ممکن است که اوایل سال باشد، اما تا به الان چندین فیلم برای تماشای شما آماده شده است. وقتی نوبت به فیلمها میرسد، هنوز بحث فیلمهای ۲۰۲۰ است، بیشتر به این دلیل که مهلتهای عقب افتاده فصل جوایز باعث میشود اکرانهای اولیه سال ۲۰۲۱ جواز حضور در اسکارهای آینده را داشته باشند. در اینجا قصد داریم بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ را تا به این تاریخ به شما معرفی کنیم.
۵ فیلم برتر سال ۲۰۲۱
۵. فیلم آکاسا، خانه من (Acasa, My Home)
خانواده Enache، که شامل پدر گیسا، مادر نیکولینا و ۹ فرزندشان است، در یک منطقه ضعیف در کنار تالابهای واقع در اطراف بخارست زندگی خارج از شهر را تجربه میکنند. در آنجا با دست ماهیگیری میکنند، زبالهها را میسوزانند و همچنین کودکان از خدمات اجتماعی محرومند.
روزنامه نگار و مستند ساز Radu Ciorniciuc از آکاسا: آنها مجبور میشوند که محل زندگیشان را برای گسترش حیات وحش واگذار کنند.
به دور از یک حماسه در مورد زندگی روستایی idyllic که توسط مدرنیته درگیر شده است، این فیلم با صبر و جدیت نشان میدهد که داستانی در مورد خود خواهی و با هم بودن، سازگاری و مسئولیت والدین در قبال فرزندانشان است.
در این فیلم پسر ارشد گیسا شروع به کینه توزی از پدرش به دلیل بزرگ کردن او به عنوان یک ولگرد بیسواد میکند. حتی وقتی او پا جای پای پدرش میگذارد، مورد توجه قرار میگیرد.
در اینجا هیچ پاسخ سادهای وجود ندارد، فقط آرزوی یک زندگی شاد و از بین رفتن عصبانیتاش برای زمان تلف شده و آینده تاریکاش را دارد.
۴. فیلم حفاری (The Dig)
فیلم حفاری در ژانر درام- تاریخی است. باستان شناسی وسیلهای است که گذشته را احیا میکند. این فیلم یک درام واقعی درباره کاوش مشهور Sutton Hoo در سال ۱۹۳۹ است که تعداد زیادی از یافتههای آنگوساکسون مربوط به قرن ۶ را در یک کشتی سالم کشف میکند.
کاوشگر محلی (باسیل براون) (رالف فاینس) با تلاش “ادیت پرتی” صاحب ساتن هو (کری مولیگان) به دنبال اسرار دفن شده در تپههای املاک خود میرود.
کارگردان سیمون استون با اقتباس از مویرا بافینی (بر اساس کتابی به همین نام)، یک تصویر زیبا از تلاش ما برای احیای گذشته را تهیه میکند.
همزمان با گسترش فیلم او برای مقابله با تهدید قریبالوقوع جنگ جهانی دوم و نحوه تاثیرگذاری آن بر شرایط پسر عموی وابسته به راف، روی (جانی فیلین) و همسر (لیلی جیمز) یک محقق (بن چاپلین)، همچنین یک بررسی جدی از عدم تحمل زندگی و اهمیت گرامی داشتن هر لحظه از زندگی دارد.
تصاویر نفیس آن (که اغلب مدیون روزهای بهشت است) جذابیت قصه پردازی آن را افزایش میدهد، همچنین اجراهای عالی به رهبری فاینس، یکی از اجراهای کم سابقه و بی سر و صدا تا به امروز است.
۳. دوشیزه مقدس (Saint Maud)
یکی دیگر از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ فیلم Saint Maud است.
همانطور که توسط اولین نمایشنامه نویسنده و کارگردان رز گلس نمایش داده شد، که مربوط به یک پرستار جوان بیمارستانی به نام مود (مورفید کلارک) است که فکر میکند با خدا صحبت میکند و یک روح را در بدن خود احساس میکند و باور دارد ماموریت او از طرف خدا نجات روح بیمار جدید، رقصنده معروف آماندا (جنیفر احله) است.
آنچه که به عنوان تلاشی نجیب برای اشتراک اعتقاد پرهیزکارانه و تامین آسایش بیماران به سرعت از حالت انحراف در میآید، همانطور که مود توسط یک شیدایی غیر قابل نفوذ در برابر عقل و همچنین شکستهای فانی خود خسته میشود.
یک نمایش ترسناک در مورد رابطه عبودیت و جنون، یک نوع هیجان و عصبانیت است که به عنوان یک انتقاد تند که به زودی فراموش نخواهد شد.
۲. فیلم یک اشکال در ماتریکس (A Glitch in the Matrix)
اگر واقعیت واقعا واقعی نبود چه؟ این سوالی است که توسط ” یک اشکال در ماتریکس “، آخرین مستند رودنی آسچر برای عبور از یک منطقه غیر واقعی در جستجوی پاسخ در مورد وجود انسان و ارتباطات آگاهانه و ناخودآگاه ما با رویاهای سلولروئیدی ارائه شده است.
مانند اتاق ۲۳۷ قبلی و کابوس، فیلم آسچر دارای تعدادی از صداهای خارج از خانه است که نظرات خود را در مورد این احتمال ابراز میکنند که همه ما در برنامهای که از آن بی خبریم و یا توسط موجودات بالاتری که نمیتوانیم بفهمیم بیان میکند.
آسچر از طریق اسکایپ با این افراد گفتگو کرده، داستانهای آنها را با انیمیشن رایانهای بازسازی میکند، فرضیههای آنها را با کلیپهای فیلم تکمیل میکند و هویت آنها را با استفاده از آواتارهای دیجیتال پنهان و یک پیوند یکپارچه از فرم و محتوا که در مورد مسائل مربوط به خود، حقیقت، بیگانگی و تنهایی است، ایجاد میکند.
نظریه شبیه سازی به عنوان یک خیال از بردگی و فرار روبرو میشود و تحقیق سرگرم کننده و انتقادی آسچر آن را به عنوان بازتاب انگیزههای انسان برای یک توضیح غیر قابل توصیف مطرح میکند. این داستان از طریق داستان پدر کشی جاشوا کووک، توانایی این ایده الهام گرفته از ماتریکس را، برای هرج و مرج فاجعه بار آشکار کرده است.
۱. فیلم شناسایی چهرهها (Identifying Features)
شخصیتهای کارگردان فرناندا ولادز، چه در کلوزآپهای عذاب آور و چه در حذف یک بیگانه دیده میشوند.
در شناسایی چهرهها، یک درام استادانه مکزیکی از غم و اندوه، احساس گناه و فرورفتن در تنهایی و فراموش شدن دیده میشود.
مادر مجرد مگدالنا (مرسدس هرناندز) که با پیدا کردن پسرش که هنگام تلاش برای عبور از مرزهای مکزیک و آمریکا ناپدید شده است، سفری تحقیقاتی را آغاز میکند.
کشور خطرناک، پناهگاههای مهاجران، پمپ بنزینهای دور افتاده، خانههای خالی و دشتهای کاملا باز که غم و اندوه تنها ساکنان آنجا را بازتاب میکند.
او در مسیر خود با مرد جوانی به نام میگل (دیوید ایلسکاس) برخورد میکند. گرچه گفت و گو بین آنها کم است، اما هرناندز و ایلسکا که هنوز گرفتار دردسر نشدهاند، در مورد رنج و وحشت مردمی که گرفتار جدایی و اشتیاق شدهاند، صحبت میکنند.