معروف ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری و مکان های دیدنی تهران

922

اگر به دنبال مقصدی جذاب برای سفر کردن هستید حتما کلان‌شهر تهران را در لیست شهرهای انتخابی خود قرار دهید چرا که تهران با وجود جاذبه‌های مختلف گردشی و تفریحی، تاریخی، فرهنگی، هنری، علمی و با داشتن چشم‌اندازهای زیبا و آب‌وهوای بی‌نظیر دامنه‌‌ رشته‌کوه‌های البرز برای تجربه کردن یک سفر عالی مقصد خوبی می‌باشد. در ادامه برای آشنایی با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکان های دیدنی تهران با ما همراه باشید.

۱۴ مکان از مکان های دیدنی تهران

۱- پل طبیعت

پل طبیعت تهران

پلی زیبا و مدرن که با قدم زدن بر آن می‌توان چشم‌انداز زیبایی از تهران را مشاهده کرد. این پل زیبا و سرسبز که مکان بی‌نظیری برای عکاسی نیز می‌باشد؛ روی اتوبان مدرس قرار گرفته و پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می‌نماید.

۲- پارک آب و آتش

پارک آب و آتش تهران

یکی از بوستان‌های تفریحی و دیدنی خیابان آفریقای تهران، مشرف به پل طبیعیت است که دارای قسمت‌هایی چون برج‌های آتش، پل ابریشم، فانوس دریایی، کالسکه‌رانی، آمفی‌تئاتر، محوطه دوچرخه و اسکیت سواری، آبنماها و تندیس‌هایی در قسمت‌های مختلف می‌باشد.

۳- کاخ گلستان

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان از مهمترین بناهای تاریخی ایران بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. علت اهمیت ویژه آن، علاوه بر معماری زیبا و محسورکننده، حضور در دوره‌های مهم صفویه، زندیه و قاجاریه بوده که حرف‌های زیادی از تاریخ کهن ایران را برای بازدیدکنندگان خود دارد. این کاخ با دارا بودن بخش‌های مختلفی چون تالار سلام یا تاج‌گذاری، تالار آیینه، ایوان تخت مرمر، تالار برلیان، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار الماس، کاخ شمس‌العماره، عمارت بادگیر و کاخ ابیض، در بافت تاریخی تهران واقع در خیابان پانزده خرداد منتظر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می‌باشد.

۴- دربند

دربند تهران

دربند، منطقه‌ای با آب‌وهوای بی‌نظیر کوهستانی در شمال پایتخت کشورمان بوده که اغلب اوقات به عنوان اولین گزینه برای گردشگری در تهران انتخاب می‌شود. با رفتن به دربند تجریش می‌توانید همراه با تماشای مناظر زیبا، یک وعده غذایی دلپذیر را در رستوران‌هایی با فضای باز نوش‌جان کرده و یا به پیاده‌روی در مسیرهای سنگی کوهستانی با مجسمه‌های گوناگون پرداخته و با خرید انواع لواشک، آلو، ترشک، آش، بلال، باقالی و… عصر خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

۵- خیابان لاله‌ زار

خیابان لاله‌ زار

لاله‌زار از خیابان‌های اصلی تهران قدیم در دوره پهلوی بوده که نمادی از نوگرایی آن زمان و ملقب به شانزلیزه ایران می‌باشد؛ علت مدرنیسم بودن لاله‌زار در آن زمان، وجود اولین کافه‌ها، رستوران‌ها و سینماها در این خیابان پررفت‌وآمد بوده که امروزه اکثر آن‌ها در حال تخریب هستند و جای خود را به فروشگاه‌های لوازم برقی و اسپرت می‌دهند. اما با این وجود لاله‌زار همچنان قلب تپنده گردشگری تهران بوده و برای آشنایی با معماری و فرهنگ تهران قدیم و سپس استراحت در کافه‌ای دنج و آرام از بهترین مکان‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود.

۶- باغ پرندگان

باغ پرندگان تهران

این باغ به عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین باغ پرندگان کشور با بیش از ۱۶۸ گونه پرنده در سال۹۲ در لویزان تهران راه‌اندازی شده است. از ویژگی‌های خاص این باغ برای پرنده‌دوستان، تماشای گونه‌های نادری از پرندگان دنیا در فضایی بدون حصار بین بازدیدکنندگان و پرندگان می‌باشد. البته ناگفته نماند که پرندگان شکاری داخل قفس‌های مجزا نگهداری می‌شوند و خطری برای بازدیدکنندگان نخواهند داشت.

۷- بام تهران

بام تهران

اگر هوس یک سنگ‌نوردی و یا بانجی‌جامپینگی پرهیجان در فضایی آزاد را دارید حتما سری به بام تهران در انتهای خیابان ولنجک بزنید. آنچه که بام تهران را برای همه خاطره‌انگیز می‌کند، امکان نشستن در فضایی آرام به دور از ازدوحام و تماشای کل شهر در یک چشم‌انداز می‌باشد.

۸- تئاتر شهر

 

تئاتر شهر

این تئاتر زیبا، قدیمی‌ترین و بزرگترین تئاتر حال حاضر پایتخت بوده که با معماری بی‌نظیری از ترکیب گنبد نیم دایره، ستون‌های یک دست و نمای سبز و فیروزه‌ای کاشی‌کاری شده به همراه پیچ و خم‌های ماهرانه، تبدیل به یکی از آثار ماندگار فرهنگ و هنر ایرانی شده که در سفر به تهران حتی اگر اهل تماشای تئاتر نباشید، ارزش یک بار بازدید را خواهد داشت.

۹- شمشک

شمشک تهران

شمشک شمیرانات به داشتن قله‌های زیبایی چون قله سرکچال در ارتفاعات البرز و پیست‌های اسکی معروف است که مهم‌ترین آن‌ها، پیست بین‌المللی اسکی شمشک و پیست اسکی دربندسر با امکانات تله‌سیژ، تله‌اسکی بشقابی و چکشی، دستگاه برف‌ساز و تله کابین می‌باشد. آن‌چه که موجب خاص شدن پیست شمشک شده، نورپردازی و امکان اسکی‌بازی در شب است و به همین دلیل، به آن پیست شب نیز گفته می‌شود.

۱۰- باغ گیاه‌ شناسی

باغ گیاه شناسی تهران

در شهر پرازدحام و آلوده تهران، مکانی سرسبز و پراز آرامش وجود دارد به نام باغ گیاه‌شناسی ملی ایران که با نگهداری معروف‌ترین گیاهان مختلف از سراسر دنیا به عنوان بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاور میانه شناخته می‌شود. در احداث این باغ زیبا سعی شده تا رویشگاه‌های هریک از گونه‌های گیاهی در محیط کوه‌های البرز، زاگرس وهیمالیا در کنار شش رودخانه و یک دریاچه به طور طبیعی شبیه‌سازی شوند؛ قسمت‌های مختلف باغ برای بازدید گیاه‌دوستان شامل کلکسیون‌ها، باغ سیستماتیک، باغ گیاهان دارویی و صنعتی، آربراتوم، باغ پیازهای ایرانی، جنگل شاکای، باغ صخره‌ای، پهن‌برگان همیشه سبز، باغ میوه‌های بومی، رویشگاه‌های هیرکانی، زاگرسی، البرزی، ایرانی- تورانی، جنوبی، اروپایی، قفقازی، هیمالیا، چینی و ژاپنی و چمن‌زاری آمریکایی می‌باشد.

۱۱- کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد تهران

کاخ سعدآباد از زیباترین و بزرگ‌ترین کاخ‌های شهر تهران در منطقه خوش آب‌وهوای دربند بوده که رودخانه‌ای نیز از میان آن عبور می‌کند. جدای از بعد تاریخی این کاخ بزرگ، سر زدن به آن برای تماشای مناظر بی‌نظیر و آب‌وهوای فوق‌العاده‌اش از مهم‌ترین مقصدهای هر گردشگری می‌باشد.

کاخ سعدآباد در ابتدا توسط شاهان قاجار بنا گردید اما به دستور رضاشاه، ساختمان‌ها و کاخ‌های زیادی در دوران پهلوی به آن اضافه گردید که هریک مخصوص خاندان سلطنت بوده است. امروزه این مجموعه زیبا دارای قسمت‌هایی چون کاخ سفید یا ملت، کاخ موزه سبز، کاخ ملکه مادر، کاخ فرح پهلوی، موزه هنر ملل، کاخ شمس پهلوی، کاخ اختصاصی، کاخ لیلا پهلوی، موزه ظروف سلطنتی، موزه پوشاک سلطنتی، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، موزه سلاح‌ها، موزه استاد فرشچیان، موزه خط میرعماد، موزه برادران امیدوار، موزه استاد بهزاد، موزه آب، موزه نظامی، موزه آلبوم‌ها و اسناد سلطنتی، کاخ احمدشاهی و قسمت‌های بسیار دیگر جهت بازدید می‌باشد.

۱۲- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران برای چهارفصل سال می‌باشد که دارای امکانات سرگرمی و تفریحی بسیار زیادی چون قایق‌سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری، ساحل سنگی و شنی، پیست کارتینگ، سرزمین بازی و جایزه، اسکیت هوایی، پیست پرش در آسمان، سینما هرم هیجان، چرخ‌وفلک ۴۰ متری، سیرک، سرسره‌های سقوط آزاد، زیپ‌لاین، مجموعه تجاری- تفریحی بام لند، بازی‌های واقعیت مجازی، شهر بادی، سافاری پارک وحشت شامل تونل پیاده‌روی وحشت، بازی‌های ترسناک پرپیچ‌وخم و بسیاری تفریحات جذاب و سرگرم‌کننده از این قبیل می‌باشد که با گذراندن یک پیک‌نیک یک روزه در آن حتما به اندازه یک مسافرت چندروزه لذت می‌برید. همچنین قدم زدن در این مجموعه زیبا هنگام غروب خورشید، حضور در شهری ساحلی را برایتان تداعی خواهد کرد.

۱۳- برج میلاد

برج میلاد تهران

برج میلاد را این روزها همه می‌شناسیم؛ همان برج بلند قامتی که امروزه به عنوان نماد کلان‌شهر تهران شناخته می‌شود. این برج با ۴۳۵ متر ارتفاع، ششمین برج بلند مخابراتی دنیا محسوب شده و در قسمت‌های مختلف گردشگری و تفریحی، همایشی، نمایشگاهی، تلویزیونی و مخابراتی، تجاری، رستوران گردان، هواشناسی و کنترل ترافیک و موزه مشاهیر فعالیت می‌نماید. توصیه می‌کنیم حتما به برج میلاد سری بزنید و زیر گنبد آسمانی شکل آن به تماشای شهر تهران از بلندترین ارتفاع بپردازید.

۱۴- کاخ نیاوران

کاخ نیاوران تهران

کاخ موزه‌ای زیبا مربوط به دوران قاجار و پهلوی که دارای بخش‌هایی چون کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، حوض‌خانه، موزه خودرو، کتابخانه اختصاصی و موزه جهان‌نما می‌باشد.

تهران با وجود پیشینه تاریخی طولانی و امکانات گردشگری جدید دارای مکا‌ن‌های بی‌شماریست؛ بنابراین وقتی صحبت از گردشگری در تهران می‌شود نمی‌توان از همه آن‌ها در یک عنوان نام برد. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکان های دیدنی تهران را برای شما عزیزان معرفی کنیم. در مقاله‌های آینده با معرفی دیگر مکان‌های گردشگری پایتخت ایران با ما همراه باشید…

شما چه مکان جذاب دیگری را پیشنهاد می کنید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.