راهنمای انتخاب و خرید عطر و ادکلن

298

امروزه داشتن راهنمای خرید عطر و ادکلن برای انتخاب یک عطر اصل و خوشبو امری ضروری محسوب می‌شود زیرا که عطرها جایگاه خود را در زندگی ما پیدا کرده اند و استفاده از عطر و ادکلن اهمیت ویژه ای یافته است.

بارها تجربه کرده اید که درست مثل شنیدن یک قطعه موسیقی معروف، وقتی رایحه ای خاص به مشام‌تان می‌رسد لحظه‌ای در گذشته و یا خاطره‌هایی برایتان تداعی شده و حس‌وحال آن لحظه در شما زنده می‌شود. این تنها یکی از ویژگی‌های خارق‌العاده رایحه‌هاست.

عطرها فقط یک رایحه نیستند بلکه بر اساس علم روانشناسی هر فرد دارای ویژگی‌های شخصیتی خاص خود بوده و با انتخاب عطر متناسب با ویژگی‌های رفتاری افراد می‌توان به صورت ناخودآگاه بر شخصیت آن‌ها تاثیرات دلخواه خود را گذاشت. بنابراین داشتن راهنمایی خرید عطر و ادکلن و انتخاب مناسب‌ترین رایحه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتباطات ما داشته باشد.
مطالب مرتبط:

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید عطر و ادکلن دچار سردرگمی شده باشید مخصوصا اگر در زمینه انتخاب عطر و ادکلن اطلاعات زیادی نداشته باشید.

با بوییدن هم زمان چند رایحه مختلف، قدرت تصمیم گیری شما در انتخاب بهترین آن‌ها کاهش می‌یابد. حتی ممکن است به دلیل همین سردرگمی‌ها عطری را حتی با هزینه بالا خریداری کرده و بعدا از بوی آن راضی نبوده باشید. بنابراین جهت انتخاب عطری مناسب با ما همراه باشید…

ترفندها و راهنمای خرید عطر و ادکلن خوب

  • عطر خودتان را انتخاب کنید

در اولین مرحله با شناختی که از خودتان دارید در هنگام خرید، رایحه هایی متناسب با ویژگی‌های خود را از فروشنده بخواهید و سپس از میان آن‌ها عطر دلخواه خود را انتخاب کنید. برای این امر لازم است شما با انواع رایحه‌ها و طیف‌های مختلف آن آشنایی داشته باشید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • متناسب با فصل انتخاب کنید

بهتر است در فصل‌های گرم از عطرهای تند و خنک‌تر استفاده کنید و در فصل‌های سرد رایحه‌های گرم و ملایم‌تر.

  • خودتان تست کنید

سعی کنید حتما عطری که فروشنده به شما معرفی می‌کند را روی قسمتی از پوست خودتان تست کرده و تنها به صحبت‌ها و تعریف‌های فروشنده بسنده نکنید. همچنین تا می‌توانید عطر و ادلکن جدید را از طریق خرید اینترنتی انتخاب نکنید و به صورت حضوری جهت خرید اقدام کنید.

عطر را در قسمت مناسب بدن تست کنید

  • عطر را در قسمت مناسب بدن تست کنید

مناسب‌ترین قسمت‌های بدن برای تست کردن عطر، روی نبض مچ دست، گردن و پشت گوش است. تست کردن عطر روی لباس زیاد نمی‌تواند نوع عطر را برایتان مشخص کند.

  • نوع پوست‌تان را مشخص کنید

از میان ترفندهای انتخاب عطر و ادکلن شاید مهم‌تر از پیدا کردن علاقه و ویژگی‌های شخصیتی‌تان، انتخاب عطر متناسب با نوع پوست‌تان باشد چرا که اگر این تناسب رعایت نشود عطر شما با شیمی خاص بدن‌تان واکنش داده و نتیجه عکس می‌دهد. همان طور که گفته شد تست کردن عطر روی لباس نتیجه دلخواه را برایتان حاصل نمی‌کند و شما هنگام خرید باید خشک یا چرب بودن و نیز تیره و روشنی پوست‌تان را تشخیص دهید.

هرچه چربی پوست‌تان بیش‌تر باشد دوام و ماندگاری عطر روی آن بیش‌تر است و تست کردن مقدار زیادی از عطر روی پوست بوی زننده و نامطبوعی ایجاد می‌کند. بنابراین اگر پوست چربی دارید بهترین گزینه برای شما عطرهایی با رایحه ملایم است. از طرف دیگر اگر دارای پوست خشکی هستید لازم است عطری قوی‌تر با ماندگاری بالا انتخاب کنید که مدت طولانی‌تری روی پوست‌تان بماند.

  • حواس‌تان به رایحه‌های دیگر باشد

قبل از تست کردن عطر روی پوست‌تان دقت کنید که از کرم یا لوسیون یا اسپری بدن استفاده نکرده باشید تا عطر رایحه واقعی خود را نشان دهد.

عطربه اندازه تست کنید

  • به اندازه تست کنید

هنگام خرید عطر و ادکلن را به همان اندازه تست کنید که بعدا می‌خواهید مصرف کنید. رایحه برخی عطرها در تست با مقدار کم به خوبی مشخص نمی‌شود. در ضمن به هنگام استفاده از هر نوع عطری به یاد داشته باشید که لزومی ندارد با مصرف زیاد عطری آن را به رخ بکشید بلکه همیشه سعی کنید طوری عطر بزنید که دیگران آن را کشف کنند.

  • یک دور بزنید

بعد از تست کردن و انتخاب عطر خود حتما از فروشگاه خارج شده و دوری بزنید تا متوجه میزان کیفیت و میزان دوام  آن شوید. معمولا عطرها ۲۰-۳۰ درصد ترکیب دوام بوی خوبی دارند. حتی گاهی  ممکن است به دلیل تست کردن و ترکیب شدن چند بوی مختلف متوجه رایحه دقیق عطر انتخابی خود نشوید. بنابراین بهتر است به حس بویایی خود فرصت دهید.

  • عطری مناسب با سن خود بیابید

هرچند که هرفردی می‌تواند متناسب با علایق خود عطر مورد نظرش را داشته باشد اما معمولا عطرها متناسب با گروه‌های سنی تولید می‌شوند؛ عطرهای مخصوص نوجوانان معمولا رایحه میوه‌ای و شیرینی دارند؛ عطرهای خنک اقیانوسی، تلخ و تند برای رده سنی بزرگسال (۲۰-۵۵) سال مناسب‌تر می‌باشند. افراد مسن نیز به عطرهای چوبی و رایحه‌های گلی تمایل بیش‌تری نشان می‌دهند.

  • در کدام موقعیت استفاده می‌کنید

برخی افراد تمایل دارند عطر و ادکلن مخصوص خود را انتخاب کرده و همیشه با همان بو شناخته شوند اما باید بدانید که هر موقعیتی عطر مخصوص خود را دارد و با استفاده به‌جا از عطر و ادکلن در مکان مناسب‌اش، روابط‌تان با افراد را بهبود می‌بخشید. به طور مثال عطر مناسب محل کار باید ملایم و رسمی باشد. در مهمانی‌های رسمی بهتر است عطرهای تلخ و در دورهمی‌های دوستانه از عطرهای اسپرت و خنک استفاده کنید. اگر به فضای باز دعوتید عطری با بوی گرم و تلخ با ماندگاری بالاتر را انتخاب کنید و در محیط‌های بسته عطرهای ملایم‌تر استفاده کنید که زننده نباشند.

شخصیت شناسی انواع رایحه‌ها

شخصیت شناسی انواع رایحه ها

  • عطرهای خنک

رایحه‌های خنک انتخاب افرادی است که مقداری غرور را چاشنی انتخاب‌های خود می‌کنند و همیشه به دنبال انتخاب بهترین‌ها هستند. این عطرها معمولا از ترکیب رایحه‌های چون نعنا و سدر تشکیل شده و با رنگ‌های سبز و آبی و سفید یافت می‌شوند.

  • عطرهای تند

طرفدارن عطرهای تند افرادی با اعتماد به نفس و شادی هستند که از هوش سرشاری برخوردارند و مسائل مختلف را به خوبی حل می‌کنند. این عطرها معمولا از رایحه‌هایی چون زنجبیل و چوب تشکیل می‌شوند.

  • عطرهای ملایم

این گروه از عطرها که دارای رایحه ملایم و دلنشینی هستند بیش‌تر در میان افرادی طرفدار دارد که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را شناخت و بر آنها تاثیر گذاشت به همین دلیل این افراد معمولا دوستان زیاد دارند و می‌توان به راحتی به آن‌ها تکیه کرد. پایه اصلی این عطرها ترکیبی میوه‌ها و گل های ملایم می‌باشد.

عطرهای شیرین

  • عطرهای شیرین

رایحه‌های شیرین مخصوص افرادی با روحیه لطیف و خونگرم است که معمولا سرشار از انرژی هستند و خود را قسمتی از محیط می‌دانند. برخی به اشتباه فکر می‌کنند عطرهای شیرین تنها برای خانم‌هاست اما جالب است که این عطرها در میان آقایان نیز طرفداران خاص خود را دارند. عطرهای شیرین معمولا بر پایه رایحه‌هایی چون وانیل و شکلات و برخی گل‌ها تشکیل می‌شوند و خوشبختانه دوام خوبی دارند.

  • عطرهای تلخ

معمولا افرادی که از عطرهای تلخ استفاده می‌کنند شخصیت‌های قوی و مصممی دارند و با وجود فعال بودن زیاد معاشرتی نیستند و کار کردن به تنهایی را ترجیح می‌دهند. پایه اغلب عطرهای تلخ را رایحه‌های استخودوس، کهربا، دود، قهوه، چرم و تنباکو تشکیل می‌دهد و معمولا ظاهری با شیشه‌های مشکی یا تیره رنگ دارند.

عطرهای تلخ

یافتن رایحه‌ای مناسب برای هر فرد کاری به ظاهر آسان اما در اصل پیچیده ایست. در این عنوان سعی کردیم نکاتی را در جهت راهنمای خرید عطر و ادکلن برای شما همراهان همیشگی ذکر کنیم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.

روزگارتان معطر به عطر خوشبختی…

۱۰۰%
  • عالی
1 نظر
  1. شادی می گوید

    سلام
    از بعضی از مطالب سایت شما بازدید کردم
    سایت بسیار جالبی دارید با مطالب بسیار خوب و ظاهر زیبا و البته سؤ خوب
    عالی بودین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.