بهترین شرایط اسکی روی برف چیست؟

985

اسکی روی برف یکی از ورزش های هیجانی و مفرح زمستانی است. جای این بازی در دامنه­ های پربرف کوه­ ها یا زمین‌های هموار پوشیده از برف­های سنگین است و مهمترین وسیله بازی یک جفت چوب اسکی است که به کفش­ها یا پوتین­های اسکیت باز بسته می شوند. اسکی بازان ماهر بیشتر در دامنه های پر شیب کوه ­ها به این  ورزش می پردازند. بعضی از اسکی بازان هم علاقه مندند در زمین­ های هموار پوشیده از برف اسکی بازی کنند تا بتوانند فاصله های بسیار زیاد را به کمک چوب اسکی بپیمایند. جالب توجه­ ترین بخش این بازی پرش است. شرایط اسکی به این صورت است که اسکی بازان ماهر خود را به بالای تپه ­ای می­رسانند که از سطح زمین خیلی بلندتر است، و ناگهان از آنجا خیز برمی دارند و مسافتی را در فضا به صورت پرش می پیمایند و روی زمین پایین تپه فرود می آیند.

مطالب مرتبط :

شرایط اسکی شامل شرایط آب و هوایی است که در فصل های زمستان و بهار برای اسکی در دسترس است. در حالی که برخی از اسکی بازان نوع خاصی از شرایط برفی را ترجیح می دهند، شرایط کلی هوا و برف امکان اسکی سرگرم کننده را برای اسکی بازان مبتدی و پیشرفته فراهم می کند.

آشنایی با انواع برف

بسته به جایی که اسکی می کنید، انواع مختلفی از برف وجود دارد که سطح­ های مختلفی با دشواری­های متفاوت برای اسکی دارند. تفاوت بین برف مرطوب، دانه برف و برف خشک بر اساس تعادل برف و مایع است. برف خشک نسبت به برف مرطوب باعث سبکی و رطوبت کمتر و پودر بیشتر می شود. اسکی روی برف خشک برای مبتدیان آسان­تر است زیرا کنده کاری کمتری را شامل می شود اما می تواند سرعت شما را کم کند.

برف مرطوب دارای رطوبت بیشتر و دانه­ های برف بزرگتر است و از چند چرخه ذوب و یخ عبور می کند، که باعث ایجاد پوسته برف می شود. چنین چیزی در اوایل صبح خوب است، اما آفتاب ظهر باعث ذوب شدن پوسته می شود که برای اسکی بازان مبتدی می تواند چالش برانگیزتر باشد. برف مرطوب در اقیانوس آرام شمال غربی و کانادا بیشتر پیدا می­شود. برف خشک را نیز می توان در کلرادو، یوتا و منطقه شرقی ایالات متحده و کانادا یافت.

معمولا همه عاشق پودر تازه هستند که یکی از مطلوب­ترین شرایط برف است. پودر برفی نرم که تازه ریخته شده است، به شما این حس را می دهد که فکر می کنید شناور هستید. همچنین باعث ایجاد یک فرود نرم در برخوردها می شود.

سایر عوامل مهم در شرایط اسکی

دمای مناسب اسکی حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه فارنهایت است. این دما به اندازه کافی سرد است که نمی گذارد برف ذوب و شل شود، اما همچنین به اندازه­ای گرم است که در بالای کوه یخ نمی زنید. یکی دیگر از شرایط خوب اسکی، برف ملایم است که یک لایه مداوم از پودر نرم را قرار می دهد که باعث می شود شما در سراشیبی شناور شوید.

  • اسکی بهاری

بسیاری از افراد اسکی بهاری را ایده آل ترین شرایط اسکی می دانند. زیرا هوا گرم است اما شما هنوز هم می توانید اسکی کنید و پایه برف هنوز هم بعد از تجمع طوفان­های زمستانی عمیق است. همچنین یکی دیگر از مزایای اسکی بهاری این است که اکثر مردم در این فصل برای اسکی نمی آیند، بنابراین دامنه ها، کمتر شلوغ هستند و برخی از کمپ­های اسکی نیز در این فصل اسکی با قیمت پایین­تری را ارائه می دهند.

تاریخچه اسکی

تاریخچه اسکی یا اسکی روی برف حداقل به هشت هزار سال پیش برمی گردد. نمونه­ های اولیه باستان شناسی از اسکی در روسیه حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است. اگر چه شروع اسکی مردن از اسکاندیناویا بوده است، اما ۵۰۰۰ سال پیش آثار نقاشی مربوط به اسکی در یکی از ایالت­های چین دیده شده است.

از اواسط سال ۱۸۰۰، اسکی به یک ورزش تفریحی و سرگرمی تبدیل شد، که در مناطق پربرف در سراسر جهان انجام می شود که درآمد خوبی برای تفریگاه­ها و دیگر اقدامات مربوط به آن را ایجاد کرده است.

  • اسکی بدون پیست

این نوع اسکی کردن، اسکی روی پیست برفی در تفریگاه­ها نیست، این نوع اسکی نیاز به مهارت­های پیشرفته دارد و برای مبتدیان می تواند بسیار خطرناک باشد. به طوری که بهتر است ابتدا دوره­ های آن را بگذرانید تا حداقل به مهارت متوسط برسید.

تجهیزات اسکی

تجهیزات اسکی

اوایل، اسکی به نوعی ورزش و وسیله تفریح کردن با یک تکه چوب محسوب می شود، که معمولا چوب آن از درخت گردو بود. اما ساختار آن در ۱۹۳۰ پیشرفته­تر شد.

در سال ۱۹۹۰، اسکی معمولا با چوبی انجام می شد که پوشش فوم داشت و هر دو لایه آن از فایبرگلاس پوشیده شده بود که با کولار، آلومینیم، تیتانیوم یا کربن برای قدرت، ترکیب شده بود و یک لایه پلاستیکی نیز در آخر به آن اضافه می شد. با وسایل اسکی روی برف آشنا شوید.

  • اسکی، اسنوبرد، پوتین، دسته ­ها و روکش

تمام تجهیزات برای اسکی ضروری است. همچنین می توانید برای روزهای اسکی این لوازم را اجاره کنید.

  • کلاه ایمنی

یکی از مهم ترین لوازم اسکی به خصوص هنگام افتادن یا برخورد به چیزی، کلاه ایمنی است. پوشش کلاه ایمنی مخصوصا برای کودکان ضروری است.

  • تعادل

برف لغزنده است و تلاش برای برقرای تعادل در حال سر خوردن در یک کوه آسان نیست. برای این کار شما به یک موضع گیری راحت و پایدار در حرکت احتیاج دارید.

  • رنگ بندی در پیست­ها

اکثر پیست­ها از سیستم رنگ بندی برای نشان دادن درجه سختی استفاده می کنند. معمولا شیب­های سبز، آسان­ترین هستند. پس از آن به ترتیب، آبی، قرمز و مشکی به کار گرفته می­شوند. پس با دقت اسکی کنید.

۱۰۰%
  • عالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.