ورزشکاران با احتیاط در آنها شرکت می‌کنند چون به طور جدی در معرض آسیب هستند. بعضی از ورزش‌های گروهی هستند که در آنها هیچ‌گونه تماس هدفمندی وجود ندارد؛ مانند: والیبال، کریکت، قایقرانی و فریزبی.

 

 

ورزش ‌های تیراندازی

ورزش ‌های تیراندازی

 

ورزش‌های تیراندازی کاملا غیرتماسی هستند و در واقع به آرامش، تنفس یکنواخت و تمرکز زیادی نیاز دارند. مسابقات تیراندازی کبوتر سفالی، تیراندازی با تپانچه‌ی بادی، تیراندازی با تیر و کمان، تیراندازی با کراسبو و تیراندازی با تفنگ بادی، همه مثال‌هایی از ورزش‌های تیراندازی غیرتماسی هستند. اسکی صحرانوردی با اسلحه که ترکیبی از اسکی و تیراندازی است، و مسابقه‌ی پنجگانه شامل دو و تیراندازی به همراه موارد دیگر، نمونه‌هایی از ورزش‌های تیراندازی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 16 =